{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

PLADS - hjælp :( {{forumTopicSubject}}

Jeg træner ihærdigt med shiva hver dag. Men vi har så meget problemer med øvelsen plads. For da shiva var mindre trænede vi rigtig meget kontakt, og der sad hun altid foran mig - så nu når jeg leder shiva ind på min venstre side så lige inden hun sætter sig så drejer hun lige røven 180 grader så hun sidder foran mig .. jeg kan bare ikke få hende til at sætte sig ned ved siden af mig smiley Jeg har prøvet selv at stille mig ved hende når hun sidder sådan så hun sidder som hun skal sidde også sige plads også klik godbid.. men... jeg kan stadig ikke få hende til selv at sitte ved siden af mig.

Nogen gode råd? hvis i forstår hvad jeg mener smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PLADS - hjælp :(
  • #1   8. apr 2010 Før hende med en godbid og klik ligeså snart hun sidder hvor hun skal - hvorefter hun får gufferen.
    Tag eventuelt et skridt fremad lige i det hun kommer rundt og du fører hende ned at sidde.
    Det er timing, det handler om - klikket skal falde når numsen er nede, men inden hun har rykket sig.

Det gør du 500.000 gange indtil hunden har forstået, at det er det rette sted at være.

Før det, kører du ikke nogen kommando på, for hver gang du siger PLADS og hunden ender det gale sted, er der fejlindlæring.

• #2   8. apr 2010 Jamen problemet er at hun slet ikke sætter sig ned.. Hun står ved venstre side... Men så når jeg prøver at føre hånden så hun sitter, så drejer hun rundt så hun står foran mig :s og jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal få hende til at sitte ved min side. hun vil bare ikke.

• #3   8. apr 2010 Eller mårke forkert formuleret. Hun forstår nok bare ikke hvad jeg vil.

• #4   8. apr 2010 Hvis du laver lineføring sætter hunden sig så ( på plads) når du stopper op ?

• #5   8. apr 2010 nej hvis vi går og jeg stopper op sætter hun sig også foran mig smiley

• #6   8. apr 2010 jeg har trænet plads op af en væg... så den ikke har mulighed for andet end at gå på plads mellem mit ben og væggen... smiley

• #7   8. apr 2010 Hvadf siger din træner ?

• #8   8. apr 2010 min træner siger at når shiva sidder foran mig så skal jeg selv gå over og stille mig ved siden af shiva sådan at hun sidder på min venstre side. og det har jeg gjort mange gange men hun vil stadig ikke selv gøre det :s

• #9   8. apr 2010 Tror jeg ville prøve at træne op ad en mur som Marie også foreslår

• #10   8. apr 2010 Hvad er mange gange?
    Er det ligeså mange gange, som hun er blevet belønnet for at sidde foran?

Hvis du går hen til henne og belønner hende for at sidde korrekt og gør det RIGTIG mange gange, så lærer hunden jo, at det har sine fordele at være lige der.
    Og først når hunden ved, at det der er det bedste sted i verden, så begynder du at lære hunden at gå derover selv.

Når hun ikke gør det selv endnu, så er det fordi hun endnu ikke har forstået øvelsen, og så må der lidt mere ihærdighed til - og måske lidt kreativ tænkning.
    At træne op ad muren er en rigtig god ide for mange hunde.

• #11   8. apr 2010 Jeg ville i en periode udelukkende træne op af en mur. Lad være med i denne periode at lave øvelser hvor hun skal være foran. Og drop kommandoen før hunden forstår øvelsen, det forværrer bare indlæringen at du siger en kommando som hunden forbinder med noget andet.

At din træner siger at du skal stille dig ved siden af hunden, lyder da seriøst som noget vrøvl. Hvilken mening skulle det give for hunden at du stiller dig ved siden af den??

• #12   9. apr 2010 NB, det giver for mig udmærket mening - og jeg bruger det selv på mit hold.

Hvis man stiller sig hen til hunden så man står i grundstilling og belønner massivt for bare at stå der, så vil hunden jo fange, at grundstillingen er en god stilling at være i, og senere selv søge den, når den skal lære at gå derhen.
    På mit hold lærer hunden først at gå på plads, når grundstillingen er massivt indøvet - og i den periode bliver hunden enten ført i grundstilling eller føreren går hen til hunden.

Kommentér på:
PLADS - hjælp :(

Annonce