{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

HJÆLP min mors hund GØR !! {{forumTopicSubject}}

hej alle hger,,

passer min mors og fars hund fra d 21 til d 3,

men den står bare og gør gør gør når den blir lukket ud, vi har selv en hvalp på knap 25 uger det er blaning af rotweiler og shæfer hun gør ikke overhoved hun står bare og glor på hva er det lige han har gang i!!

når mit spørgsmål hva om nogen kan hjælpe mig med at få den hund til at holde kæft,, ??!!

mvh debbie

og tak på forhånd,..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP min mors hund GØR !!
  • #1   25. dec 2009 Hvor gammel er hunden, er den nogensinde blevet "opdraget til ikke at gø"?

    Jeg ville da gøre mit bedste for at distrahere hunden og få den til at holde op med at gør hvis det generede mig, og især hvis jeg havde naboer der kunne blive generet af hunden!


  • #2   25. dec 2009 Smid en lang line på når du tager den ud -self ikke til at rive hunden rundt med, men til at forhindre den i at spæne ud til hvad det nu end er den gør af (hvis det er noget bestemt/et bestemt sted den gør det), og gå med den udenfor. Og så skal der arbejdes på at aflede den fra at gø/sætte den igang med noget mere fornuftigt.

    F.eks. kunne du lave lidt fodersøg med hundene i haven, så den finder ud af at man faktisk kan lave noget fornuftigt derude, istedet for bare at stå og gø


  • #3   25. dec 2009 han er ca 4 år mener jeg ,, han bor jo helt ude på landet og vi bor i en bette by i moseby og der er naboer , jeg går også ud til ham hver gang og sige at han skal tie stille og når han så ikke gør det mere roser jeg ham også ,, men kan bare ikke stå derude hele tiden min kæreste går også ud til ham , men det hjælper bare ikke,. '


  • #4   25. dec 2009
    Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !

    ja det gør vi også ,, den står også med en snor på knap ti meter omme bag i haven da vi ikke har fået lavet hegnet hele vejen rundt endnu,,


  • #5   25. dec 2009 I bliver jo nok nødt til at gå med ham ud, hvis i vil gøre jer forhåbninger om at få ham til ikke at gø.

    Han behøver vel ikke være ude i flere timer af gangen, så gå med ud så længe i nu lyster, og tag ham med ind igen, når i ikke kan være ude ved ham mere


  • #6   25. dec 2009 Det er ikke nok at hunde står med en snor på. I skal selv være dem der holder i snoren og er med ude. Snoren er udelukkende for at hunden ikke kan vælge at ignorere jer og allgevel drøne hen og gø af hvad den nu gør af.

    Hvis ikke i er med ude, ja så kan det være lidt ligemeget.

    Som sagt ville jeg finde på noget fornuftigt hunden kan lave i haven -som f.eks. fodersøg e.l. sådan at hunden ikke selv må finde på noget at få tiden til at gå med, for så er det jo han begynder at gø


  • #7   25. dec 2009 Kai -så kan det vel ikke være så slemt *GG*

  • #8   25. dec 2009 En anden ting -får den nogen gåture og lidt at bruge hovedet til mens den er hos jer? Reiki kan blive rigtig slem til at gø, hvis han har for meget overskudsenergi.

  • #9   25. dec 2009 det gør vi også så tit vi kan og lejer med dem de elsker nemlig sneen og så hvis man lige skal ind og se om vores søn sover så begynder han igen,.. de er vidst ude 10 til 20 min af gangen,, plus vi går ca tre gange om dagen..


    kai hehe grineren vi bor på kaashedevej ;=)


  • #10   25. dec 2009 øøøøh... gå en tur med den og aktiver den, i tedet for bare at sætte den ud i en snor.. den gør fordi dens "rigtige familie" i dens øjne har efterladt den og når i så sætter den der ud og går jeres vej, så kalder den... det tror jeg nu også at et menneskebarn ville gøre mon ikke...

  • #11   26. dec 2009 og den skal vel heller ikke være ude hele tiden eller hva? når i nu bare passer den, kan det vel begrænses til at den kommer ud og gå en masse ture med jer, og så være inde resten af tiden ?

