{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
408 visninger | Oprettet:

Trænings former evt rednings hund! {{forumTopicSubject}}

Hejsa!!!
Jeg har en lille labrador hvalp på vej og hun skal når hun blir gammel nok trænes til et aktivt liv. Er der nogen der har nogen gode ideer, hvad er jeres passion og hvad brænder i for?
Jeg har både overvejet dch ( der går jeg med min GD Babett), jagt træning, rednings hunde og andet.
Håber i kan komme med lidt gode ideer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trænings former evt rednings hund!
  • #1   3. apr 2006 Altså jeg elsker jagt træning, ikke fordi jeg er den store jæger, men træningen passer bare lige til mit temperament, og så elsker Xanthos det smiley

Derudover synes jeg spor træning er rigtig hyggeligt, der skal jeg bare har gjot det sværere for Xanthos, for jeg skal ski ikke følge med ham smiley

• #2   3. apr 2006 molly er lige begyndt på agillity det er super sjovt og hunden har rigtig godt af det. men kræver selvfølgelig træning inden og de skal også være mindst 1 år gammel.. men kan sige det er vildt sjovt og godt for både hund og ejer;-) hæ hæ

• #3   3. apr 2006 Schweiss skulle du prøve ..det er så fedt og hundene elsker det .. samtidig er det så dejligt afslappende og afstressende med en god dag i skoven hvad schweiss jo også er :))

• #4   3. apr 2006 Susanne: Ja det er så hyggeligt.

Jeg ved bare ikke om Xanthos ved hvorfor han løber på sporet smiley ???

• #5   3. apr 2006 Theresia >

Jeg træner redningshund, DcH, nordisk rundering og sporhundeprøver med min hund (har også trænet i politihundeforeningen) - hvis der er noget mere konkret du ønsker at vide, er du velkommen til at spørge ;o)

/Carina

• #6   3. apr 2006 Carina: Gider du evt uddybe de forskellige muligheder?
    Hvor gammel skal en hund være for at kunne blive trænet til rednings hund?
    Schweiss er hvor du træner hunden i at gå spor efter blod eller ligende ikke?
    Hvad er der af andre muligheder?

• #7   3. apr 2006 Prøv at kigge her : www.123hjemmeside.dk/redningshund
    Ellers kunne nordisk under DCH være en mulighed. Her trænes og arbejdes meget på hundenes præmisser !

• #8   4. apr 2006 Theresia >

<b>Redningshund:</b> Meget krævende uddannelse, der kræver at du virkelig brænder for det - forvent at skulle yde en træningsindsats på 10 - 15 timer om ugen, og derudover kommer en redningsuddannelse uden hund. Hunden skal lære at søge i ruiner og huse, rundere, gå spor, gå på stiger og andet ubehageligt underlag. Det kræver at hunden er meget social og kontaktsøgende, ligesom den skal have en god psyke. Der er mulighed for mange spændende oplevelser - indsatser i ind- og udland, stor national øvelse "øvelse Jordskælv", internationale indsatsøvelser i Europa, VM for redningshunde osv. Hunden skal normalt være omkring 1 år når den starter - men snak med den nærmeste redningshundeby, da der er individuelle regler...

<b>DcH:</b> Her skal hunden lære almindelig lydighed, spor, rundering, feltsøg osv. - der er mulighed for at gå til konkurrencer i DcHs eget program eller nordisk program samt sporhundeprøver. Du bestemmer selvfølgelig selv hvor meget du vil gå op i træningen :o).

<b>PH:</b> Dansk politihundeforening. Her skal hunden lære lydighed, sporsøg, feltsøg, rundering og forsvarsarbejde. Du kan sagtens træne det med en labrador, men det er nok ikke den mest egnede race ;o).

<b>Nordisk:</b> Super-spændende og meget udfordrende program :o). Man konkurrerer i lydighed, feltsøg og så sit hovedmoment, der kan være rundering eller spor. Runderingen er 400 meter lang og 100 meter bred, og der er gemt 3 figuranter rigtigt godt, ligesom man altid forsøger at finde de mest udfordrende arealer. Sporet er 2000 meter langt og med 8 genstande - der går ingen dommer med på sporet, så hund og hundefører løser selv opgaven :o). Der findes også en lille-nordisk klasse i DcH, som man kan starte med, og hvor kravene er mindre skrappe...

<b>SPH:</b> FCI sporhundeprøver - findes i to sværhedsgrader, SPH I og SPH II. Dette er lange spor med afledningsfært og vejovergange - her krævet MEGET præcision af hunden i dens måde at søge sporet på...

Håber dette gav lidt svar - ellers spørger du bare igen :o).

Hilsen
    Carina

Ps. Alle de nævnte programmer er med menneske-spor - ikke schweiss (som jeg ikke ved ret meget om)

Kommentér på:
Trænings former evt rednings hund!

Annonce