Er begyndt at gø i bilen {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle
Jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe min kæreste og mig. Vi har verdens bedste Berner Sennen og han har altid elsket at køre bil - det gør han stadigvæk, men han er begyndt at gø helt uhæmmet når vi er på vej et sted hen.
Jeg tror selv det er fordi, han er SÅ spændt og slet ikke kan vente til vi når frem, og så er det den eneste måde han kan få afløb for sin spænding på - desværre. Om det holder vand aner jeg ikke ;o)
Når vi er på vej hjem sige han ikke en lyd, men sidder bare stille og roligt og kigger ud af vinduet eller lægger sig til at sove.
Er der nogle af jer der har en ide til hvordan vi kan få ham til at være stille mens vi kører bil, da det erfterhånden er ret forstyrrende for koncentrationen? :o(
Vi har selv prøvet:
- at rose når han var stille - virker ikke
- give godbid når han var stille - fatter så bare MEGET hurtigt at når han gør og tier stille ved komando kommer der en godbid, og så gør han bare igen...igen...igen...
- klikke når han var stille - det samme som ovenstående
- nusse ham - virker ok, men MEGET svært og farligt når man kører alene og er ikke holdbart i længden
PLEASE HELP :o)
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
Og tag ham f.eks. med op og handle, hvor han bliver i bilen...
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 296
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 101 Svar: 1.101
Det er simpelthen så træls, da han var yngre lå han altid og sov som en sten. Desuden er jeg meget urolig for om det en dag smitter af på min golden, for så bliver jeg da helt skør.
Han er tit med ude og handle hvor han bliver i bilen, men det kan være jeg skal prøve at gøre det rigtig ofte.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
Hun er alene ca. 8 timer i hverdagene, og så synes jeg hun fortjener at være sammen med os så maget som muligt, når vi endelig har fri.
Hvis jeg skal ud og handle ind eller noget når jeg får fri, så kører jeg altid hjem først - Lufter hende lige hurtigt så hun kan få gjort hvad hun skal, og så kører vi ellers rundt og ordner alle de ting jeg skal have ordnet - Så som at handle ind.
Hun har altid været meget rolig i bilen, og man lægger overhovedet ikke mærke til at hun er med - Men hun elsker det, og så får hun også oplevet lidt :o)
dec 2008
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 455
Det betød lange ture hvor hun kørte rundt ude i skoven og når så hunden var tavs stoppede hun og gik ca 5 min med hunden. Ind i bilen igen og når der var ro stoppede hun igen. Efter hånden trak hun tiden hvor hunden skulle være tavs og når den forblev tavs indtil p pladsen gik de en god tur. Det tog faktisk kun 4 dage så lærte hunden det.
I dag kan der komme et lille vuf, men ikke mere end et ah ah kan stoppe det.
Men det var en hård start for hendes øre, så hun anbefaler ørepropper ;0))
dec 2008
Det lyder som en god ide, men problemet med Bernhard er, at han ikke gør konstant, han gør i intervaller hvor den så også får FULD gas ;o)
Jeg tror bare jeg må ud og drøne rund med vufferen (og ørepropper) så det ikke altd er fest og ballade når han kommer ud af bilen - suk! Så sænk dog de benzinpriser ;o)
Noget andet er. Han gør ALDRIG når min mor henter ham her og kører afsted med ham, han giver kun et lille utålmodigt vuf, når han kan se at hun kører hjem til sig selv, hvor han ELSKER at være. Hvis vi kører hjem til hende med Bernhard i bilen, går han helt amok når han opdager hvor vi skal hen :o) Mærkeligt.
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 101 Svar: 1.101
Sådan er Mingus også. Når kæresten kører med ham, er der næsten helt ro. Men det er jo også oftest mig der er lig med sjov og spas i form af træning og lange ture i skoven.
Er begyndt at gø i bilen