  • #12   26. dec 2009 helle p

    den står altså ikke ude hele tiden ,, jeg går også ture med den og vi går også ude i haven når vi kan , men det er specielt om morgen den gør , og jeg kommet ud og kigger men der er ingen mennesker at se eller noget , men det jeg jo ikke forstår er at den blir jo også lukket ud hjemme hos mine forældre der går de så tilgengæld ingen ture . og jeg tager også min hund med i mosesøen hvor de kan hoppe rund . de blir sat i snor ca tre gange ca et ti kvar ter min af gangen ellers går vi med dem ! det bare mærkeligt får min hund gør ikke og så der lige pluslig en hund der gør konstant, ( hjemme hos mine forældre gør den kun hvis der kommer mennesker..

    ps jeg ville bare gerne havde råd om hvordan man får en hund til at tie,. men det ikke nemt har jeg dog fundet ud af,.


  • #13   26. dec 2009 Debbie -igen, du kan ikek forvente at den stopper sit gøen, bare fordi i går derud, beder den tie stille, og så går igen.

    Som jeg osse skrev, er i nødt til at være derude, og sætte den igang med noget mere fornuftigt/aflede den fra hvad den nu gør af/ rose når den ikke gør osv.

    Det er hårdt arbejde at lære en gøende hund at der ikke må gøes i haven. Og vil/kan i ikke være der, jamen så lad være at lukke den derud. Når i går ind, så tag den med ind igen.



  • #14   26. dec 2009 michelle

    nej det sagde min faster også ,, men så når vi er derude så står han bare lige ved siden af os, og ikke render rundt i haven som nala gør vi har lejetøj derude som vi kaster med men han står bare og står mens det kun er nala der lejer lidt frusterne..



  • #15   26. dec 2009 Debbie -så må i jo finde ud af hvad han synes er sjovt/værd at arbejde for.

    Han skal aktiveres med et eller andet derude, og hvis ikke hunden synes det er sjovt at rende efter bolde/legetøj, så må i jo finde på noget andet.

    Du skriver i har prøvet at gå ud og bede ham tie stille og så gå ind igen. Det har tydeligvis ikke virket. Hvorfor så ikke prøve nogen af de andre forslag (undlade at efterlade ham derude, aktivere ham når han er der osv)


  • #16   26. dec 2009 hmm har prøvet med hunde guffer det gider han heller ikke ,, må prøve at se om jeg kan finde ud af hva han kan lig at lave imorgen har prøvet alt det nala ku lig og så blev jeg lidt frusteret,, men tak får hjælpen michelle :=) så må jeg prøve det du har skrevet..


  • #17   27. dec 2009 hvis han er vant til at rende løs uden for derhjemme hvor han bor, og han så skal stå i snor hos jer, så kan det jo være derfor.. jeg tror ikke at du kan lære ham ikke at gø, når i ikke skal passe ham længere... hvad er egentlig grunden til at han skal stå ude i den snor hvis jeg må spørge? for hvis i går ture med ham så burde det da kunne gøre det.. man kan jo også aktivere ham indenfor i stedet for, med en foderbold eller elgetøj eller noget...

  • #18   28. dec 2009 helle

    ja han er vant til at rende løs der der ikke er nogen naboer omkring dem , men vi har jo desværre nabo tre meter fra os men dog en kæmpe have bagved,, vores hund elsker at rende derude også i snor hun kan somme tider bare være derude en halv time før hun ville ind men mikki der går max to min, har prøvet med lejetøj og foderbold det eneste han ville er at tykke ben, jeg går jo tre korte tur og så en lang en med min hund hver dag plus tre til fire gange om ugen tage i mosesøen sammen med hendes ven buster, men så når vi lukker nala ud i snor ville han også med så prøver vi at sætte ham ud så lejer vi lidt og så ville han ind igen, men nu er han jo heller ikke vant til alt det jeg gør med Nala,,


Kommentér på:
HJÆLP min mors hund GØR !!

Annonce