5.887 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Stopper op under gå tur Stopper op under gå tur

Jeg har et problem med min ellers ret så friske og livsglade vovse.. Når vi går tur har hun fået for vane at stoppe op en hel masse gang under hele turen. Når hun stopper vender hun sig enten om og kigger bagud, eller står og kigger dumt på mig. Hun ka være ret så stædig og svær at "slæbe" med videre. Godbidder i massevis, venlig stemme, hård stemme, ryk i snoren og ignorering er prøvet... Nogle gode forslag?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stopper op under gå tur
  • #1   11. nov 2009 Hvad sætter hende så igang igen?

Har du bidt mærke i om du eller hun gør noget specielt lige inden hun sætter igang og går videre?

• #2   11. nov 2009 følger lige med smiley

• #3   11. nov 2009 Nu kan jeg se på et af dine billeder at hun har flexline på... Hvis du bare går videre og lader snoren være ulåst, kommer hun så ik løbende efter dig?

• #4   11. nov 2009 hun udviser ingen andre tegn på noget ?

Tænker mere, enten kan hun være utryk ved ruten også kan tricket være at vælge 2-3 forskellige ruter og gå dem kun i noget tid.

Eller kan det være kulde ? Zoe her går lige ved mit ben når hun fryser - det tænkte jeg først over da vi stoppede og hun rystede af kulde

• #5   11. nov 2009 I 80 % af tilfældene stopper hun op, kigger bagud, og følger med ved et ryk i snoren eller et kald, både i flexline og dressurline. Men de sidste 20 % er jeg ved at være godt træt af. Her stopper hun op, og kan finde på at stå og glo jeg ved ikk hvor længe, hvis ikk man hiver hende med, eller lokker med godbidder eller andet. Vil bare gerne at hun følger pænt med hele tiden, undtagen når hun lige snuser mm selvf. smiley

• #6   11. nov 2009 er det "lige! begyndt sådan her til efteråret eller ?

• #7   11. nov 2009 Din hund ser dig ikke som leder, men blot som den der holder dens snor.
    Det er ikke kun når der skal gåes tur du skal tage initiativet og lederrollen, men hver dag, alle døgnets timer.

• #8   11. nov 2009 Vi går flere forskellige ruter både i løbet af dagen og i løbet af ugen.. Men måske hun godt kan være træt af hele det område vi plejer at gå i? Selvom turene er forskellige.. Tror ikke hun fryser, for hun ryster ikke, og har lige pt en ret seriøs pels smiley

Det med at være utryg.. Hun er lidt en kylling engang imellem, så det er da lige noget jeg skal overveje.. Men hun udviser ikke tegn på utryghed umiddelbart..

• #9   11. nov 2009 Ih hvor i skriver hurtigt smiley Det er noget hun har gjort et godt stykke tid...
    Keld Simon B... Den var værre... Hvordan skal man lige klare den?

• #10   11. nov 2009 Nu læste jeg på din profil.
    Der stod at den som 5 årig stadig ikke har lært at komme ved indkald. Derfor tillod jeg mig at tænke der måske manglede lidt konsekvens og lederskab (og masser af initiativ fra føreren af flokken, nemlig mennesket..)
    Du som leder, kunne prøve i en periode at tage alt initiativ. Når hunden kommer og vil lege, ignorer du den eller måske skubber den væk hvis den bliver for påtrængende. 30 sekunder senere kalder DU på hunden og vil lege med den. Det gør du i 2 minutter og stopper derefter legen. Så kan det godt være at du vil lege igen om 5 minutter. Men det er DIG der bestemmer hvornår.
    Hunden skal ikke have lov til at sætte dagsordenen. Det er dig der giver legene, udfordingerne og alt det andet som stimulerer hunden.

Leg rulle rundt, leg byttelege, leg gemmelege. leg alt det som din hund synes er sjovt. Selvom det er en hyggehund, kunne det være givende for hunden at gå spor, eller noget andet som udfordrer din hund og dens drifter.

Min pointe er ikke at du skal være grov overfor din hund, men vise at DU er den sande leder og den der bestemmer. Derfor skal du være konsekvent i dine krav, dine komandoer og ikke mindst gennemføre dine komandoer. Ikke noget med at give belønninger for halvt gennemført sit.

Jeg ved godt det kan være svært overfor sådan et lille pus, men jeg tror det ville hjælpe.

• #11   12. nov 2009 Malou er begyndt på det samme, men der går ikke længe før hun følger med igen. Jeg plejer enten at kalder eller også så siger jeg "skat jeg går nu skal du med eller???" Så sætter hun med det samme i løb, hun vil nemlig ikke forlades.

• #12   12. nov 2009 Det kan godt være at hun får lov at bestemme lidt for meget engang imellem smiley Vil lige prøve det med at det er mig der bestemmer hvornår vi skal hvad i et stykke tid, og se om det hjælper.. Andre gode råd er selvfølgelig stadig velkomne smiley

• Niels S
    Niels S Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #13   12. sep 2015 Vi har en skøn puddelhund der dog gør det samme som din. Stopper pludselig op og ser sig omkring (eller på mig) og vil ikke videre. Jeg slipper snoren og går videre og så trasker Charly efter mig. Jeg kan så tage snoren op igen og så går vi igen uden problemer. Indtil det sker igen.....

Kommentér på:
Stopper op under gå tur

Annonce