Så blev det tapetets tur (o; {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg havde for ikke så længe siden et indlæg herinde, der omhandlede vores hund, som godt kan lide at ommøblere og tilmed ødelægge vores ting. Da han havde hele huset, var det typisk dvd'er under fjernsynet han tog, og så har min mor meget kurve osv., som han også finder vældig interessante. Nå, men det var jo ikke det værste, for det var jo bare at flytte det, når vi var væk, men lynhurtigt finder han alt muligt andet.
Jeg skrev så herinde, hvor jeg fik nogle bud på løsninger, og vi besluttede så herhjemme, at vi ville prøve at lade ham få entréen og gangen. Det har fungeret fint nok, indtil jeg kom hjem fra hesten i går og opdagede, at han havde trukket et lille stykke tapet af væggen. Vi er kommet dertil nu, hvor vi ikke aner, hvad vi skal gøre. Han har masser af legetøj, får altid noget lækkert, der tager tid at spise og vi går tur og laver sporøvelse med ham hver gang vi skal afsted. Jeg tror som jeg også skrev i det andet indlæg, at det er fordi han keder sig, for vi har virkelig brugt meget tid på at lære ham at være alene og har taget det i MEGET små bidder.
Men det er jo ikke så fedt, at han nu hiver tapetet af. Småting som han løber lidt rundt med, når vi ikke er hjemme er jo ikke det store problem, men det her gider vi godt nok ikke! :o)
Hjælp???
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.382
Hvis ja, så prøv at lade være med det
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Det er jo trods alt en dejlig aktiv brugshund i har købt :o)
Vi har også en dejlig aktiv hund - Eller rettere sagt MEGET aktiv!
Om mogrnen får hun en gåtur på ca. ½ time, hvor hun får gjort både stort og småt.
Når vi kommer hjem bliver hun sluppet løs i haven, hvor hun kan løbe rundt og få brugt noget energi i ca. 15 min. Nogen gange går jeg med ud, hvor vi så leger lidt (kaste bold, træne apportering/lydighed/afdækning eller andet). Hvis det er tørvejr, får hun herefter maden spredt ud i haven, og hvis det er regnvejr, får hun det indendørs i en flaske, hvor hun skal bruge hovedet får at få maden ud.
Herefter er hun (mandag - torsdag) alene i 8 timer, hvor hun bare sover.
Godt er hun spræng fuld af energi når vi kommer hjem igen, men hun slapper fint af de 8 timer hun er alene.
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 579
maj 2007
sep 2009
sep 2009
Ja, det er også sådan vi gør! :o)
maj 2007
Har desværre ikke lige nogen råd jeg kan give lige nu... :o(
Men håber der kommer nogle andre kloge hoveder på banen :o)
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 27 Emner: 3 Svar: 183
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Og ja, jeg prøvede med forskellige mix på hjørnevæggene, hvor Luna tyggede. Og citronsaft var det, der virkede bedst her.
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.230
Så blev det tapetets tur (o;