{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

Han vil ikke høre :'( {{forumTopicSubject}}

Jason har altid gået uden snor på vores ture, hvilket han selvfølgelig nyder.
Men her på det sidste vil han bare ikke høre.
Han høre fint efter her hjemme og er sød og nem.
Men det er lige så snart vi kommer ned i skoven og han så får snoren af, så vil han ikke komme igen.
Han render ikke væk, men han vil ikke komme hen til mig.
Jeg har prøvet og stå og hoppe og danse, ladet som om jeg havde noget meeeeget spændende, vendt om og gået den anden vej (så kommer han også men render lige forbi mig). Men han vil ikke.
Og det er så fustrerende fordi jeg er vant til at kunne have ham løs, og han kommer første gang jeg kalder.
Og er lige ved at tude over tanken at han ikke mere kan løbe rundt inde mellem træerne, ikke lege med andre hunde, kun soppe, ikke bade, han kan ikke tage en ordentlig spurt og springe fjollet rundt.
Kan næsten ikk klare tanken om at min hund skal leve et liv i snor.
Jeg ved godt han sikkert er i lømmelalder (7 snart 8 måneder) men kan slet ikke se at han skulle komme til at høre igen.
Det skal lige siges når jeg har gået tur uden snor, har jeg kaldt på ham flere gange blot for at give ham en godbid, så hver gang jeg kalder er det ikke for at give ham snor på.

Håber virkeligt der er nogle der har nogle råd, for jeg syntes virkeligt det er trist, han får slet ikke det samme ud af turene mere smiley

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han vil ikke høre :'(
  • #1   7. sep 2009 Meget undskyld, men synes slet ikke det er rigtigt at gå uden snor sådan som tingene er pt!

    Kan godt være han kun er en stor hvalp, men racen er en af de mest udsatte pt, og så længe du ikke har 100% styr på ham, så mener jeg nu engang at han skal være i snor..

    Min den store lystrer altid, også selvom der er andre hunde i nærheden, men som tingene er nu, så går vi ALTID tur i snor. Simpelthen for at vise at jeg er klar over hvordan tingene står, og at folk mildest talt er pisse bange for de store hunde.


  • #2   7. sep 2009 Jeg går selvfølgelig heller ikke uden snor nu hvor han ikke lystre!!
    Og jeg går steder hvor han må gå fri.


  • #3   7. sep 2009 Nanna..
    I mine øjne burde du bare ha ham i snor altid, også når han igen begynder at lystre..
    Der er så mange fordomme for de racer lige nu, så kan ikke se hvorfor du er villig til at udsætte både ham og dig, for diverse tilråb og lignende..

    Jeg tror ikke på at hunden, ikke kan nyde turen ligeså meget i snor. Det kommer jo helt an på hvordan turen foregår, i hvert fald efter min mening. Nu hvor han skal være i snor, så gå nogle længere ture. Lav noget hjernemotion som søgning og lignende med ham, og jeg vil næsten garantere dig for at han nyder jeres ture ligeså meget som før.

    Men for at få ham til at lystre igen, er der vel ikke så meget andet at gøre, end at starte helt forfra med at træne indkald og lignende.


  • #4   7. sep 2009 Dkk
    Hvorfor skulle han dog få det?

    Og den her tråd har ikk noget og gøre med hans race,
    jeg går i hundeskove hvor det er tilladt og have ham fri.
    Og hvis i alligevel ikke har nogle råd så lad dog vær med at skriv!!!


  • #5   7. sep 2009 Går du til træning med ham?

    For så er det nu - på unghundeholdet - at din træner bør hjælpe dig med specielt indkald.

    Det ER noget hvalpene pludselig "glemmer", når først hormonerne begynder at ræse rundt, og med en terrier skal der virkelig kæmpes, hvis man skal være mere spændende end alt andet, de møder på deres vej - tilsammen.


  • #6   7. sep 2009 Karina og Møghundene- halvt medlem af tavlemafiaen

    Tak for dit svar smiley
    Vi har ikke gået til træning endnu, da vi har boet uden for byen
    og ikke haft bil. Men nu er vi flyttet ind til Silkeborg og så skal jeg lige have fundet et sted vi kan træne. Vil gerne i DCH men det er vidst svært at komme ind.


