567 visninger
|
Oprettet:
Hvilken træning??? {{forumTopicSubject}}
Jeg har Bonnie på 3.5 år, vi fik hende på hendes 3 års fødselsdag... hun er Parson Russel Terrier, ig der med vil det jo så osse sige at hun er MEGET aktiv. jeg kunne godt tænke mig at prøve noget træning med hende, som kunne aktivere hendes hjerne lidt mere end den alm. leg gør herhjemme . jeg ved jo godt der er alm. lydigheds træning. men er det det vi lskal gå til med hende, nu hvor hun er SÅ "gammel" en hund? håber på seriøse svar..
Knus Louise & Bonnie
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
En hund bliver aldrig for gammel til at lære.
Og en vis portion lydighed er også nødvendigt for at kunne løbe agility feks.
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 84 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.729
dec 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
Mht træning så lav en masse søge øvelser, bla når i er ude at gå tur, smid nogle godbidder ind i skoven / buskadset, og lad den lille Russell finde det, det er en af de øvelser som trætter en hund allermest, uanset race.
En Parson er også super til at hente ting, ha' derfor en freesbee eller andet du kan kaste med på turen, og lad den strække de lange ben.
aug 2009
Følger: 1 Svar: 3
Hvis du overvejer agility er det jo vigtigt at din hund kan den basale lydighed, og ja det er aldrig for sent at starte med lydighedstræning. Mange hundeskoler har begynderhold for voksne hunde. Men der findes også andre alternativer som sportræning og aktiverings og stimuleringshold.
Hvilken træning???