Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jagttræning
  • #1   25. sep 2009 Du kan starte jagttræning ligesom al anden træning = osse med en lille hvalp.

Men det er klart at når man starter med hvalpen, så handler det jo primært om den generelle lydighed, selvom man træner med jagt for øje.

• #2   25. sep 2009 Tænkte det nok:)
    Vi går pt til hvalpetræning, så planen var at starte efter nytår, hvis vi altså kan komme på et hold. Og så både træne alm. lydighed og jagttræning.
    Han skal ikke bruges ti jagt, men vil super gerne træne det med min hund som han er skabt til at gøre.

• #3   25. sep 2009 Har du overvejet at se om specialklubben tilbyder træning i dit område? Og måske tage ud til et par markprøver og se om det kunne være noget for dig?

Jeg har kun set retrievernes markprøver, men synes det er spændende, og bestemt noget jeg ville overveje hvis jeghavde retriever. Jeg er ikke sikker på hvordan det foregår for spaniels, men det kunne jo være du fandt ud af det var noget for dig:o)

• #5   25. sep 2009 kennel flatrunner- Hente og aflevering har vi "trænet" siden jeg fik ham:)
    Jeg har gerne ville gå til træning lige fra jeg fik min hvalp, men valgte at priotere hvalpetræning højere, og så vente lidt med jagttræningen.

Michelle- Måske det er en god ide at tage ud og se en markprøve først.
    En venlig sjæl har allerede forklaret hvordan markprøver foregår med en cocker:)
    Men jeg er nu ikke så meget i tvivl om det er noget for os, for det er jeg ret sikker på at det er. Spørgsmålet er så hvor store talenter min hvalp har:)
    Jeg har luret hvad spanielklubben tilbyder, men efter hvad jeg kan finde starter de ikke nye hold op før næste år.

• #6   25. sep 2009 Min jack russell terrier var kun 5½ måned, da han var i træningsgrav første gan og med med levende ræv. Og det gik fint, selvom det var meget tidligt

• #9   27. sep 2009 Rikke- Vi går allerede til hvalpetræning:)
    Søge gør vi allerede, og er også igang med hente bring øvelser

• #10   28. sep 2009 nu har jeg en kleiner - "den fødte jaghund" - og jeg har trænet med ham siden han var 8 uger gammel. Vi har gået i DcH men omkring jul (han var 1 år gammel) besluttede vi at starte til jagttræning, bare for at prøve noget andet smiley
    jeg blev desværre slemt skuffet smiley min hund var ung og havde mange fluer i hovedet. Idag er han jordens dejligste hund, men dengang var han en værre rod som jeg havde nogle problemer med. det var der ingen forståelse for! min hund havde taget førringen og jeg var nederst i hieraki og bla bla bla. Heldigvis lyttede jeg ikke til træneren derude! havde jeg gjort det så havde jeg overskredet min hunds grænser helt vildt og han var endt på dyrlægens bord for at bide!
    jeg lyttede til min egen erfaring og fornuft. Droppede alt hvad der hed tvang og brugte udelukkende positiv forstærkning i træningsøjemed. (modsat hvad alle de andre i klubben gjorde).

jeg stoppede derude efter kort tid fordi træneren opgav mig. Han mente ikke at jeg nogensinde nåede nogle steder når jeg ikke vil stoppe fuglen ind i munden på min hund og tvinge ham til at bære den. Jeg lyttede til min hund og vidste at han ville miste tilliden til mig hvis jeg tvang ham til noget. Desuden synes jeg heller ikke det er sjovt at træne hvis hunden skal tvinges og det tror jeg heller ikke min hund synes!
    her i mit område var det 4 jagtklubber der havde sluttet sig sammen og lavet et træningsforløb så jeg har ikke rigtig flere muligheder for at tjekke jagtklubberne ud.
    jeg nåede frem til at det bedste for mig og min hund var at træne i DcH og at træne en masse forskellige ting smiley vi trænger dog dancing, agility, lydighed, og en masse alternative ting. Når vi går tur bruger jeg hans naturlige evner for at søge og apporterer og hans evner til at snige sig ind på byttet og stå stand har jeg opfunet en leg som gør det muligt for ham at udnytte disse egenskaber. Så jeg foreslår at du bliver i din nuværende klub og træner med din hund smiley jagttræningen er et meget smalt område mens træningen i eks. DcH er et meget bredt område smiley

jeg tror ikke du vil få ret meget ud af en jagtklub - desværre!

men held og lykke med det hele smiley

• #11   28. sep 2009 Lonni -så fordi du er stødt på en uheldig klub, så vil ingen andre få noget ud af en jagtklub?
    Det er da en genralisering der vil noget. Fuldt på højde med dem der siger at DCH = tvang og gammeldags træningsmetoder (det er vi vel enige i heller ikke er tilfældet alle steder?)

