{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

Hjælp - hvilken træning? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Vi får hund her i starten af juni måned, og derfor læser jeg meget om hunde og træning lige for tiden.

Lige pt. er jeg igang med en bog som hedder "hundetricks". Den anbefaler at man bruger klikkertræning - men er det en god måde? Og hvorfor skal vi som hundeejer vælge den form?

Er meget i tvivl om, hvorvidt vi skal starte på klikkertræning eller vi skal bruge den "gamle" facon.

Til Jer som kender bogen - mon man kan bruge øvelserne UDEN klikker? For der er rigtig mange gode øvelser og sjove tricks i.

Glæder mig til at høre fra Jer.

Hilsen Pil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - hvilken træning?
  • #1   16. maj 2008 klikkertræning er en suveræn træningsform, der hjælper din hund til at indlære hurtigere, hvis man gør det korrekt.
    alm. træning er også godt men tit er hunden længere tid om at indlære øvelserne, fordi man selv ikke er koncentreret nok, eller fordi man ikke altid er tydelig nok i sin ros, som man er ved klik


  • #2   16. maj 2008 og jo du kan godt bruge triksne uden klikker

  • #3   16. maj 2008 Jeg er også tilhænger af klikkeren, super god og præcis måde at belønne sin hund på. Som hundesind skriver, hvis indlæringen af klikkeren er korrekt, og den bruges som den skal er det alletiders. Især tricks og når min skal lære nye ting bruger jeg min, han forstår det utrolig hurtigt, og elsker at arbejde når jeg tager klikkeren frem (-:

  • #4   16. maj 2008 Okay - hvad så hvis man nu f.eks. ikke har sin klikker med? Nu læste jeg at man slet ikke skal rose hunden for det, den gør. Det er da også lidt hyggeligt at rose sin hund - eller er det bare mig? ;o)

    Nu vil vi gerne gå til hvalpetræning - er der specielle hold for dem, som ønsker at bruge klikker eller træner man bare normalt men bruger klikker for at rose hunden så snart den udføre den rigtig kommando?


  • #5   16. maj 2008 selvfølgelig må du gerne bruge verbal ros også, og det SKAL man da også. jeg vil sige at du skal gå på et specielt klikkerhold, da klikkertræning er bygget en del anderledes op. man går meget langsommere frem, det vil sige at hver enkelt øvelse er delt op i mange elementer, og tit er klikkertræning også baseret på hundens egne initiativer, i modsætning til de fleste alm. lydigheds hold, der har tendens til at gå for hurtigt frem

  • #6   16. maj 2008 Når det gælder klikker træning, har man jo indøvet at et klik er det samme som en godbid, eller sagt på en anden måde, så er et klik = ros.
    Fordelen med klikkeren, er at du kun bruger den ved en trænings situation, mens eks ordet "Dygtig" kan bruges til mange andre ting...

    Men du kan sagtens bruge et specielt ord istedet for klikkeren, så som "dygtig", som jeg lige nævnte eller "YES" som min træner bruger.
    Fordelen med et ord, er jo at du har det "med" altid.

    Og afhængig af hvor du træner, så findes der både specielle klikker hold, men mange steder, kan du også sagtens bruge en klikker ved "almindelig" træning


  • #7   16. maj 2008 meget firkantet betyder klik "det du præcist gør nu, får du noget godt for", så hvis du ikke vil klikke brug f.eks "dygtig".

    p.s. din hvalp skal selvfølgelig lære hvad dygtig betyder smiley

    jeg tror du mener at man ikke skal rose hunden medens den arbejder på at få klikket/dygtig ?



  • #8   16. maj 2008 Som sagt bruger jeg mest klikkeren til at finpudse ting, til træning og til indlæring af nye ting, i hverdagen roser jeg og det virker altså stadig selvom han er klikker trænet, jeg kan også finde på at lege med ham, kaste en bold eller anden ros, jeg varierer min træning og ros meget, og det kan jeg ikke se nogen begrænsninger ved.

    Der hvor jeg træner lærer man om klikkeren til hvalpeteori inden man starter på et hold, det er vigtigt at man ved hvordan man bruger den inden man kaster sig ud i det. Om man vil fortsætte med klikkeren efter hvalptræningen er op til en selv, men jeg er selv virkelig glad for træningsmetoden.


  • #9   16. maj 2008 Nåja med hensyn til "overdreven ros", så siger de måske at man skal begrænse det, for at undgå at distrahere hunden.
    Hunde er ikke så vokalt indstillede som mennesker, og vores tendens til at pludre konstant kan jo godt gøre det mere svært for hunden.
    På samme måde anbefales det ofte at man begrænser fysisk kontakt under træning, for mange hunde glemmer alt hvad man lige har lavet, når man begynder at kæle med dem.


Kommentér på:
Hjælp - hvilken træning?

Annonce