sove"problemer" {{forumTopicSubject}}
hej.
Jeg ville høre om der er nogle, der har nogen gode råd. Vi har fået en lille hvalp for en uges tid siden som er 9 uger nu. De første dag sov den inde ved os i soveværelset ved siden af vores seng, så hvis hun pev kunne jeg ligge hånden ned til hende. Men i løbet af nogle dage, fandt hun selv ud af at hænge sig i sengen og "klatre op" i sengen. Så hun har nu en 3 dages tid sovet i sengen, da vi ikke opdager om natten hun hopper op. Det vil vi helst ikke have, da vores lille søn også ligger oppe ved os, og hunden stæler hans sut om natten og tramper ovenpå ham så han vågner. I nat prøvede vi så at ligge hende ud i gangen og sove, men hun har stort set hylt hele natten så vi måtte hente hende ind engang i morges. Vi har sat børnegitter for i døren så hun kan kigge lige ind til os. Er der nogle gode råd?
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
Men prøv evt. at lægge noget af dit tøj ned i hundes kurv så den kan dufte jer tæt på. Og så må I ellers til at ignorere. Hvis I belønner hundens piven så vil hunden jo fortsætte med at pive.
Jeg har ikke selv hjerte til at gøre det på den måde.
For I forbindelse med at sove igennem om natten skulle der jo også trænes renlighed og det var ikke nemt hvis ikke man kan mærke at hunden skal ud.
Kia sov i sengen så det var ikke et problem her. Men kan sagtens forstå hvorfor det ikke fungerer med vovsen i sengen for jer.
I stedet kan I give hunden snor på om natten og binde snoren til dit håndled. Når hunden rører på sig kan du så gå ud med den = renlighedstræning.
Det samme kunne I bruge til at læse hunden at den ikke må komme op i sengen. Når hunden vækker dig (hvis ikke det er fordi den skal ud) kan du tale den til ro i kurven igen og du vænner ikke vovsen til at være i sengen ...
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Jeg havde fra starten to kurve til hende - en i soveværelset og en i stuen der til at starte med stod i en lille kravlegård. Om dagen lod jeg en masse leg og hygge og gode ting foregå omkring kravlegården og hver gang hun skulle sove om dagen sørgede jeg for at lægge hende i den kurv.
Om natten havde jeg hende så i en kurv i mit soveværelse - de første par nætter lige ved siden af sengen og efterfølgende blev den lige flyttet ½ meter hver nat... Stille og roligt kom hun længere væk fra sengen og tættere på stuen (som er forbundet m soveværelset m åbne franske døre) og en nat gik hun selv ind og lagde sig i kurven i stuen.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 3
sove"problemer"