{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Gå nu pænt søde Bella... :( {{forumTopicSubject}}

Nu skal det altså ændres, jeg mister snart lysten til, at gå med hende, fordi hun trækker så meget. Og det er endnu værre, når hun ser en kat eller en anden hund..
HVordan gjorde du??
Jeg vil ikke høre tips, som du har læst et andet sted fra, jeg vil høre fra personer, som selv har prøvet det og selv har haft held med det..:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå nu pænt søde Bella... :(
  • #1   26. jan 2010 prøv at søge på "gå pænt" herinde, så vil du få temmeligt mange tråde om emnet. Alene de sidste par dage, har der været en god håndfuld;o)

  • #2   26. jan 2010 Bailey trak rigtig meget når han var i kort snor og jeg prøvede med godbidder og det ene og det andet, men det virkede ik..

    Så begyndt jeg at lave et let, men fast kort ryk i snoren når han kom for langt frem of løsnede med det samme snoren igen efter rykket. Ikke hive ham tilbage i snoren eller noget, bare et hurtigt ryk.

    Og så roste ham till skyerne når han ik pænt... Det virkede meget meget hurtigt or os...


  • #3   26. jan 2010 Lærte hunden kontaktøvelse - kontakt giver kiks.

    Satte line på hunden, når den trak bad jeg om kontakt - gav en kiks.

    Senere bad jeg ikke om noget, stoppede op og ventede på hundens initiativ til kontakt - belønnede ved at fortsætte turen.

    Er det en meget energisk hund skal du ligeledes selv være energisk, mere spændende end hvad hunden er optaget af. Skift retning og tempo, det gør din hund opmærksom på hvor du er.


  • #4   26. jan 2010 Sæt al træning op til succes.

    Det er svært at lære hunden nye ting hvis der sker for meget spændende.

    Sæt ikke større forventninger end hunden kan rumme.

    Er du frustreret og gal og hunden ikke lystrer, så er det ikke tidspunktet til træning.

    Lad hunden være sulten, både efter belønning, men også efter hjernegymnastik. - Vølg derfor træningstidspunkt ud fra hvornår hunden har overskudet, dvs ikke lige efter mad eller gåtur/leg.


  • #5   26. jan 2010 Vi har lært Avalee det ved følgende:

    Lærer hende komandoen "Vente"

    Når jeg siger "Vente" Til hende sætter hun sig ned og venter ti man siger "Fri"...
    I starten skulle der jo selvfølgelig en masse ros og godbidder til =)


  • #6   27. jan 2010 Vi lærte Bine det ved virkelig at tage os sammen i 14 dage, og ændre retning HVER gang hun trak i snoren.
    Man kommer ikke langt på sine gå-ture i denne periode, men det virker.
    Og det er vigtigt at man ændre retning HVER gang, ellers er hele træningen ødelagt, om man må starte forfra.
    For nogen tager det måske kun en uge, for andre en måned.


  • #7   27. jan 2010 stop op når hunden trækker, og ros så snart hunden går pænt.

    Du "ignorer" (stopper) den dårlige adfærd, mens du belønner den gode adfærd (går pænt i snoren).

    Fokuserer på det gode, og ignorer det dårlige - fuldstændig som med alle andre øvelser.

    OBS: Hunden skal ikke have lov at trække, så skal man stoppe op til hunden har taget kontakt..


  • #8   28. jan 2010 Ros/ klik og belønning hver gang snoren er slap, det sekund den beliver stram stopper du op, går to skridt baglæns -så hun "tvinges" med... gå derefter fremad igen. Du vil hermed få severet et sekunds løs line som du igen kan rose og belønne for...

    Dte virkede her


Kommentér på:
Gå nu pænt søde Bella... :(

Annonce