{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

HJÆÆLP tror jeg bliver tosset!! {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen..

Jeg har Zack 10 mdr og Effi 4 mdr. Da vi fik zack kunne han ikk være alene i hele huset uden at ødelægge alt så vi lukkede han inde i gangen og der var så ingen problemer og ingen ødelæggelser. Så fik vi effi og de bliver self begge 2 lukket inde i gangen sammen. Jeg er kommet hjem til hul i væggen karmen bidt af, spande ædt, kost ædt, vaskekurv i træ ædt, ledning til håndstøvsuger ædt selv om den var lagt væk & ledning til vaskemaskine ædt flere gange selv om den var lagt bag kasse i gangen. Jeg magter snart ikke mere og ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. er der nogen der har nogle råd og kan hjælpe mig.. Har truet kæresten flere gange me Effi blev solgt men det hjælper jo heller ikke noget så nu kommer jeg til jer for råd.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆÆLP tror jeg bliver tosset!!
  • #1   13. apr 2006 ØJ, den var ikk' sjov at komme hjem til...
    Kan du ikke ha' dem i bur?


  • #2   13. apr 2006 jeg har et alletiders råd!!!!

    Kom ned til mig med dem :o)))))))))
    De er da bare for cute begge to...
    Men ellers kan jeg ikke give noget råd.


  • #3   13. apr 2006 Ved ikke om det virker for dig..Men istarten var Battie kun i bryggers uden problemer, men pludselig åd han alt hvad der kunne ædes, temostat til fyr, isolering omkring fyrets rør, sokkel tilvaskesøjle osv osv..så fik vi det råd, at måske havde han klaustofobi, han blev jo også større og større..Så fik han adgang til resten af huset og der har ikke rigtigt været noget siden..Dørkarmene har vi smurt med Baldriandråber, ganske uskadligt men effektivt, kan købes i matas..Hundende kan ikke kalre stanken, det lugter fælt i vores næsebor max 2 dage, så kan vi ikke lugte det mere..

  • #4   13. apr 2006 kaldre=klare..*LOL*

  • #5   14. apr 2006 Kender godt dit problem min Nickie ødelage også alt og til sidst fik jeg nok så jeg købte ham en mundkurv en så han stadig kunne drikke vand og den gik han med når vi ikke var hjemme og efter 6 mdr. holdt han op med at bide i ting og den dag i dag har vi ingen problemer med ham

  • #6   14. apr 2006 anna T Tak for rådet.. Det med de dråber er helt sikkert en mulighed.. men det med hele huset er ikke en mulighed som jeg skrev kan zack ikk være i huset han æd alt og det er jo derfor han kom i bryggerset til at starte med og der var jo ikk noget da han kom derud men så kom effi og nu er den helt gal. jeg ved det er hende da jeg har fundet maling under effis negle og ingenting under zack's.. men tror jeg vil prøve de dråber for det her tager sq livet af mig..

  • #7   14. apr 2006 Tanja H.. Tak for rådet.. Kunne være en mulighed men de/effi grave jo også i væggen med poterne og der hjælper mundkurv jo desværre ikk men det hjælper da på at bide i ting.. smiley

  • #8   14. apr 2006 Hvad med og træne hundene eller hund i og være alene hjemme?
    Den lille kan jo sagtens lære det, når hun ikke er ældre. Hvad med og skille dem ad, når de er alene. Den lille lære vel bare af den store. Også har i to hunde der ikke kan være alene.


  • #9   14. apr 2006 Syntes måske ikke mundkurv er en særlig god løsning. Når to hunde gå sammen kan de jo godt gejle hinanden op. Det er jo ikke sjovt for den med mundkurv på. Kan det ikke også være at han skader sig selv, ved at prøve og få den af.

  • #10   14. apr 2006 Hey, vi havde vores i bur om natten og når vi ikke var hjemme med et tæppe over...Vi oplevede at vores i starten godt kunne blive stresset og ikke finde ro, før han var i bur. Vi har så med tiden "arbejdet" ham ud af buret, lod ham være alene hjemme i et par timer ad gangen og nu er der ingen problemer med at være alene hjemme om dagen og der er ro om natten.

