{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

TIS TIS OG ATTER TIS! {{forumTopicSubject}}

hey hvordan træner jeg hunden til IKKE at tisse inde ? han er 8 uger gammel og har læst at hundens blære ikke er udviklet ordentligt så den kan ikke rigtig holde sig . jeg går med ham hver gang han har sovet . tager det bare tid eller er der nogle måder at lære ham det på at det forgår udenfor ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TIS TIS OG ATTER TIS!
  • #1   25. okt 2009 Tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed...

    Går ud fra at du kun lige har fået ham hjem hvis han er 8 uger gammel... DU kan ik gøre så meget andet end at blive ved med at gå ud ofte, Give masser af ros og godbidder når han tisser udenfor og når han tisser indenfor, så evt. give et 'nej' og sætte ham udenfor, så han ved det er der det foregår...

    Men giv tid, giv tid smiley


  • #2   25. okt 2009 meget normal at en hvalp på 8 uger små tisser meget .
    det er bare at træne og træne . tit ud med den og rose den hver gang den forsørger udenfor ..
    held og lykke med den lille nye smiley


  • #3   25. okt 2009 Det kan tage lang tid for nogen hvalpe. Daisy var knap et år før hun lærte det og Tia var 12 uger :o)

    Ud hver gang hvalpen har sovet, spist, drukket, leget og så husk at ros hver gang hvalpen gør det udenfor :o)

    Og hold øje. Hvis hvalpen finder søger hen i en krog i rummet, kan et også tyde på at den skal.


  • #4   25. okt 2009 Gå også ud med ham når han har leget, der skal de som regel også tisse smiley

  • #5   25. okt 2009 som de andre skiver - med tålmodighed.


    hvis du lige er kommet ind i et nyt hus og ikke kan tale - ved du så hvor wc'et er henne.



  • #6   25. okt 2009 Dels tager det tid. Dels ud med den hver gang den har leget , sovet , spist.
    Giv gerne en godbid , når det lykkedes udendørs.
    Tillykke med den lille vaps.


  • #7   25. okt 2009 Gabriella:

    Du lærer også hurtigt din egen hund at kende og genkender hans signaler når han skal noget, så det er bare at han øjnene på ham og på med snoren når du kan se at han begynder at give signal smiley


  • #8   25. okt 2009 Bella blev renlig på en måned. Tror også vi havde hende ude ca 20 gange i døgnet :=)

  • #9   25. okt 2009 Da Trøffel var hvalp var vi ude ca hver anden time - og ind i mellem når hun havde spist eller leget - samt en enkelt gang i løbet af natten...

    -Sæt uret!

    Man er helvedes træt og stresset, men det betaler sig:-) - Hun var renlig efter en måneds tid,,,



  • #10   25. okt 2009 tak alle sammen og rie j. er helt vild med din huns navn det er rigtig sødt
    og til jer som skriver lidt surt til mig . . . rolig rolig jeg ber om hjælp og råd ikke andet !


  • #11   25. okt 2009 Gabriella:

    Hve skriver surt sys du? smiley


  • #12   25. okt 2009 laura det er da lige meget hvem det er . men kan da sige det ikker er dig vis du troede det smiley

  • #13   25. okt 2009 Gabriella...

    Mere fordi jeg ik sys nogen skriver surt, så undrede mig bare over hvad du tog som surt... Men helt fint smiley


  • #14   26. okt 2009 Nu var jeg lige inde og se på din profil.

    Det kan være en rigtig god ide, at bruge det samme stykke græs hver gang i er ude at gå.
    En lille hvalp kan sagtens blive utryg, ved at blive taget med fremmede steder hen, med nye dufte hver gang og så vil han slet ikke tisse smiley


  • #15   26. okt 2009 Nå hvem mener du svare surt til dig? jeg syntes faktisk alle har svaret pænt, og forsøgt og give gode råd.

  • #16   27. okt 2009 1: Det er absolut forbudt at skælde ud ved uheld. Ignorer dem og vask med rodalon (ellers lugter pletten af "toilet" i en hunde-snude)

    2: Gå altid det samme sted hen på tissetur. Bliv der til der er gevinst - og ROS ROS ROS. Bagefter kan man gå væk fra tisse-pletten og lege eller gå videre på en lille lufte tur (på den måde har vores hunde lært at de kun skal "lave" et sted i haven, praktisk når man har børn, og meget nemmere når der skal samles op)

    3: Hvalpen skal ud når der er spist, sovet, drukket, leget... Er der stadigvæk uheld - så har den ikke været ude ofte nok.

    4: Prøv at tage tid på hvornår du sidst har været ude, og hvornår der så evt. er uheld. På den måde kan du sikkert komme uheldene i forkøbet.

    5: Hvalpen skal også ud om natten, sæt uret...

    God arbejdslyst! Det er fuldtids-job at have hvalp!!
    Og tillykke med den lille smiley


Kommentér på:
TIS TIS OG ATTER TIS!

Annonce