  • #7   7. sep 2009 Nanna.........din hund er kommet i den alder hvor hele verdenen med alt det spændende ligger foran ham og han er NØDT til at udforske det. Han er ikke hvalp længere der har så meget brug for en tryg havn (dig) længere.
    Det er en periode på et lille års tid hvor du skal holde ham i snor (gerne en lang hvor han føler friheden), eller kun lade ham løbe løs hvor han ikke kan stikke af fra dig.
    Når han igen falder til ro og har udforsket hvad der skulle udforsket, så kan du igen tænke på at have ham løs.
    Du er i midlertid nødt til at indstille dig på KUN at have ham løs hvor du ikke kan risikere at møde andre mennesker og deres hunde.
    Som tingene ser ud i øjeblikket må du respektere at din race gør mange mennesker bange og usikker (uanset hvor god og kærlig netop din hund er) og at du må holde den i snor de allerfleste steder......sådan er det.....


  • #8   7. sep 2009 Jeg antager det KUN er i hundeskove du slipper ham løs ?? .. Et sted hvor hunden stadig skal være under kontrol, selv om den må gå uden line.
    Alderen har meget at sige, og er en periode alle hunde (næsten) og ikke mindst deres ejere skal igennem..

    Tror det bedste du kan gøre er at holde hunden i snor.. altid.. så længe han ikke kan høre, for at undgå fejlindlæring..

    Og så lige en sidebemærkning.. Din hund indeholder noget du skal være super opmærksom på.. Det kan godt være han har været "sød og kan med alle" indtil nu, men det kan hurtigt ændre sig når han bliver voksen...
    Vi har haft nok tilfælde med muskelhunde.. Vi behøver ikke flere.
    Min hanhund går heller aldrig uden snor.. netop pga. racen og af hensyn til andre mennesker.. De er jo forståeligt nok bange for "den slags hunde" og der er absolut ingen grund til at puste til ilden


  • #9   7. sep 2009 Nanna - ok. Så håber jeg I snart kommer i gang med træningen.

    At få en unghund lært at komme HVER gang der bliver kaldt, kan godt være en stor udfordring.

    Og som de andre skriver, er vi allesammen nødt til at kunne kalde vores hunde til os i alle sitautioner - uanset racen.


  • #10   7. sep 2009 Har heller ikk tænkt mig at slippe ham når han ikke høre!!!
    Vil da gerne gå i snor med ham når han ikke høre,
    men håber at det går over igen og han kan være løs de steder han må.


  • #11   7. sep 2009 Dkk
    Jeg går jo heller ikke uden snor nu hvor han ikke høre!!!

    Jeg spørger om råd til hvad jeg kan gøre for at han vil lystre igen.


  • #12   7. sep 2009 Karina og Møghundene- halvt medlem af tavlemafiaen

    Dch har desværre ikke flere pladser i 2009 smiley

    Er helt enig i at man altid skal kunne kalde sin hund til sig.
    Også derfor jeg ikke slipper ham og spørger til råds smiley


  • #13   7. sep 2009 Ja men det er ikke lige så nemt at finde et sted der er pladser.
    Men leder smiley


  • #14   7. sep 2009 Det vigtigste nu Nanna er at du ikke ødelægger hvad du har opbygget. Du må ikke blive irriteret på ham og begynde at skælde ud når du får fat i ham....så skal du starte forfra.
    Bliv ved at tænke på at han er styret af sine impulser og ikke gør noget for at provokere dig. Hold ham i snor og hold ud.
    Du en nok nødt til at holde ham i snor fremover i hundeskovene også....der kommer mange hunde og ejere der er bange for din race.


  • #15   7. sep 2009 rolig nu - det skal nok komme igen - som du selv skriver så er han lige i lømmelalderen :-))
    Du kan evt. prøve at finde et kodeord
    Kodeord=mad
    Træn lidt derhjemme med noget rigtig lækkert - og her mener jeg rigtig lækkert - stor stk pølse, ½ frikadelle ect.
    Hver gang du siger kode ordet - så skal han have mad - når han kan det derhjemme (det vil sige når du f.eks er i køkkenet og siger kodeordet så kommer han for at få maden) Så tager du legen med udenfor - tag i starten en lang snor på - så du kan "hive/trække" ham ind hvid han ikke lige forstår.
    Øvelse og atter øvelse - gør mester :-))

    god fornøjelse :-))


  • #16   7. sep 2009 Prøv at se den artikel her - den henviser til Irene Jarnveds metode (ja ja - ved godt det ikke kun er hendes *S*) med indkald på fløjte - og bogen de henviser til kan du låne på biblioteket. Så har du ihvertfald en lille chance for at komme i gang med træning, selvom der ikke er ledige pladser. For hvis du ikke får trænet nu (eller får trænet nu), så kan det desværre være "for sent" i 2010.

