759 visninger
|
Oprettet:
skider på gulvet. {{forumTopicSubject}}
har en hvalp på 11 uger. hvordan lærer jeg den hurtigs at holde sig til den kommer ud, ink. når vi ikke er hjemme?
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Har du have, så glem alt om at benytte den, hunden skal ud at gå, så du har en god chance for at rose hunden når den gør noget..
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.804
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 311
Jeg har lært min at tisse på kommando.. når hun gør det, så er det rose, rose og rose..
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 109
jeg satte mit ur så det ringede pr. 35 minut, og så lige en lille hurtig tur ud i have med ham i 5 minutter indtil han tisser ( og så husk at rose den bette )
og så hvert 4 gang den har ringet (2. time,) så går vi en lille tur så det ikke bare bliver hurtigt ud og hurtigt ind igen bare en lille tur på nu siger du 11 uger, så 11 minutter.
og det gør du i 14 dage. ca. 24 timer i døgnet, da en lille hvalp er som et lille barn, det kan ikke holde sig
når du har gjort det i 14 dage, så sætter du tiden lidt op til fx. 45 - 50 minutter før du går ud med ham
og så stiger du bare uge fra uge hvis det går godt
og til sidst kan han holde sig
det tog ca. 4 - 5 uger med min at blive helt renlig så jeg gik ud med ham om morgenen og kunne hold sig til min kæreste eller jeg kom hjem fra skole / arbejde.
De er nogle rigtig hårde uger du kommer ind i hvis du går på gymnasiet eller en anden form for uddannelse, for du får ikke ret meget søvn
mvh. Tom
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 109
Renlighed kommer ikke af sig selv
du skal lære hunden den ik må tisse inden :)?
og det sker altså 2 / 4 gange hvis du ikke går ud med hunden tit nok
om den er 11 uger eller 5 måneder.
hvis den er vand til at ejeren tænker.. "ahh den ka godt holde sig 10 minutter mere" så bliver hvalpen ikke meget bedre til det, for så tisser den bare overalt på gulvet
og det stinker som jeg ved ikke hvad :b
dec 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
egentlig ved jeg lige nøjagtig hvornår den skal tisse, og derfor tager jeg den med ud. men ak, der vil den simpelthen intet gøre, før den kommer hjem.. og jeg ved det. sommetider lader jeg den stå uden for døren i 10 min. men der sker heller ikke noget.
når den skal til at tisse indendøre løfter jeg hende op og sætter hende uden for døren igen.. intet sker.
og nu begyner jeg at sige "tis" når hun tisser, selvom det er inden for. Ved ikke hvad der er korrekt ??
Men jeg håber det blot er pga. vejret og at det nok skal komme af sig selv.
Hun er forresten kun 9 uger.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 311
Min hund, stiller sig altid foran have døren, når hun skal ud og tisse.. ser jeg hende ikke så piver hun, når hun skal ud.. Hun har været hurtig til at lære det..
dec 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
mar 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 783
Hun hund føler jeg tryg hjemme, og derfor gør hun det dér..
Min Lucky gjorde det også altid i vores have da han var lille. Ligemeget om vi gik en lang tur, han holdte sig til han kom hjem i haven og så gjorde han det.
Jeg vil foreslå, at du laver noget sjovt med din hvalp udenfor, så den får et andet "indtryk" af, at være ude.. Måske en bold eller en anden slags leg vil hjælpe?:)
Måske dét er du er med derude, når det er, kan også være en idé..
skider på gulvet.