{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.287 visninger | Oprettet:

"Gå pænt" {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Jeg ville hører om i havde nogle gode forslag til hvordan jeg kan få min hund til at "gå pænt".

Jeg har lidt overvejet at købe sådan en sele, men jeg ved bare ikke rigtigt om det snydt at sætte den på en lille hund.
Min hund er nu 9 mdr. og har stadig ALT for mange "unoder".
Racen på hunden er dansk/svensk gårdhund. Har fået af vide at det bare typisk er en svær/energisk hund, men jeg ville meget gerne have MEGET mere opdragelse ind over hende.

- På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Gå pænt"
  • #1   19. maj 2013 Mener du at det er snyd eller synd at give den sele på når den er lille?
    Altså min chihuahua går med sele (:


  • #2   19. maj 2013 Lad være med at bruge den sele du viser på billedet. Af manglende viden brugte mine forældre sådan en på deres hund. Det gik den ikke bedre af, tilgængelige nev snorene ham under albuerne...

    Dsg er ikke svær, ikke dem jeg kender. De er meget energiske ja, men de elsker at træne og lære.

    Du tager en masse god bidder i lommen,
    På med en god sele fx k9 eller hurrta.
    Ud og gå, og HVER gang den trækker, så stopper du op og står stille, indtil snoren bliver løs igen, så tager du et par skridt frem, og når den så trækker igen, så stopper du og står stille, roser når snoren blir slap, og tager så skridt frem igen.

    Det kan tage lang tid, men det er bedre at lære den det på denne måde, end at bruge sådanne seler som på dit billede, og andre lette løsninger.
    For hun lærer ikke af det på den måde. Kim at gåturen bliver ubehagelig.


  • #3   19. maj 2013 Først vil jeg sige at man skal vælge en sele med omhu hvis selen skal hjælpe med at få den til at gå pænt. Nogle sele er lavet sådan så det bliver meget behaligere for hunden at trække, så det skal man passe på med.

    Jeg har selv en Dansk Svensk Gårdhund. Da jeg skulle lære ham at gå pænt stoppede jeg op hver gan han trak i snoren og roste ham HVER eneste gang han gik pænt. Og til sidst så fandt han ud af at det mere gavnede at gå pænt end at trække for så kommer man jo ingen vegne smiley Held og lykke med den smiley


  • #5   19. maj 2013 du ska have masser af tid og jeg mener masser af tid...de lækkerste godbidder det kunne være culottesteg...en ergonomisk korrekt sele evt denne (link fjernet) ...og hver eneste gang hunden trækker stopper du op...i lige det sekund hvor hunden slækker på linien roser du med rolig og glad stemmeføring og samtidig med de lækkere godbidder....

  • #6   19. maj 2013 Denne metode har givet pote hos os - måske den kan hjælpe dig også smiley

    http://www.youtube.com/watch?v=NT8VDgR_Koo


  • #7   19. maj 2013 denne video kræver at man har introduceret sin hund til klikkeren smiley

  • #8   19. maj 2013 Jeg synes, jeg får rigtig meget ud af at gå på hvalpekursus smiley

  • #9   19. maj 2013 Næ den kræver ikke noget. Nogle bruger klikker, andre bruger 'dygtig'. Man kan jo bare udføre øvelserne og så bruge sin egen favorit belønnings metode.

  • #10   19. maj 2013 Jeg træner det med at hver gang hunden huver, stoppe op og gå et et par skridt tilbage. Så snart hunden drejer om og søger sig til mig roser jeg og går framad igen. Det tager tid, men fungerer riktigt godt!

  • #11   19. maj 2013 https://www.youtube.com/watch?v=pPNPBx49tTE

    kunne måske bruges? :o)


  • #12   20. maj 2013 Min metode når du skal lære din hund at gå pænt er altid hold din hund bag dig lige så snart den begynder blive ivrig og når op foran dit knæ så går du to skridt tilbage så den bakker bag dig på sin position igen.. jeg gjorder det få gang og min hund opfattede det hurtig.. husk altid at ha snoren løs og riv aldrig i den.. en afslappet men bestemt holdning så din hund forstår at du er flok leder og du føre an smiley

  • #13   20. maj 2013 Stephanie: Jeg er ikke i tvivl om at den metode virker. Men den virker ikke fordi du er "flokleder", der er nemlig ikke en rang orden hund/menneske imellem. Det kan der ikke være mellem forskellige arter. smiley

  • #14   21. maj 2013 Lærte min det ved at hver gang han trak stoppede jeg op og ventede til han kom tilbage på plads, i starten skulle han bare klikke på mig, ros godbid, og der efter kom han jo selv hen og til sidst skulle han side ordenligt før vi kunne gå videre - det giver nogle meget korte ture der tager meget lang tid.

    Jeg har efterfølgende købt en snudesele, men det er pga min papmos piskesmæld og at han til tider stadig kan finde på det. Han har ingen problemer med at have den på og går nu pænt (stort set altid) både med og uden.


Kommentér på:
"Gå pænt"

Annonce