Jagttræning er altså ikke generelt set håbløst forældet og med nogen gamle nisser der står og råber flå i hunden osv.

Jeg kender nogen stykker der træner i retrieverklubben /med henblik på markprøver osv), og det er skam helt almindelig træning, blot med jagt/markprøver for øje, og sådanne jagt-træningsklub ber findes altså osse.

• #12   28. sep 2009 michelle: jeg skriver netop at her i mit område var det 4 klubber der havde sluttet sig sammen (= alle jagtklubber i området) og jeg mener derfor at alle 4 klubber står inde for træningen!

det synes jeg da giver et generelt billede. Desuden så har jeg hørt ved venner og familier og hunde bekendte men INGEN kan nævne en jagtklub hvor de har hørt godt om træningen = positive metoder.

og bare fordi jeg ikke har hørt om den - ja så kan den da godt findes smiley men man skal være heldig og min erfaring har vist mig at største delen af jagtklubberne træner efter hårde metoder. (hvilket jeg ikke mener man kommer ret langt med!)

men ja det kan sagtens ske at der er gode klubber og jeg tror at du har ret i at retriever klubben kunne være et godt bud smiley men i eks. kleiner munsterlander klubben - der var de endnu hårdere end i jagtklubben! så er det i høj grad et race spørgsmål tror jeg.
    hvis du ser på golden og kleiner så kunne de ikke være mere forskellige og skal trænes på vidt forskellige måder smiley

umildbart tror jeg på (min mening!!!) at det bliver svært at finde en ordentlig klub at træne i.

• #13   28. sep 2009 Lonni -nu er jægere ikke dummere end gennemsnittet (går jeg da ikke udfra) så self kender jægere da osse fordelen ved en veltrænet hund, der er glad for sit arbejde -den vil nemlig arbejde noget bedre end den der er "truet" til at arbejde.

Nu er jeg ikek selv jæger, men der er en del af dem herinde, og jeg er ganske overbevist om at mange af disse uden problemer kan nævne klubber der træner uden vold.

Det er kedeligt synes jeg, at mange stadig tror at jagttræning = vold og tvang. Jagtfolket har altså OSSE flyttet sig, ligesom resten af hundeverdenen. Der er undtagelser -det er der osse ved DCH. jeg trænede i DCH med familiens hund som barn. Dengang dæk blev indlært ved at hale hunden ned og stille sig på linen til hunden blev liggende (og ja vi skiftede træningsplads), og jeg kan uden problemer nævne flere DCH-afdelinger der stadig træner sådan. Det betyder ikke at ALLE DCH-afdelinger hænger fast i fortiden.
    Jeg træner ved DCH i dag, og kender flere DCH-afdelinger med rigtig god og positiv træning.

Det samme gælder altså jagttræning. Enkelte hænger i fortiden -andre har flyttet sig gevaldigt siden dengang.

• #14   28. sep 2009 jeg synes bare det er meget at jeg har mødt 5 jagtklubber (inden for det sammen område - midtjylland), som træner efter tvangsmetoderne.

på holdet før os trænede de hvalpe. Vi kom altid i god tid og kiggede og det vi så var skræmmende! en hvalp på 4 måneder skulle lære at dække. dette foregik under trænerens kyndige vejledning - hunden blev tvunget ned, altså presset ned! og SKULLE blive liggende! hvalpen så helt skræmt ud!

da vi skulle lave apportering kom der én hen til træneren og sagde at han gerne vil lære hunden det der tvangsapportering. Træneren kiggede på ham og sagde så: "ja tvangsapportering er negativt så det ord bruger vi ikke mere" hvorefter han gik hen til hunden, åbnede munden og maste genstanden ind i munden på hunden mens han holdt omkring snuden så hunden ikke kunne slippe. og så vil han ikke engang stå ved at det er den træningsmetode han bruger - skammeligt synes jeg!!

