{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

træning på gåtur? {{forumTopicSubject}}

jeg vil gerne træne med sara at gå overalt(bortset på vandet *GG*) vi mangler inspirention (staves) til hvad vi skal lave når vi går. Jeg regner med at gå en tur hvor der er mange biler, masser af mennesker, overhovedet ingen mennesker eller meget få mennesker. Hun kommer i skoven hver dag med sin ejer inden jeg kommer hjem
har i idéer til hvad vi kan træne når vi går, og hvor vi skal gå?

P.s. Vi bor i silkeborg ved Nørrevangskolen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træning på gåtur?
  • #1   23. sep 2009 Er det fordi den skal miljøtrlnes, eller er det "bare" almindelig træning du efterlyser?

    Hvis det sidste er tilfældet, så træner jeg bare helt almindelig lydighed på mine gåture. Stå/sit/dæk, lineføring osv.
    Distraktioner er blot hvad der forekommer på turen -et dyr der springer op, folk der skal passeres osv.
    Derudover laver jeg ofte små søgelege når jeg er på tur med hundene enkeltvis. Gemme ting som legetøj, foder osv, forskellige steder i skovbunden eller i barken på et træ osv


  • #2   23. sep 2009 okay.. det var lidt begge dele. Når man går i meget trafik, så træne sit og sådan noget?

  • #3   24. sep 2009 du kan jo f,eks gøre det når i skal over en vej. få hunden til at sidde og vente pænt indtil man gir lov til at gå over vejen. eller kom med en sit kommando nå i passere folk på et smalt sted f.eks på fortorvet.

  • #4   25. sep 2009 det vil jeg prøve..

  • #5   25. sep 2009 Jeg har kun ét sted, hvor jeg bruger "plads" kommandoen - det er når vi skal over vejen. Han får "plads", skal sætter sig lige ved siden af mig og kigge op på mig, jeg ser mig for og kigger på ham. Der skulle han gerne kigge på mig igen, aller helst hele tiden, men det kniber smiley og først når jeg har tjekket, har øjenkontakt med King, så siger jeg kom... Det er meget nemt på vores egen lille vej men en bil hver halve time :D, men på hovedvejen ved lyskurvene er det dælme svært. Vi har flere gange måtte vente til næste grønt for at komme over - nægter at gå over, før vi har haft øjenkontakt igen. Men jeg synes selv, at det er en god træning, men kræver tålmodighed - for der er rigtig meget på Middelfartvej, som kan distrahere - en halv mill biler, ambulancer, cykler, folk med hunde, barnevogne osv osv osv... og han blir stille og roligt bedre og bedre til at lyste "plads" i uroen og larmen...

  • #6   25. sep 2009 okay.. jeg kan så bare sige stå og så føre hende på plads. (hun forstår ikek plads, så visiger stå og så står hun. så fører vi en hånd omkring os selv og så går hun på plads.)

Kommentér på:
træning på gåtur?

Annonce