{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Agility {{forumTopicSubject}}

Jubii, endelig fik jeg taget mig sammen til noget agility træning med Honey:) Første gang bliver den 5april -Det glæder jeg mig bare rigtig meget til. Vi har jo indtil ny kun gjort os i lydighed, og bliver ved med det.
Men Nelly med Deebo(her på HG) gav mig blod på tanden:) Nøj hvor bliver det fedt!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Agility
  • #1   21. mar 2006 held og lykke her fra.... hun skal da nok klar sig fint,,,,, vis ikke hun sætter sig til at vinke *gh*... super fedt trik i kan der

• #2   21. mar 2006 det er rigtig sjovt :o))
    Er selv lige begyndt med Daisy

• #3   21. mar 2006 Jeg har kun lært Honey de almindelige lydigheds ting, og hun har også prøvet de fleste AG-forhindringer et par gange..
    Jeg har bare altid Rigtig gerne ville begynde -men ikke fået taget mig sammen.

Anita, Daisy er vel bare super til det, hun er jo border:) jeg skal jo kæmpe med min terrier:)

• #4   21. mar 2006 Jeg tror ikke at borderne er bedre end andre hunde til agility. TROR! Ved det ikke *ss*
    Tror bare det handler om at hunden kan li det :o)
    Og det kan de helt sikkert ;o)
    Sidste gang vi var til træning, var de andre også på træningspladsen, konkurrenceholdet. Og der var der kun 2 bordere med og de andre hunde var lige så dygtige... synes jeg ihvertfald ;o)
    Det så bare så fedt ud da de trænede :o))

Held og lykke *ss*

• #5   21. mar 2006 Anita:)
    Jeg er faktisk meget enig, jeg ved at Honey vil elske det, og hun bliver højt sansynlig lige så sikker som en border i forhindringerne, men næppe lige så hurtig:) Men Honey har også et border temperament -hun vil hoppe på tungen for mig:)

Hvor træner du? Har du planer om konkurrencer??

• #6   21. mar 2006 Jeg træner i frederiksværk agilityklub (link fjernet)

Konkurrencer??? Hmm.. Måske :o)) Det kunne da være lidt fedt hvis vi blev så gode ;o)
    Det kunne måske godt være :o)

• #7   21. mar 2006 Hvor skal i gå henne?

Nelly og jeg starter i TAK ude i Taastrup den 4. April

• #8   21. mar 2006 Nej det er ikke racen der bestemmer om den er god til det. Desværre er det en rimelig udbredt misforståelse her i DK, at man får en god agilityhund, hvis man køber en border collie eller en sheltie. Det er ikke sandt!!

Men når det så er sagt, så er der da racer, som måske er mere velegnede end andre. En GD er nok ikke lige sagen og heller ikke lige en BassettH.....

Men held og lykke med din nye sport (man bliver let meget bidt af den)

• #9   21. mar 2006 Spændende :o) Vi er kommet på venteliste til et hold til august, så nu kan det ikke gå hurtigt nok ;o)

• #10   21. mar 2006 Men sjovt nok kan man se at dem der er på div landshold osv alle er border coliies eller sheltier ; )

• #11   21. mar 2006 Jeg giver dig tildels ret Nicola.
    Men hvis man kigger lidt ud over DKs grænser, så kan man også se andet.
    Til NM iår (hvor jeg selv var med -med min lånte sheltie :-)) kom finnerne med bla. border terrier og vestgöta spids.
    Til VM vil jeg sige at de hunde der imponerede mig mest var de små pudler (tror faktisk også at det var en pudel der blev verdens mester)
    For mellemhundene var det en pyr.korth.hyrdehund, som simpelthen løber agility som en drøm. Jeg havde også den glæde at overvære den blive verdensmester i 2003 i Frankring.
    Der ER altså andre hunde, der kan løbe kvalitets agility, men det kan danskerne ikke se.......

• #12   21. mar 2006 Og ja hvis nogen så sidder der med en viden om, at jeg selv løber med en sheltie på landsholdet, så er det ikke forkert.........
    Men nu tror jeg ikke at Diva løber sådan som hun gør fordi hun er en sheltie, men fordi hun er Diva og har den iver, som hun har......

• #13   21. mar 2006 Berit- jeg tror nu alligevel at en hyrdehund kan man komme længere og lettere med fordi det er en klog arbejdshund, men pudler er jo osse lærnemme og kloge...
    Mine ville ikke nå nr 2 øvelse før de andre er færdige... Men det ser vildt imponerende ud når de er dygtige til det...

Alle held og lykke med jeres træning... jeg vil gå her og kæmpe med mine....

• #14   21. mar 2006 Mette - du har ikke uret. jeg siger vist også længere oppe, at nogen racer ikke er velegnet. Primært pga deres bygning.
    Men ellers er det nu ofte handleren der ikke tror på sin hund. Og der er andet i agilitysporten end sheltier og bordere. (Bare ikke så udbredt i DK)

• #15   21. mar 2006 det var heller ikke for at modsige dig..... jeg tænkte bare på mine klodser.... ;o))

• #16   21. mar 2006 Ok, Mette smiley
    Nej de ville nok få det lidt svært. Bare at forcere tunnel eller hjul *LOL*

• #17   21. mar 2006 hjulet knækker nok LOL

Kommentér på:
Agility

Annonce