{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At lære sin hund at dække
  • #1   17. nov 2009 hvilken metode er det du har prøvet?

  • #2   17. nov 2009 lær hende det indenfor først.

    jeg kan se du har en d/s gårdhund....hun bryder sig ikke om at dække, når der er koldt og vådt.

    når hun sitter, så trækker du din hånd med en guf ned foran hende - du skal have hendes hovede med dig, og når i så når gulvet, trækker du langsomt hånden hen over gulvet, så skulle hun følge med hånden og dermed dække.

    sæt ikke nogen komando på før hun dækker, sig så dæk, ros og giv godbid


  • #3   17. nov 2009 Min 3 mdr. gamle hvalp har lært det således. (forklare så godt jeg kan :b)


    Først lærte jeg har selvf sit.

    Jeg sagde bare sit. Så når han sætter sig får han en godbid, (han sidder stadig)

    Så tog jeg godbiden og førte denlidt over snuden også ned langs siden mens jeg sagde (dææææææææk) så skulle din hund gerne helt naturligt lægge sig ned. hvis han bare gør det lidt så ros ham rigtig meget og prøv igen (:


    Kan godt forstå hvis du ikke forstår det jeg mener men så skriv lige så prøver jeg at forklare det på en anden måde smiley


  • #4   17. nov 2009 Jeg kan sende hjemmesiden hvor jeg læste om det inden jeg lærte min hund det til dig i en pb :), der har de forklaret det lidt bedre end jeg smiley

  • #5   17. nov 2009 Bruger du klikker?
    Hvis du gør det så kan du lærer din hund dæk på ingen tid smiley


  • #6   18. nov 2009 Dækøvelsen er en af de sværre øvelser at lære hunden, det kræver tålmodighed og så skal man være konsenkvent.

    Men øvelsen er også en af de vigtigste øvelser som man kan lære sin hund.

    Denne øvels kan faktisk redde hundens liv, hvis den kommer ud på kørerbanen.

    Men igen er det konsekvent der tæller,

    Har man dække hunden af et sted, og går lidt fra hunden, og hunden rejser sig, så går man tilbage til hunden og dækker den på plads nøjagtigt samme sted, som man dækkede den af første gang.

    Jag skruer bissen på, da jeg ikke finder mig i ulydighed fra hundens side. og hunden kommer til at forstå at der er en konsenkvent hver gang den letter fra dæk,

    Konsenkvent er det samme som ubehag for hunden.


  • #7   18. nov 2009 Babett, du beskriver ikke, hvordan du lærer en hvalp at dække?

    På mit hold bliver hvalpeejerne undervist i dækkommandoen ved at føre en guf fra næsen og ned på brystet ned til mellem forbenene. Jeg ynder at gøre det fra stående, da det giver en flot dæk, hvor forbenene kommer ned først. - Smæk-dæk.
    Det kan naturligvis også gøres fra sit - jeg ønsker dog at hundene lærer både sit, dæk og stå fra alle positioner.
    Hunden skal IKKE røres overhovedet.

    Der er i mine øjne intet tvangsmæssigt i dækkommandoen - den kræver blot mange gentagelser.

    Man kan også shape øvelsen. Det gør man ved at belønne hunde for at dække, når den gør det af sig selv, lade hunden selv tilbyde adfærden og gentage den. Senere kobles kommandoen på.


  • #8   18. nov 2009 Som alle de andre er inde på gøres det ved at føre en godbid ned foran snuden på hvalpen, og helt ned på jorden. Der holder du så godbidden i ro, og hvalpen vil helt naturligt søge ned mod den. Så snart både numse og hoved er nede på jorden roser du og giver godbidden.

    Du bør starte med at træne den slags indenfor, for langt de færreste korthårede hunde bryder sig om at få våde og kolde boller og patter.. Når hunden så kender kommandoen kan I træne det udenfor..
    Det er vigtigt også at rykke øvelsen udenfor, for ellers ender du med en hund der kun kan indenfor smiley


  • #9   18. nov 2009 JEg har lært min chihuahua det på den måde at jeg sætter mig ned på gulvet med strækte ben så bukker jeg det ene ben lidt op ligesom en bro, hvis du forstår ? så tager en godbid ind under buen af mit ben mens jeg siger dæk, hunden bliver automatisk ned til at ligge sig ned for at få godbidden og når den ligger så mens du gentager dæk giver du den godbidden og til sisdst så kan den uden benet. bar et foreslag der hjalp mig meget. smiley

  • #10   18. nov 2009 Connie - det er netop denne taktik jeg bruger - men hun rejser sig op i stedet for at dække?

  • #11   18. dec 2009 Majbritt s:
    Ja! Benson gør det samme.
    Istedet for at dække, når jeg fører godbiden ned på jorden. Så rejser han sig?

    Hvad kan man så gøre??


Kommentér på:
At lære sin hund at dække

Annonce