815 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Hvalp med skarpe tænder.. Hvalp med skarpe tænder..

Er der nogle der har nogle gode erfaringer med at træne nej, for jeg er åbenbart ikke så god til det selv, selvom Theo lærer andre kommandoer lynhurtigt.

Theo er nu 12 uger, men han bider som en sindsyg, han er ti gange være end de andre nogensinde har været.. det er ikke mine ting han bider i men mig.. ofte selvom jeg leger med ham med legetøj..
jeg bruger rigtig meget tid med ham, med træning, leg og ture så jeg tror ikke han er understimuleret..

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• I need someone for the connection of (Induction Stove, Oven, Washing Machine, Dryer, dishwasher) 1.000 kr.
  • Grave arbejde 5.000 kr.
  • Havearbejde 1.000 kr.
  • Installation af kombi/vaskemaskine til kraftstrøm og afløb. 500 kr.
  • Klippet hæk . Fælde 3 små træer 2.550 kr.
  • Tilslutning af gaskomfur 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp med skarpe tænder..
  • #1   8. jul 2009 Sig bestemt nej, vend dig om og ingen kontakt.

• #2   8. jul 2009 Manne- at bide igen ville jeg ikke gøre.. jeg tænker bare at der må være nogle øvelser...

• #3   8. jul 2009 bug hjernen- hvad så når det bare er ren attack- der gør jo ski.. ondt, så det er svært at skulle stå stille..

• #4   8. jul 2009 Skrig højt og stop al opmærksomhed og ignorer ham i et par minutter HVER gang han gør det....

• #5   8. jul 2009 ...........og lad være med at begynde at bide igen....det fører ingen vegne....

• #6   8. jul 2009 kapitlet "bidehæmning" i
    Lone Greva's "Hvalpen" læses evt. ;o)

• #7   8. jul 2009 Det er lidt forskelligt, hvad der virker på en hvalp.

Den der med at hyle op - den virker logisk i teorien jvf. bidehæmning, men på nogle hunde har den stik modsat effekt.

Jeg selv er tilhænger af at aflede og hvis ikke det giver pote, så afbryder jeg al kontakt.

Valget er truffet ud fra, at hylen op ikke virker, at nej-kommandoen ikke er rodfæstet hos så ung en hund, og så det helt basale - at jeg ikke taler hundsk. Jeg er et menneske, og skal ikke agere hund.

• #8   8. jul 2009 jeg må prøve mig frem:) jeg sætter pris på jeres svar:)

• #9   8. jul 2009 Tjaaa.. nogle ønsker at skabe tillid til deres hvalp, andre frygt og mishag...

Man vælger ganske rigtig selv....

• #10   8. jul 2009 Det var netop min tanke *CH*

• #11   8. jul 2009 Her i huset er hundene trænet efter de "bløde" metoder.... og det tog ikke evigheder.
    Afledning eller hyl/piv og afbrydelse af kontakt. Det tog ikke evigheder!!

Hvordan kan nogen i ramme alvor dog foreslå at bide igen?

• #12   8. jul 2009 Joan - Undskyld mig ...men hvor har du lært det henne???

Jeg har også brugt den med at hvine "AV" , vende mig væk, og så sige "kun ae" i et lavere tonefald, hvilket betød slikke/føle med munden. Det lærte hun meget hurtigt, selvfølgelig ved at hun blev belønnet med ros og godbidder, når hun gjorde det rigtige. På den måde lærte hvalpen at hæmme bidningen, ligesom de gør i en hundeflok, og kun markere i leg.
    Vi har så en hund der elsker at komme og slikke os *GG*

• #13   8. jul 2009 Du anbefaler simpelthen en metode, du ikke selv ville bruge????

Står det i DcH's uddannelsesmappe, at det er sådan man lærer en hund ikke at bide, når den er hvalp?

• #14   8. jul 2009 Joan:
    Tager jeg fejl når jeg mener at du tidligere har skrevet herinde at du er adfærdsbehandler...?

• #15   8. jul 2009 Joan - Hvis du ligefrem siger det ikke er en metode du vil bruge privat, synes jeg slet ikke du skal anbefale den herinde, men i stedet henvise til en træner.

• #16   8. jul 2009 Joan:
    Undskyld... jeg tog fejl. Fandt tråden og du skriver faktisk hundetræner.

Vil dog tilføje at hvis man nævener/beskriver metoder, som man ikke anbefaler/selv vil bruge, bør man nok også nævne at man ikke anbefaler sådanne metoder.
    Din formulering omkring at bruge metoden med at "bide tilbage" giver indtryk af at du anbefaler denne metode og at denne metode er den hurtigste/nemmeste vej til at stoppe en hvalps bideri.

• #17   8. jul 2009 At tænke stort og bredt gør jeg tit.... det lever jeg af og jeg lever godt af det!!
    Men jeg giver ikke køb på min moral og etik af den grund og vil aldrig anbefale folk at bruge metoder som jeg ikke kan stå inde for eller som bryder míne grænser...((o;

DET var hvad jeg mente..*S*

• #18   8. jul 2009 Joan - Det jeg mener er at hvis man anbefaler en metode som helst ikke skal bruges privat, så forstår jeg det sådan, at det ekke er noget man skal rode med på egen hånd, men have en kyndig vejleder med på sidelinjen. Du kan f.eks. foreslå at du vil hjælpe med træningen ved at være der selv, eller anbefale en anden, som bruger samme metoder. At slynge et godt råd ud, som ikke anbefales at bruge privat, synes jeg ikke er smart i et forum som her.