og da vi lavede gruppe dæk og kaldte dem ind indivudielt var der en tæve som blev liggende! den TURDE ikke gå hjem til sin fører fordi den var bange for ham!! træneren sagde ingenting! det var jo bare godt at denne hund havde respekt for føren!

de stod vældig en dag efter træning og snakkede om hvor flot det var med service hunde og de havde set hvordan de blev trænet og var imponeret.
    desuden havde jeg en snak med træneren en dag hvor han sagde at man ikke kunne stole på at hunden hentede og bragte genstanden hvis ikke man havde lært den at den SKULLE! og dette kunne ikke leges ind - det skulle domineres ind!! og det var vigtigt at hunden kunne dette på jagt!

jeg er ikke enig med ham! og jeg fortæller blot om mine erfaringer (fra intet mindre end 5 klubber!!!)

og nej du kan da sikkert finde gode jagtklubber - jeg oplever bare at største delen af dem ikke træner positivt og at de stadig er bagud eks. i forhold til DcH. Til gengæld er DcH jo så bagefter i forhold til eks. det svenske Canis. sådan vil det jo altid være smiley

• #15   28. sep 2009 Lonnie -nu er det altså så vidt jeg forstår 2 og ikke 5 træningspladser du har set. At 4 klubber slår sig sammen, gør dem ikke til 4 træningspladser;o)

Og DCH er da ikke bagefter i forhold til Canis -NOGEN er, andre er ikke. I øvrigt mener jeg ikke at moderne nødvendigvis er godt og gammeldags altid er dårligt -der er jo elementer fra begge dele der kan bruges, og osse fra begge dele der IKKE kan (eller bør)

Og du behøver såmænd ikek fortælle alt det du har oplevet. Jeg har set det samme ved DCH -men vi er vel stadig enige om at det ikke er sådan alle DCH-afdelinger træner?

Jeg kan sagtens forstå at du dømmer de 2 pladser du har set, udfra de oplevelser du har haft. Helt og aldeles fair. Men hvorfor dømme samtlige træningspladser i DK udfra hvad du har oplevet 2 steder?

Jagtfolk er altså osse bare mennesker -med forskellige meninger og metoder.

• #16   28. sep 2009 de 4 jagtklubber der ER 4 forskellige jagtklubber har lavet et fælles træningsforløb. Så må alle 4 klubber da stå inde for trænerne og deres metoder?!!

jeg siger ikke at alle DcH klubber er fremme i skoene, men alle får samme træner uddannelse så noget af det samme må vi da lave? men jeg er enig i at vi kan forbedre os, og selvfølgelig er der brodne kar, men i DcH har vi en klar holdning om at man ikke må bruge fysisk afstraffelse af sin hund og man bliver forvist fra eks. klubben og konkurrence for at bruge så hårde metoder. Hvis en træner eller hundefører "slipper godt fra det" så er det IKKE DcH´s politik og så er det selvfølgelig skammeligt at det sker i DcH!

jeg dømmer ikke ALLE jagtklubber, men jeg siger at størstedelen af jagtklubberne træner sådan. Dette ved jeg fordi jeg undersøgte det da jeg ledte efter klub at træne min kleiner munsterlander i.

jeg fortæller blot om MINE erfaringer! og andre kan så bruge dem eller lade være. Så lad være med at tage det personligt smiley og ja der findes da sikkert gode jagtforeninger men der er langt imellem! andre har samme problem som mig - at de ikke kan finde et sted at træne deres jagthund efter gode metoder. Dette sker i hele landet.

• #17   28. sep 2009 Lonni -men det gælder jo netop IKKE "størstedelen af alle jagtklubber" -det gælder (åbenbart) de klubber der er der hvor du bor, og sikkert osse enkelte andre landet over.

Men det er IKKE normalen, heller ikke i jagtklubber. Nu kender jeg flere der går til jagttræning med deres hunde og har osse trænet på hold med nogen af disse i DCH. Og de kan da fortælle at deres klubber OSSE bortviser folk hvis der bruges fysisk vold.

De folk jeg kender er så ikke alle fra mit område, men osse fra andre steder i landet, så nej jeg bor ikke bare i et heldigt område.

Jeg synes det er fint at du deler oplysninger om de klubber man i hvert fald ikek skal træne i, men lad nu være at dømme alle andre over en kam.

Der er masser af gode klubber hvor man kan træne til jagt -at du ikke kender dem, betyder jo ikke at de ikke findes

Kommentér på:
Jagttræning

Annonce