{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.440 visninger | Oprettet:

Hjælp. Min mors og min hvalp kan ikke sammen. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg håber at jeg er nogle der kan hjælpe med et godt råd.

Min mor og mig har lige købt en hunde hvalp hver, fordi vi tænkte det kunne være fedt at de havde hinanden og lege med og vokse lidt op sammen, da mig og min mor næsten ses hver dag.
Hendes er en russisk toy terrie/chihuahua og min er ren chihuahua.

Og her kommer problemmet så. De er næsten lige gamle (kun et par dages forskel) men min mors (russisk toy terrie/chihuahua) er på trods af det næsten dobbelt så stor som min chihuahua. Min mors vejer 2,5 og min 1,3. Og de er jo begge totalt vilde med at lege med hinanden når de ses men... Min mors hvalp (den på 2,5) forstår selvfølgelig ikke selv at han er større, så det går ret voldsomt til når han leger med min lille chihuahua, hun bliver væltet rundt, og man kan tydeligt se at hun ikke kan følge med, og hun prøver så at gå ud ad legen, men forgæves da den anden er vild og bliver ved.
Så det ender med at jeg tilsidst må tage hende op, så hun ikke får for mange tæv. Når de er nede på gulvet sammen prøver vi at gøre alt for at distrahere den store til at lege med noget andet så den lille kan få en pause, men forgæves. Det er som om han ikke har nogen stop klods og bliver bare ved, og bliver sådan helt over ivrig. Hvor imod den lille også gerne vil lege med nogle andre ting når hun er nede. Men han vil kun fokusere på hende lige meget hvor meget vi prøver at få ham til at fjerne fokus, så er der bare ikke noget at gøre.
Når det så er endt med at jeg må tage hende op så hun ikke får for mange tæv. Bliver den store ved med at prøve at komme op til hende. Og han giver ikke op, selv om vi igen prøver at give han lege tøj og kødben, alt for at distrahere ham. Men han bliver ved. Han gør og han piver. Der er ingen af os der forstår hvorfor han ikke giver op på et tidspunkt og så sætter sig til at lege med noget andet.
Prøver så at forlade rummet med hende lidt, så han kan falde lidt ned. Han ligger sig så ofte til st sove. Men så så snart at jeg kommer ind igen og har en jakke foran hende så han ikke kan se hende. Kommer han alligevel farende. Og står igen og hopper op ad mig og hyler og gør. Det skal lige siges at den lille ikke siger et kvæk under alt dette, da det lykkes med hende at distrahere hende med er ben eller legetøj.

Nu håber jeg så at der er en her der har et godt råd. Hvordan kan man få ham til at stoppe og fjerne bare lidt fokus på at hun er der. Så mig og min mor stadig kan ses og være i samme rum med hende og ham. ? Og evt få ham til at lege lidt roligere med hende når de leger, selvom det nok er svært når det er en hvalp?

Mvh en desparat hunde ejer. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp. Min mors og min hvalp kan ikke sammen.
  • #2   17. aug 2013 Har i prøvet og gå en tur inden med dem sammen , så de er sammen med koncentere sig om skoven eller hvor i nu går , så de er sammen på en god måde ?:)

  • #3   17. aug 2013 Hvalpeleg er til tider hårdt, de øver sig i roller og bidehæmning via leg- MEN legen skal foregå mellem jævnbyrdige hunde og det er ikke tilfældet her. Beskyt din hvalp og hav din mors i snor til han er faldet til ro. Det er vigtigt, da du risikerer at din hund som voksen vil få problemer med andre hunde. Du er din hvalps beskytter, vær på gulvet, når de er sammen uden snor og hold den "store" væk.....snortricket fungerer rigtig fint og er en hjælp til en hund, der ikke sel kan geare ned

  • #4   17. aug 2013 Tak for jeres svar. smiley

    Vi har prøvet at køre min mors (den store) træt først, ved at lege helt vildt med den. Men han har så meget energi, det er nærmest som om at han er umulig at køre træt lige meget hvor meget vi prøver.
    Når vi så endelig tror at nu er han bare lidt træt, hvor han ligger sig lidt, flyver han op igen med det samme når han ser hende.

    Vi har også prøvet at gå en tur i fælledpaken med dem begge. Netop for at han kunne forkusere på noget andet. Men der bestiller han heller ikke andet end at hoppe på hende. Så vores hunde snore bliver en stor knude. Så det har vi også opgivet lidt. smiley

    Tror vi vil prøve det med at have ham i en snor i dag, så han kan komme lidt på afstand med stadig kigge. smiley

    Jeg har købt sådan en hvalpegård indhegning ting for noget tid siden. Hvordan tror i det vil fungere hvis man prøvede at dele stuen op med det, så de stadig kan snuse lidt til hinanden og man ikke behøver at holde dem fast? smiley


  • #5   17. aug 2013 I skal ikke kører ham træt med leg, men mental stimulering. Feks søge efter godbidder i græsset eller træne. Det andet gejler ham bare mere op.

    Og ikke opgiv! Det tager tid. Det god ide at gå ture og lave noget sammen.


  • #7   17. aug 2013 Sidder og undrer mig over hvorfor det er den lille, der fjernes.

    Her i huset går det lige nu grundigt ud over den store - det giver sig selv, at løsningen ikke er at fjerne den store, men at give den anden nogle rammer den skal blive indenfor, når der er samvær.



Kommentér på:
Hjælp. Min mors og min hvalp kan ikke sammen.

Annonce