Jeg forventer ikke at du kun skal bruge det du har lært på dine egne hunde, men du bør da selv være til stede, hvis du som hundetræner vil lære andre disse metoder, som du ikke selv vil bruge "privat"... Eller er vi gået helt forbi hinanden forståelsesmæssigt?

• #19   8. jul 2009 Joan - Det har ikke noget med at gøre om man å komme med metoder. Men når man kommer med en metode som man ikke selv vil bruge privat, synes jeg det var mere på sin plads enten ikke at anbefale metoden eller henvise til et sted hvor man kan udføre det under kyndig vejledning for ikke at skade hunden. Sådan er det jo med de mere "hårde" træningsmetoder. Hvis man ikke ved hvad man har med at gøre, kan det gå grueligt galt.
    Jeg siger ikke at nogle metoder er bedre end andre, men nogle ting er mere "uskadelige" hvis de ikke bliver udført 100% korrekt. Det var bare der jeg ville hen.

• #20   8. jul 2009 Synes lige, jeg vil minde om, hvad det var du skrev:

"bid igen med fingrerne rundt om snudeskaft og dens eget skind med ind om tænderne, så er det bare om at klemme til..... 4 gange max så er problemet løst.... du kan os træne i en evighed med bløde metoder, valget er dit"

For mig lyder det som en råd og en anbefaling. Ovenkøbet med henvisning til, at det er mere effektivt end bløde metoder.

Hvis det ikke er det, du mener, vil jeg foreslå, at du formulerer dig anderledes......

• #21   8. jul 2009 Køb bogen "Træn din hvalp" af Gwen Bailey - den er der rigtig mange go´e fif i og så træn nej-øvelser 100.000 gange om dagen - det virker ! Jeg lover det, for min lille bandit har også bidt os vildt meget, men det er sjovt nok holdt helt op, efter hun forstod nej´erne !!
    Hvis du måske ikke bor så langt væk, vil jeg gerne vise dig hvordan du skal gøre !
    Hilsen Pia

• #22   8. jul 2009 Det er egentlig en servicebemærkning... Dit budskab når ikke rigtig frem. Du lyder som om du anbefaler en metode. Det siger du senere, at du ikke gør.

Derfor har din formulering jo tydeligvis medført misforståelser..... hvis det da ER misforståelser. Det er jeg stadig usikker på, kan ikke helt følge din tankerække.

Hvad du mener med elsker også dig, har jeg ingen anelse om...

• #23   8. jul 2009 Well... Som trænere er vi to tilsyneladende meget forskellige. Når jeg giver noget videre, så gør jeg det med udgangspunkt i, at jeg kan stå 100 % inde for metoden. Også set i forhold til den person og hund, rådet gives til....

Nu giver jeg ikke nogen råd om aversive indgreb, men hvis jeg gjorde, kunne jeg ikke drømme om at lade det stå alene uden at være forvisset om, at vedkommende havde forstået PRÆCIS, hvad jeg mente. Det kan faktisk ødelægge dyr at overlade den slags til tilfældighederne.

• #24   8. jul 2009 Joan:
    Håber da ikke at det er Dh's holdning og lærdom, når man bliver træner hos dem, at man fortæller om slige metoder og ikke blander sig som træner?!?!
    Fortæller du også at man KAN sætte/ligge sig ovenpå en hund for at få den til at underkaste sig...?
    Eller at en hund der stikker over et hegn KAN man tage i hoved og røv og kyle tilbage i haven?

• #25   8. jul 2009 Og der skal stå: DCH's

• #26   8. jul 2009 Man kan også rive tænderne ud på hunden - problemet løst en gang for alle...

• #27   8. jul 2009 Joan:
    Der læses ikke mellem linier her.
    Der læses præcis hvad du skriver omkring bideri og hvad du skriver du siger og gør - eller nok nærmere ikke gør (blander dig i folks valg)

• #28   8. jul 2009 Jeg tror man skal passe på hvilke tanker man sætter igang til uerfarne hundeejere. De spørger om gode råd, og hvis det er meget specielle eller hårde hræningsmetoder der bliver anbefalet, synes jeg ikke bare man skal slynge mulighederne i hovedet på folk men komme med nogle små enkle fif, som måske kan hjælpe men ikke skade. Ellers gøre det klart at det ikke er noget man skal stå alene med.

• #29   8. jul 2009 Hvor læser jeg at du har beskrevet ulemperne ved metoden, du har nævnt? Jeg kan se, at du har nævnt fordele, men ikke ulemperne? Hvis du altså synes, der er nogen.....

• #30   8. jul 2009 Jeg tror trådstarter er stået af for længe siden....... ;-|

• #31   8. jul 2009 Vil lige sige at det IKKE er Dch´s holdning at bruge den metode som Joan beskriver, tværdigmod.....

• #32   9. jul 2009 Joan, man kan godt være lidt uerfaren m.h.t. træning, selvom det er hund nr. 3, når vi taler om små selskabshunde. Der er forskel på alm. familie-hygge-fy-fy - og mere hygge og så de opdragelses/træningsmetoder du anbefaler....

Men jeg hopper ud af tråden nu, for at hygge mig lidt med kæresten ;-))

Kommentér på:
Hvalp med skarpe tænder..

Annonce