5.177 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Gå tur med to hunde? Gå tur med to hunde?

Hej

Jeg er begyndt at hjælpe en kammerat med at passe hans hund.
Når jeg går med min og hans hund på samme tid har jeg lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg bedst muligt går med dem så alt er praktisk.

Min hænder bliver drejet i alle retninger når jeg går med dem.

Det skal siges at det er en Lab på 9 måneder og er nemmere at gå med end min Americanske bulldog som har det med at at skal vise sig når der er andre hunde der viser interesse. Så hvordan kan man træne dem til at gå sammen og på hvilken mest praktiske og bedste måde kan man gå med to store hunde på samme tid?

Håber i kan hjælpe smiley

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af brændeovn 3.000 kr.
  • VVS - gulvvarmestyring mm (Uponor C-56) 3.000 kr.
  • Opvasker pumper ikke vandet ud 1.000 kr.
  • Skift til vinterdæk 517 kr.
  • Vaskemaskine, køleskab mm. 1.500 kr.
  • Hjulskifte 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gå tur med to hunde?
  • #1   18. dec 2009 man kan købe sådan en snor som går fra den ene hund til den anden, og så op til den snor som du holder, så det kommer til at gå vedsiden af hinanden, og du skal kun holde 1 snor.

• #2   18. dec 2009 jeg bruger- og kan anbefale en Halti ( en slags grime som man også bruger på heste, samme system)... den gør at hunden ikke kan trække ( den giver ikke smerte på hunden) jeg kan snilt gå med 3 Grand Danois når de har sådan nogle på.... de skal dog lige vænne sig til det, men så går det også let som en leg...og så evt. den dobbelt sammenkoblings snor Rikke M talte om...bruger jeg også ingen problem at styre flere hunde sådan.... ( tror der er et par billeder af den Halti på mine hunde Carla eller Mona`s profiler )

Lykke

• #3   18. dec 2009 Har et kobbel/twin til mine hunde. Det er en man sætter for enden af hunde snore og de går så ud i to karabin hager (en til hver hund). Det synes jeg er nemmest at gå med.

• #4   18. dec 2009 jeps der er et billede af Halti på Carla`s profil... ( ovs lige en anden lille ting, hvis du vil købe en Halti, er det vigtig at du kan prøve den på hunden i butikken, for det er vigtigt at den sidder godt ... så find en butik hvor din hund må komme med ind)

• #5   18. dec 2009 Da din hund naturlig plejer at gå ved din venste side, bør vennes hund gå ved din hunds venstre side. Begge snore i venstre hånd og så derudaf. Det er ikke besværligt, men kræver lidt tilvænning for både dig og hundene. Jeg har altid gået med vores fire rottweilere samtidig, da vi havde dem. God tur.

• #6   18. dec 2009 jeg går med begge mine på en gang, jeg spænder begge snore sammen, så det er en lang snor.. så har de lige lang snor hver :o) og det går fint..

• #7   18. dec 2009 Jeg ville ikke gå med flere hunde spændt sammen. I tilfælde af at der skulle ske et eller andet har du ikke mulighed for at gør noget.

• #9   18. dec 2009 Jeg ville ikke sætte dem sammen i et kpbbel, som en foreslår. Kan du ikke have dem på hver side af dig? Det ville jeg gøre.. I mit tilfælde ville Luna så være løs og den anden i snor (medmindre det også var min egen *S*)

• #10   19. dec 2009
    Vicki K jeg har da klart mere kontrol over hundene når de er koblet sammen i sårn en dobbel dims, den er nemli ikke så lang så jeg kan holde hundene tæt til mig, man har flere kræfter når noget er tæt på kroppen end når det er ude fra kroppen... og med de haltier så har man helt styr på det, da hundene ikke kan trække så meget som uden halti...vil lige sige at jeg udover haltierne altid også giver mine hunde alm halsbånd på som en ekstra sikkerhed jeg altid ka ta fat i, sku det andet knække osv. (det er dog aldrig sket ...men better safe than sorry)

• #11   19. dec 2009 Nu tænker jeg mere på hvis der evt. skulle komme en anden hund hen, eller eks. hvis en anden hund angreb eller hvad det nu kan være. Du har ikke mulighed for at slippe dem når de hænger sammen. Iøvrigt forstår jeg ikke helt hvad man skal bruge kræfter på?

