{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Tis! {{forumTopicSubject}}

Årh.... Jeg har et kæmpe problem med min hund.
da jeg købte ham tissede han stadig som en tæve (8 måneder gammel) og har senere lært at løfte benet.. men nu tisser han på sig selv og endnu klammere han kan finde på at slupre det i sig imens han tisser.... har prøvet at gå tur hver 3 time og så håbet det ville ja.. gå bedre for ham.. men nu jeg efterhånden rigtig træt af at bade ham... og det jo slet ikke godt for hverken pels eller hud.
nogle der ved hvad jeg kan gøre? eller måske vide hvad der er galt med ham?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tis!
  • #1   6. aug 2013 altså tisser han indenfor ??

  • #2   6. aug 2013 for mig lyder det som om han tisser sig selv i munden smiley

  • #3   6. aug 2013 Tror problemet er, at hunden tisser på sig selv. Altså pels/hud.

  • #4   6. aug 2013 Jeg ved det ikke, men tænker at hunden lærer at korrigere benet lidt, når den bliver ældre. Den er jo kun 8 måneder. Det var ikke en mulighed kun at vaske pelsen med tis på, i stedet for hele hunden? Det må trods alt være bedre.

  • #5   6. aug 2013 nej.. eller. jo det hænner. men snakker udenfor lige med dette. ah det gør han nu ikke ^^ men han tisser ud mellem forbenene. bryder mig ikke om at glo på ham når han er i sit eget moment smiley hehe. det lidt privat i min verden. men nnår jeg opdager ham i det så finder han på at slikke ind i strålen det pisse nasty... har set hunde der spiser andres hundelorte men aldrig set nogen der opføre sig som bimmer det :S . ja.. jeg er helt opløst i hovedet. ved ikke hvad jeg skal sige eller gøre andet end smække ham i bad og børste hans tænder -.-

  • #6   6. aug 2013 nej. han er 1 år og 1 måned nu jeg købte ham som 8 måneder gammel hvalp/unghund

  • #7   6. aug 2013 GGGG.. hulk... sorry.. jeg kan bare se det for mig, totalt tegneserie.. ærgerligt at du ikke har filmet det.. GGG
    det er da det mest bizarre jeg har hørt.. GG.. kan egentlig godt forstå din frustration.
    Jeg har ALDRIG hørt om noget lignende før, og det er mig en gåde hvordan han kan komme i den position, at han kan tisse sig selv i hovedet, med mindre han drejer hovedet bevidst mod springvandet.
    mine hanner kan da også sidde ned og tisse ind i mellem, men de er da langt fra at tisse sig selv i hovedet.
    hmm.. jeg har ingen ide, men det havde været rigtigt interessant at se det ske, hvordan og hvorledes det sker, kunne du evt. filme det?



  • #8   6. aug 2013 Altså min hund, en Greyhound, havde også en nasty "vane"/tendens med at pisse op og ned af sine forben og lidt på bagbenene. Han var hvid, så når han kom hjem, var han ofte gul i pelsen til op over knæene. - Det var også bare klamt!! :s Og han fik altså vasket ben hver gang, for jeg nægtede pure at have ham i møbler når benene var gule af urin.
    Jeg ved ikke hvorfor han tissede på sig selv. Han var tydeligvis fuldstændig ligeglad med hvor strålen ramte. Sommetider pissede han mens han gik videre - med let spredte ben smiley
    Klamt, men man er jo hanhund smiley

    Har dog aldrig hørt om en der faktisk pisser sig selv i ansigtet.
    Jeg vil dog ikke putte hele hunden i bad, men bare vaske der hvor der er urin smiley Og så måske komme mig over min "adderbadder det er privat" og stoppe ham i det, hvis han sidder og sigter på sig selv smiley


  • #9   7. aug 2013 min hanhund tissede sig selv på maven og sine forben, han var meget tynd selvom hans appetit ikke fejler noget, men jeg fik fedet ham lidt op så kom der lidt anden vinkel på tissetrolden så nu rammer han ikke sig selv. Men det kræver sin tigermælk og holde ham lidt polstret.

  • #10   7. aug 2013 Præcis! det er bimmer også! altså ligeglad med om han tisser på sig selv eller om han drikker lidt af det imens han tisser og efter står han og logre mens han slikker det af... samtidig med han har sådan en hæslig fod fetish.... det går mig på naverne... ved hvor han har været. jeg elsker dyr... men det ligefør jeg selv kunne sætte mig og skide på mit stuegulv... nu hvor bimmer syntes jeg skal have tissavl mm. på mig.. årh. jeg opgiver ham snart ^^
    Han tisser ikke sig selv i ansigtet han tager selv hovedet ned i strålen og drikker af det.... det røv hamrende klamt.. han har jo tabt småkagerne helt den hund -.-


    så jeg skal gøre min lille bimmer fed ^^ . hehe helt iorden med mig smiley han tager bare ikke rigtig på og spiser ikke de mængder han skal når han skal /; mmh. kæmper lidt med lidt af det hele med ham.


