{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Tis {{forumTopicSubject}}

Godaften.
Vi har som sagt fået ham her Toby på 4 mdr ca. Han har ikke haft en god start på livet. Men nu kommer mit spørgsmål så:
Han vil ikke selv gå ud når han skal på toilet. Han NÆGTER men alle porter plantet solidt i gulvet. Så vi bære ham fast hver dag flere gange dagligt. Han er ikke glad for smalle steder som f.eks. døren. Men han er sku halv tung ca.9kg. Hvordan pokker kan vi eller griber den her situation an
Vi kan jo ikke bære han resten af livet. Vi vil heller ikke bare trække ham, da vi mener det også er et overgab. Vi ved ikke præsic hvad han har oplevet men er meget sky.
På forhånd mange tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tis
  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #1   13. mar 2018 Er det ikke bare at give ham nogle gode oplevelser uden for hjemmet. Hvis han opfatter have/gåtur som sjov vil han med tiden gerne ud.

    Lige nu,kan det være overvældende, at skulle forlade sine trygge rammer. Opbyg tillid og lav noget spændende når i er ude. Ting tager tid.


  • #5   14. mar 2018 Hvordan er han når han først er ude?
    Hvis han generelt ikke bryder sig om at være ude, ville jeg gøre det sjovt at være ude. Aktivering med gemte godbidder eller som Minion skriver: leverpostej på træstammer osv.
    Hvis han egentlig nyder at komme ud, men er nervøs i forhold til selve handlingen at komme ud af døren, ville jeg væbne mig med kæmpe tålmodighed hver gang. Lægge et par ekstra gode godbidder på den anden side af døren og så selv gå ud af den uden større palaver. Gå et stykke væk og så bare vente og se om han ikke synes at de lækre godbidder trækker lidt alligevel. Når han er kommet, ville jeg så gå videre..


  • #7   14. mar 2018 Han elsker at Komme ud. Han går tur hvor vi leger. Han er med i have i snor. Kun i gården er uden snor. Vil prøve mig en af jeres råd.

  • #8   14. mar 2018 Han skal da ikke gå ud og tisse alene? Det er en hvalp, ikke en voksen hund. I skal da gå med ud, og rose når han besørger ude smiley

  • #11   14. mar 2018 Jeg læser det heller ikke som at hvalpen er alene, når den skal ud... Men at han ikke selv vil bevæge kroppen fysisk ud og derfor må bæres? TS skriver jo at de leger med ham på gåturene osv..

Kommentér på:
Tis

Annonce