  • #11   14. apr 2006 Lige bortset fra da han manglede at skifte de sidste 3 hjørnetænder som bare ikke ville ud og som irriterede ham..

  • #12   14. apr 2006 Jeg ville ikke bruge baldrian dråber for de fleste hunde kan godt lide dem, mine elsker dem simpelhen, mine katte har fået dem i perioder op til stressede situationer flytning osv, men hundene er helt vilde og slikker løs på dem, så hellere bruge noget der smager grimt.

  • #13   14. apr 2006 Nadja. Har du så en ide til hvad der smager grimt?? smiley


  • #14   14. apr 2006 b m

    Som jeg skrev er det ikke zack der ødelægger mere det er Effi der ødelægger.. zack gjorde så kom han i bryggerset og der er ingen problemer.. gjunden til jeg ved det er effi nu er at jeg finder maling under hendes poter og ikke zack's...


  • #15   14. apr 2006 Jeg brugte kamfer olie (sikkert stavet forkert) til min sofa da mine katte flåede den og det hjalp rigtig godt de rørte ikke ved den når det var på, det lugter jo ret kraftigt

  • #17   14. apr 2006 og lær hunden at være alene hjemme, hvis din første hund er bange for at være alene hjemme, ja så lære den hund nr 2 at være alene.

    og husk dine hunde gør det ikke fordi de er onde, de gør det fordi de er bange.
    så brug tid og træn det med dem: start helt forfra som var de hvalpe:
    www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/Hvalpens_forste_dage/Renlighed/Gode_vaner___darlige_vaner/Sikkerheden_i_hjemmet/alene_hjemme.html

    hunde må ikke være alene hjemme med mundkurv på ! der skal være opsyn når de har sådan en på. ( så de råd må du helst ikke tage imod)


  • #18   16. apr 2006 tabasco smager meget grimt.

    Jeg har min hanhund i bur når de er alene, både fordi så kan han ikke ødelægge noget, men mest fordi, så ved jeg at han ikke laver unoder på tæven.

    myr'n


  • #19   18. apr 2006 Tabasco er RIGTIG godt, men det er kun en lille del af dit problem.
    De skal lære at være alene hjemme.
    Det er da muligt, det kan være praktisk med bryggerset - men det vigtigste er at lære hvalpen at være alene hjemme. Det gøres ved at forlade dem i ganske korte perioder - og fortælle dem tydeligt, at man går fra dem. Sig farvel eller lignende. Giv dem en lille godbid, når de forlades. Gør tidsrummet gradvist større - og husk at rose hundene ved hjemkomst.
    Køb evt lidt aktivitets legetøj det er godt i starten, det vigtigste er bare at du langsomt starter op og ikke forlader dem i 7 - 8 timer på en gang.

    Det er måske det allervigtigste, hvalpen skal lære - for hvad vi dog møder af problemer med voksne hunde, der ikke har lært at være alene hjemme


  • #20   20. apr 2006 Jeg kan kun bakke op om Renés forslag. Det, det handler om, er at de skal eller, den skal lære at være alene uden at ødelægge det hele. Det skulle være gjort fra dag et, så den allerede fra start får en god oplevelse med at være alene. Det er meget vigtigt, at du ikke går for hurtigt frem, når du træner alene hjemme. Når du går ud af døren skal det kun være i et par sekunder til at starte med,hvis du høre at der er larm på den anden side af døren, så har du ventet for længe, og så er det meget vigtigt at du ikke går ind ad døren før der i bare i et splitsekundt er ro, for hvis du går ind mens den laver ballade, så bliver den jo belønnet for sine unoder (du kommer tilbage, og det er det den vil have) Hunde er flok dyr, og vil altid have det bedst med sin flok, så i sin frustration over at den bliver forladt, ødelægger den ting. Det med bure vil jeg fraråde, da det hurtigt kan stresse en hund op. Ikke nok med at du forlader den, når du går, men du "straffer" den også ved at sætte den i bur, og den har ikke den fjerneste anelse om hvorfor den bliver straffet. Pluds at hvis du sætter den i bur,vil den jo aldrig lære at være alene hjemme. Så husk, hunden ved ikke hvordan den skal opføre sig, før den har lært det.

Kommentér på:
HJÆÆLP tror jeg bliver tosset!!

Annonce