  • #11   7. aug 2013 han står sådan næsten så han falder skævt han kunne sagtens falde på siden og han kan kun tisse hvis han løfter venstre ben det andet så sætter han sig som en tøs igen eller falder simpelthen -.- jeg er så frustreret. magter det næsten ikke mere. kan hverken holde aftaler eller nå det jeg skal om dagen fordi han skal vaskes hvergang vi har gået tur /;

  • #13   7. aug 2013 han blev adopteret af en nar der afleverede ham igen efter 2 måneder så blev han adopteret en gang til af en anden der også valgte at aflevere ham fordi han ikke fungerede på den gård han boede på der. og nu er han hos mig og her forbliver han resten af hans liv om jeg så skal bo i en papkasse han skal ikke udsættes for flere svigt i sit liv.


  • #14   7. aug 2013 jeg ved intet om hans opvækst. andet end de var trætte af ham.

  • #15   7. aug 2013 altså mor og far var.

  • #17   7. aug 2013 hvor finder jeg sådan en henne?

  • #18   7. aug 2013 Er problemet at han rammer sig selv?

    Det er der jo et væld af hanhunde der gør. Mine to sidste hanhunde har altid ramt sig på forbenene - og de snasker sig rene bagefter.

    Det er ikke noget jeg laver bål og brand over må jeg indrømme. Det er en hund.

    At han drikker af det mens det står på kan vel bremses ved afledning. Det er jo bare en dårlig vane.


  • #19   7. aug 2013 Enig med CH, det nytter jo ikke noget at du fordi "det er ulækkert" ikke vil kigge. Du må bede ham stoppe, hvis kan står/sidder og drikker pis. Bare sig nej og gå videre, som om intet er hændt. Ros ham når han tisser "normalt" uden at drikke osv.

    Men igen, at hanhunde rammer sig selv på ben osv. mens de tisser - det er altså bare hanhunde i en nøddeskal, sådan er det bare.


  • #20   8. aug 2013 jeg skælder ham ud hvergang.. det ikke fordi jeg står passivt og lader min hund gøre som han har lyst til...men har ikke skrevet han rammer sig selv. så hvorfor tror i alle sammen han gør det? problemet er som jeg skrev i mit indlæg at han drikker af strålen når han tisser og han har problemer. alt det i begge skriver er noget jeg allerede gør i forvejen.han lytter ikke på mig når vi er ude at gå tur. jeg forsvinder helt ud af hans univers og så kan jeg ellers stå og skælde ham ud han ser ikke engang på mig.. eller reagere...

  • #21   8. aug 2013 I startindlægget skriver du at han tisser på sig selv og at du er træt af at bade ham.

    Tror ikke at du skal skælde ham ud men stoppe ham når han drikker tisset og rose ham når han ikke gør


  • #22   8. aug 2013 Hvis du står og skælder ham ud når han tisser. Så kan jeg dælme da godt forstå hvis han er usikker. Og faktisk også hvorfor han drikker det. Han forsøger vel at fjerne beviset på han har tisset. Han ved jo ikke hvorfor du skælder ud, kun at du gør det når han tisser, Han kan meget vel tro det er selve det at tisse du ikke vil have.

    Han er ikke udvokset endnu, giv ham tid. Lad være med at gør luftetur og tis til noget der er negativt.

    Start indlæg: "men nu tisser han på sig selv og endnu klammere han kan finde på at slupre det i sig imens han tisser....har prøvet at gå tur hver 3 time og så håbet det ville ja.. gå bedre for ham.. men nu jeg efterhånden rigtig træt af at bade ham"

    Derfor tror folk han tisser på sig selv. Ikke underligt da du jo selv skriver det smiley


  • #23   8. aug 2013 Som der allerede er nævnt, så lad være med at skælde ud når han tisser. Det er jo godt han tisser udendørs, men bare ikke så godt at han drikker det.

    Som sagt, kan det være han tror, at det er fordi han tisser du skælder ham ud. Prøv i stedet at distrahere ham med noget andet. Vær kreativ. Nanna har fx lært at tisse på kommando. Tag evt hans yndlingslegetøj med, og når han tisser, og har gjort sig færdig, så kast det. Så kan det være han med tiden kigger på dig mens han tisser, fordi han VED du kaster hans legetøj når han er færdig?


Kommentér på:
Tis!

Annonce