5.887 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Stopper op under gå tur Stopper op under gå tur
Jeg har et problem med min ellers ret så friske og livsglade vovse.. Når vi går tur har hun fået for vane at stoppe op en hel masse gang under hele turen. Når hun stopper vender hun sig enten om og kigger bagud, eller står og kigger dumt på mig. Hun ka være ret så stædig og svær at "slæbe" med videre. Godbidder i massevis, venlig stemme, hård stemme, ryk i snoren og ignorering er prøvet... Nogle gode forslag?
0 synes godt om
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
Har du bidt mærke i om du eller hun gør noget specielt lige inden hun sætter igang og går videre?
dec 2007
Følger: 27 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 214 Svar: 1.482
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.386
Tænker mere, enten kan hun være utryk ved ruten også kan tricket være at vælge 2-3 forskellige ruter og gå dem kun i noget tid.
Eller kan det være kulde ? Zoe her går lige ved mit ben når hun fryser - det tænkte jeg først over da vi stoppede og hun rystede af kulde
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 2.240
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.386
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 241
Det er ikke kun når der skal gåes tur du skal tage initiativet og lederrollen, men hver dag, alle døgnets timer.
maj 2009
Det med at være utryg.. Hun er lidt en kylling engang imellem, så det er da lige noget jeg skal overveje.. Men hun udviser ikke tegn på utryghed umiddelbart..
maj 2009
Keld Simon B... Den var værre... Hvordan skal man lige klare den?
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 241
Der stod at den som 5 årig stadig ikke har lært at komme ved indkald. Derfor tillod jeg mig at tænke der måske manglede lidt konsekvens og lederskab (og masser af initiativ fra føreren af flokken, nemlig mennesket..)
Du som leder, kunne prøve i en periode at tage alt initiativ. Når hunden kommer og vil lege, ignorer du den eller måske skubber den væk hvis den bliver for påtrængende. 30 sekunder senere kalder DU på hunden og vil lege med den. Det gør du i 2 minutter og stopper derefter legen. Så kan det godt være at du vil lege igen om 5 minutter. Men det er DIG der bestemmer hvornår.
Hunden skal ikke have lov til at sætte dagsordenen. Det er dig der giver legene, udfordingerne og alt det andet som stimulerer hunden.
Leg rulle rundt, leg byttelege, leg gemmelege. leg alt det som din hund synes er sjovt. Selvom det er en hyggehund, kunne det være givende for hunden at gå spor, eller noget andet som udfordrer din hund og dens drifter.
Min pointe er ikke at du skal være grov overfor din hund, men vise at DU er den sande leder og den der bestemmer. Derfor skal du være konsekvent i dine krav, dine komandoer og ikke mindst gennemføre dine komandoer. Ikke noget med at give belønninger for halvt gennemført sit.
Jeg ved godt det kan være svært overfor sådan et lille pus, men jeg tror det ville hjælpe.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.334
maj 2009
sep 2015
Følger: 1 Svar: 1
Stopper op under gå tur