{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
453 visninger | Oprettet:

Så blev det tapetets tur (o; {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg havde for ikke så længe siden et indlæg herinde, der omhandlede vores hund, som godt kan lide at ommøblere og tilmed ødelægge vores ting. Da han havde hele huset, var det typisk dvd'er under fjernsynet han tog, og så har min mor meget kurve osv., som han også finder vældig interessante. Nå, men det var jo ikke det værste, for det var jo bare at flytte det, når vi var væk, men lynhurtigt finder han alt muligt andet.

Jeg skrev så herinde, hvor jeg fik nogle bud på løsninger, og vi besluttede så herhjemme, at vi ville prøve at lade ham få entréen og gangen. Det har fungeret fint nok, indtil jeg kom hjem fra hesten i går og opdagede, at han havde trukket et lille stykke tapet af væggen. Vi er kommet dertil nu, hvor vi ikke aner, hvad vi skal gøre. Han har masser af legetøj, får altid noget lækkert, der tager tid at spise og vi går tur og laver sporøvelse med ham hver gang vi skal afsted. Jeg tror som jeg også skrev i det andet indlæg, at det er fordi han keder sig, for vi har virkelig brugt meget tid på at lære ham at være alene og har taget det i MEGET små bidder.

Men det er jo ikke så fedt, at han nu hiver tapetet af. Småting som han løber lidt rundt med, når vi ikke er hjemme er jo ikke det store problem, men det her gider vi godt nok ikke! :o)

Hjælp???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så blev det tapetets tur (o;
  • #1   17. feb 2010 Aktiverer I ham lige inden han skal være alene ??
    Hvis ja, så prøv at lade være med det

• #2   17. feb 2010 Hvis det er p.g.a. kedsomhed vil jeg mener der ikke er andet at gøre, end at aktivere ham noget mere.
    Det er jo trods alt en dejlig aktiv brugshund i har købt :o)
    Vi har også en dejlig aktiv hund - Eller rettere sagt MEGET aktiv!
    Om mogrnen får hun en gåtur på ca. ½ time, hvor hun får gjort både stort og småt.
    Når vi kommer hjem bliver hun sluppet løs i haven, hvor hun kan løbe rundt og få brugt noget energi i ca. 15 min. Nogen gange går jeg med ud, hvor vi så leger lidt (kaste bold, træne apportering/lydighed/afdækning eller andet). Hvis det er tørvejr, får hun herefter maden spredt ud i haven, og hvis det er regnvejr, får hun det indendørs i en flaske, hvor hun skal bruge hovedet får at få maden ud.
    Herefter er hun (mandag - torsdag) alene i 8 timer, hvor hun bare sover.
    Godt er hun spræng fuld af energi når vi kommer hjem igen, men hun slapper fint af de 8 timer hun er alene.

• #3   17. feb 2010 Altså, alt det som jeg nævner, laver vi med ham om morgenen, inden vi tager afsted. Men vi har så også læst flere steder, at det er en god idé at ignorere hunden en halv times tid, før man forlader huset - så det er det vi gør ..

• #4   17. feb 2010 Glemte lige at skrive, at ca 15 min før vi tager afsted står den på ren afslapning, så hun falder helt ned inden vi kører :o)

• #5   17. feb 2010 Måske er ordet ignorere ikke helt godt, men altså, at man skal lade være med at fare rundt og lave alt muligt med den, lige inden man tager afsted :o)

• #6   17. feb 2010 Tanja J

Ja, det er også sådan vi gør! :o)

• #7   17. feb 2010 Ja, så kan jeg godt se det kan være svært...
    Har desværre ikke lige nogen råd jeg kan give lige nu... :o(
    Men håber der kommer nogle andre kloge hoveder på banen :o)

• #9   17. feb 2010 Med farer for at få hovedet bidt af: da vores gamle boxer havde spist et stykke af væggen i vores nybyggede hus, så kom hun i bur! Skal siges at det max. var for 4 timer ad gangen, og ikke hver dag. Hun var så glad for buret, at hun sov i det om natten, helt frivilligt. Det blev hendes helle, det sted hvor hun kunne være tryg og slappe af. Efter ca. 3 måneder, startede vi forfra med alene hjemme-træningen, og der var aldrig problemer igen. Det samme gjorde vi med vores nuværende boxer da hun spiste et badeværelseselement, hmmm. Også hun kan nu være alene uden problemer smiley

• #10   17. feb 2010 Evt også tage noget af hans legetøj fra ham. Luna kunne ikke kapere at have legetøj. Hun havde kun sine fyldte kongs

Og ja, jeg prøvede med forskellige mix på hjørnevæggene, hvor Luna tyggede. Og citronsaft var det, der virkede bedst her.

• #12   17. feb 2010 noddie gjorde det samme og jeg fik en adfærdbehandler ud og se på ham og os og vi fik mange gode løsninger..:)

Kommentér på:
Så blev det tapetets tur (o;

Annonce