1.011 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hjælp hun skider på gulvet Hjælp hun skider på gulvet

Hej vi har blanding hund der hedder Choice på ca. 18md, som i perioder "laver" meget på gulvet når vi ikke er hjemme eller om natten, f.eks de sidste 3 dage, og er mildt sagt træt af det. Og hun gør det (næsten) altid i det samme område. Hvad kan vi gøre???

Og der ikke på grund af foderskift eller hun ikke kommer ud.

Håber i kan komme med nogle gode råd.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp hun skider på gulvet
  • #1   12. apr 2008 Har hun ellers nogen symptomer på dårligt helbred ?

Min tæve har i en periode i forbindelse med sygdom være urenlig, det var altid på vores ene toilet hun gjorde sit fornødne og det var hyppigst også om natten, det forekom dog også om dagen, hvis vi ikke var hjemme....

• #2   12. apr 2008 kender en som gør det samme og det virker som om det er en protest over at blive efterladt.
    den kan også gøre det, hvis vi ikke lige giver den nok opmærksomhed.

• #3   12. apr 2008 Karina S: hun er sund og rask, hvis det bare var fordi hun f.eks have tynd mave så var hun jo lovligt undskyldt.

Jeanne B: Syntes vi snakker/leger meget med hende.

• #4   12. apr 2008 Anita Lundgreen & Daniel Lund !

Ja det har du ret i, nu tænkte jeg bare på sygdom generelt, ikke at hun nødvendigvis havde tynd mave....

• #5   12. apr 2008 Karina S: Der slet ikke noget af hvad vi kender til.

• #6   12. apr 2008 det gør de også med denne hund, men det er sket at de har været ude med ham og lige efter de er kommet ind, har de gået oven på og vupti, så lå der en overaskelse 2 min efter. det har hjulpet hos dem og sætte ham i et lille rum når de er ude. tror ikke han kan håndtere for meget plads og går og leder efter dem.

sover hun hos jer?

• #7   12. apr 2008 Vask godt af på stederne i rodalon.

En anden type urenlighed er den voksne hund, der altid har været renlig, men pludselig bliver urenlig. Det første skridt er her altid, at hunden skal undersøges grundigt af en dyrlæge, da pludselig urenlighed hos voksne dyr kan skyldes sygdom. Sygdom er en hyppig årsag til urenlighed hos ellers renlige hunde. Hvis hunden af en dyrlæge - gerne to - er erklæret fuldstændig sund og rask, bør du kontakte en hundekonsulent eller en adfærdsbehandler. Den pludselige urenlighed kan nemlig så skyldes, at din hund prøver at fortælle dig noget, og hvis ikke den er syg, skal årsagen findes et andet sted.

Understimulering.
    Understimulering er en ikke sjælden problem-årsag. Hvis din hund bliver urenlig, og du samtidig har lidt dårlig samvittighed, så prøv at aktivere din hund med opgaver i en periode. Hvis problemet stopper, har din hund bare gjort dig opmærksom på, at der var noget, du havde glemt. Du skal selvfølgelig først sikre dig, at hunden ikke er syg!!!

• #8   12. apr 2008 Jeanne B: Nej det gør hun ikke.

• #9   12. apr 2008 så kunne det måske være hun har fået seprationsangst. så ville jeg nok gøre som a woman siger.

• #10   12. apr 2008 Jamen det vil jeg prøve.

Jeg siger mange tak for hjælpen.

• #11   12. apr 2008 vores cala gør NØJAGTIG det samme..... vi kan feks ikke ha vores soveværlsesdør til at stå åben om natten for så går hun ind og skider på gulvet.......hun gør det IKKE i soveværelset......
    hun kan ikke være alene hjemme.....så gør hun det også. hun er tre år gammel og har altid været sådan....er ret sikker på at det er når hun føler sig alene.

• #12   12. apr 2008 Elin og Thomas: Vi skulle også have hende inde på soveværelset førhen og der gjorder hun det heller aldrig, men det er dog mest om natten og kun i stuen for når vi lukker hende ude i gangen så er der ikke noger.

Kommentér på:
Hjælp hun skider på gulvet

Annonce