{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
523 visninger | Oprettet:

Hvem går til agility med hunden?? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg skal starte til agility på søndag (d.12.3.06), så jeg vil hører om der er nogen som går til det, eller kender noget til det, som vil forklare mig, hvad det er for noget helt præcist.. Jeg starter til det, for at Fonzi ikke bare skal gå herhjemme og kede sig, men så vi har noget vi kan lave med et formål.. Så er der nogen, som vil forklare mig hvordan og hvorledes???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvem går til agility med hunden??
  • #1   6. mar 2006 Hvad vil du præcist gerne vide??

Har du gået til lydighed af nogen art. Kommer din hund når du kalder på din og har I kontakt?

• #2   6. mar 2006 Jeg er glad for at læse, at du gerne vil aktivere din hund og jeg er sikker på at du vil blive glad for sporten.
    Har selv dyrket den siden 1993.

• #4   6. mar 2006 Nå Gitte - du svarer ikke... så jeg prøver at kaste mig ud i lidt forklaring til dig.

Agility er løb på en fohindringsbane til hunde. Den består af en række forskellige forhindringer. Eks.vis spring, tunnel, vippe, A-bræt m.fl.

Først skal du og din hund have god kontakt til hinanden. Dvs den skal ikke spurte træningspladsen rundt, når du tager snoren af.

Inden man kan komme til at løb en bane, så skal hunden lære forhindringerne.

Under indlæring skal man gerne have bruge legetøj og lækre godbidder. Det er først når man skal til konkurrencer at man ikke må bruge godbidder i ringen.

I konkurrender gælder det om at være hurtigst uden fejl, men man kan godt dyrke agility uden at tage til konkurrencer

• #5   6. mar 2006 Gitte - hvor skal du gå til agility henne??

• #6   6. mar 2006 Jeg går med Nicki ( dvs, vi starter op igen efter vinter pause her den 4 april ), og jeg gør det fordi jeg synes det er sjovt, og så kan jeg mærke Nicki også synes det er mega sjovt.

Hvad vil du gerne vide?

Knus Bolette

• #7   6. mar 2006 Skal nok også starte med min nye hund Sisse da b hun elsker aktivering..

• #8   6. mar 2006 Hmm jeg går til agility hva vil du gerne vide og har du styr på din hund som Berit B siger for lydighed er først og fremmest vigtigt smiley <33

• #9   6. mar 2006 Undskyld, men jeg har lige spist i en halv time, men nu er jeg tilbage..
    Jeg skal starte til agility i Hvalsø. Fonzi er rimelig lydig. Jeg kan da godt kalde ham til mig, når der er andre hunde, bare det ikke er en hunhund i løbetid :s
    Det er så heldigt at han reagere meget på tonelejet. Han kan hører når vi er vrede, og så kommer han, hvis han ikke er kommet før. Jeg har ikke gået til lydighedstræning med ham. Vi fik ham da han var 3 og der var han også meget velopdragen, så jeg tror at de forige ejere har gået til hundetræning med ham, eller også er de bare gode til at opdrage hunde. I Hvalsø har de fået af vide, at vi ikke ved hvor meget jeg har styr på ham, når han er sammen med andre hunde, så på søndag bliver en prøvedag. Så må vi derefter se, om det er nødvendigt med lydighedstræning først. Han er ellers meget lydig. Han bliver på vores grund, også selv om vi ikke har hegn om, og stikker kun af, når nabohunden er i løbetid, men det gør han pr indstinkt, og holder vi øje med ham, så gør han det da heller ikke, kun når han tror vi ikke ser det smiley

• #10   6. mar 2006 Jeg går til agility med Tezza. Har gået i 11 år. Startede med Villy rap.Gitte hvad er det helt nøjagtigt du vil vide??

• #12   6. mar 2006 Hvalsø er vist en ganske god klub. Der er i hvert fald nogen du kan lære noget af......
    Og det lyder meget lovende og som om du har pænt styr på Fonzi.
    Held og lykke med det

• #13   6. mar 2006 Jeg vil gerne vide hvad man laver til træning og hvad man laver til konkurrencer, hvad man skal bruge af remedier, hvordan det foregår osv

• #14   6. mar 2006 jah nemo gør!

• #15   6. mar 2006 Det er meget forskelligt hvordan man træner i de forskellige klubber.
    Men hvis din hund er glad for bolde, så ville jeg medbringe en bold. gerne en med snor i.
    Lækre godbidder - ikke tørre foder-piller.
    Men du skal starte med at hunden lærer forhindringerne og I vil sikkert arbejde mest med spring i starten

• #16   6. mar 2006 Efterhånden som Fonzi og du bliver fortrolige med banen, så kommer I til at træne forskellige kombinationer (små baner) og til sidst kan I løbe hele baner og måske komme til konkurrencer, men lad være at have for travlt. Det skal nok komme.
    Men jeg kan ikke sige dig hvordan de træner i hvalsø. Der er meget forskel på træning.

Så medbring noget som Fonzi er glad for = legetøj og masser af godbidder og så tager de den derfra

• #17   6. mar 2006 Okay.. Jeg har læst at hunden ikke må have halsbånd på under konkurrencerne, er det rigtigt?? og hvorfor ikke??

• #18   6. mar 2006 http://www.dansk-kennel-klub.dk
    her står et og andet om agility. Læs det.

• #19   6. mar 2006 Ja det er korrekt at den ikke må have halsbånd på under konkurrence. Jeg træner heller aldrig med halsbånd.
    Det er af sikkerhedsmæssige årsager. hvis de f.eks skulle falde ned af balancebommen eller andre høje forhindringer og komme til at hænge fast og blive kvalt. det ville jo være meget ulykkeligt

• #20   7. mar 2006 Okay.. Det gættede jeg også på, men jeg var ikke sikker..

Kommentér på:
Hvem går til agility med hunden??

Annonce