• #12   19. dec 2009 Jeg har en enkelt snor til hver hund og så går de på samme side og jeg går nogen gange med 4 (har selv 3) og det går fint

• #13   19. dec 2009 Chine: med hensyn til Halti er jeg bare 100% enig..men det er vi jo så tit;-)

• #14   19. dec 2009 Men for at bruge et kobbel skal hundene jo gå i samme tempo. Og hvad hvis den ene skal tisse eller noget andet?

• #16   19. dec 2009 Jeg har to drenge herhjemme, og jeg har opgivet den der kobbel-ting. Syns det er altfor besværligt hvis den ene skal tisse og den anden skal videre.
    Herhjemme har jeg en der går upåklageligt og en der tonser frem og tilbage (han er stadig en "baby"). Men det er meget nemmere for mig at have begge hunde i hver sin snor, så synes jeg det er nemmere at styre dem.

• #17   20. dec 2009 Helt enig med Maiken -lær hundene (hver for sig) at gå pænt i snor. Dette skal så muligvis genopfriskes når de skal gå sammen. Sådan har det i hvert fald været ved mine. Men så er det i hvert fald en hel del nemmere at lufte dem sammen.

Jeg ville nødig gå halti o.l. når man går med to hunde. Risikoen for skader pga vrid i nakken osv, er alt for stor når man har to hunde i hånden, og dermed ikke fuld fokus på hvad man laver med haltien.
    En halti er jo et træningsredskab, og vil man pinedød bruge sådan en, skal det bruges som sådan = der skal trænes gå pænt mens den er på.

Mine går ikke ligefrem fantastisk i snpr når jeg går med dem begge to, men det begynder at hjælpe på det (de går fint når de er hver for sig). Reiki går pænt, men Gaia skal lige "dampe af" før hun kan finde ud af det. Så så vidt muligt starter jeg ganske enkelt med lige at lade hende ræse af i haven før vi går afsted, og så trænes der at gå pænt mens vi går tur

• #18   20. dec 2009 Jeg er selv indehaver af to hunde, som jeg har lært at gå ordentlig sammen, så jeg ikke ender som kluddermor..

De går begge venstre side - Mickey yderst, da han er størst, Laddie ved siden af Mickey, inderst. Jeg har så begge snore fast i venstre hånd, så der ikke er nogen løse snore og enden af begge snore i højre hånd. De går begge pænt og trækker ikke, men det har krævet ganske almindelig gå pænt træning ved stoppen, når der blev trukket, opmundret, når de gik rigtigt...

• #20   21. dec 2009 nu går jeg også med 2 hunde og de går normalt på plads på venstre side begge 2 når jeg har dem med enkeltvis.
    Men har jeg begge med så går den ene på højre side og den anden på venstre side af mig - så krydser linerne heller ikke hinanden hele tiden
    :-))

• #21   24. dec 2009 Spændende emne: Nu går jeg ikke alene med vores 2 rottweilere - det ville indebære at jeg alene skulle tumle ca. 60 kg. hund. - og med det kanonafsæt de har - vil jeg til hver en tid tabe. Men jeg har observeret at hvis jeg går forrest med den unge hund, har min mand store problemer med at holde den ældre og dominerende tæve, så ofte kommer de 10 min. senere til den fælles lufteplads som vi har 200 meter til - fordi han også bruger stop-metoden - næste gang vil vi bytte, og se hvad der ske når den gamle tæve går først - og jeg kommer senere ( de har stensikkert fært af den anden).

Kommentér på:
Gå tur med to hunde?

Annonce