  • #17   7. sep 2009 Jeg bruger f.eks selv en fløjte

    2 korte fløjt = mad og så er han jo nødt til at komme for at få det :-)))


  • #18   7. sep 2009 Lise
    Tak for rådet.
    Jeg går ikke i hundeskoven når han ikke kan gå fri,
    det er synd når han ikke kan få lov at lege med de andre.


  • #19   7. sep 2009 jeg har en artikel om fløjteindkald hvis du er interesseret ???

    Send din mail Addr til mig og jeg vil sende den til dig smiley


  • #20   7. sep 2009 Karin F

    Tusind tak for dit råd smiley
    Det kan jeg bruge, vil gå igang med at øve idag smiley


  • #21   7. sep 2009 Sender den lige Karin smiley

  • #22   7. sep 2009 Karina

    Mange tak...
    Vil tage en tur på biblioteket smiley
    Ja vil også meget gerne igang nu,
    kan bare ikk finde nogen steder i Silkeborg


  • #23   7. sep 2009 Har lige fundet den her:

    Hund og Adfærd
    v/Lene Kristiansen
    Hundeinstruktør og dyretræner
    Adfærdsterapeutstuderende
    Linå by, 8600 Silkeborg
    Tlf. 51 94 01 68
    E-Mail: lene@hundogadfaerd.dk
    www.hundogadfærd.dk

    Hun er medlem af PAFF - men deruodver kender jeg hende desværre ikke. Men måske det var en mulighed for at få hjælp til at komme i gang?


  • #24   7. sep 2009 Er sendt til dig - håber du kan bruge

    God fornøjelse :-)))


  • #25   7. sep 2009 Natascha
    Har skam ikke opgivet min hund....
    Så ville jeg jo ikke søge råd til at komme videre...


  • #26   7. sep 2009 Nanna per du tager ansvar for at din hund ikke lystre lige pt og holder ham i snor!

    Ville bare lige give et klap på skulderen:-)


  • #27   7. sep 2009 Karina
    Ja har lige fundet hende...
    Men det er desværre ikke i Silkeborg det ligger,
    og jeg har ikke bil, så er afhængig af at der skal køre bus.

    Karin
    Tusind tak for din hjælp.
    Glæder mig til at læse det og træne med ham smiley


  • #28   7. sep 2009 Line

    Mange tak skal du have smiley
    Det var dejligt med et skulderklap...

    Natascha

    Det kan godt være du har forstået det sådan, men har bestemt ikke opgivet ham.
    Søger råd så jeg kan træne med ham smiley


  • #29   7. sep 2009 nu skal du bare høre smiley
    din hund er i lømmelalderen. Når denne er ovre vil du igen have din hund som kommer første gang du kalder smiley
    mens han er i lømmelalderen er det dog vigtigt at holde fast i jeres træning så han ikke fortsætter det dårlige mønster på længere sigt. Gå derfor med ham i en lang snor og lav fortsat indkald og brug snoren til at forstærke indkaldet så han bliver tvunget til at komme når du kalder. (du skal selvfølgelig belønne som du har gjort hidtil).

    om nogle måneder kan du igen gå fri med ham og kalde ham til dig uden problemer smiley


  • #30   7. sep 2009 Lonni

    Mange tak for dit svar smiley
    Vil træne med ham i flexline og ekstra lækre godbidder smiley


  • #31   8. sep 2009 og lige en ekstra bemærkning:
    vær opmærksom på hvad din hund indeholder. Det er ikke sikkert at din hund bliver ved med at kunne sammen med andre hunde efter lømmelalderen, og din hund indeholder noget som eks. en labrador ikke indeholder, nemlig nogle specielle instinkter. Vær opmærksom på det smiley

    og sørg for at respekterer folk som ikke har lyst til at lade deres hunde lege med din - også i fremtiden! smiley

    held og lykke med træningen smiley


Kommentér på:
Han vil ikke høre :'(

Annonce