{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kiggen efter hvalp
  • #1   15. maj 2010 Kig på
    mor og far hund, forstår ikke helt hvad du vil have svar på med mad pg motion smiley

• #2   15. maj 2010 tænker lidt på
    hvilket mad der kan anbefales(mærke) og hvor meget motion hunden skal have?
    overvejer at købe en lille hund der hedder pomeranian? smiley

• #3   15. maj 2010 Find en ordentlig opdrætter der har sunde og raske hunde. Ikke for mange hunde. Kig om hvalpen er sund og rask, ikke bange, sky eller nervøs.

Lad være med at købe den første og den billigste. Det er oftest dem der ikke er ægte, eller ikke ordentlige. og især når det er sådan en modehund.

• #4   15. maj 2010 Det bedste råd jeg kan give er at kontakte/besøge en masse opdrættere af den race i er på udkig efter :o) De plejer at være glade for at hjælpe :o)

• #5   15. maj 2010 Jeg kan STÆRKT anbefale kennel malekit.
    De har også Pomeranian.

De er rigtige søde, og venlige.
    de står altid klar ved telefonen, hvis man har nogle spørgsmål:)

Desuden oplevede jeg, da vi hentede vores Lullu hos dem, at der ikke var noget der hed "dumme spørgsmål"....

Men altså..
    Det første du skal gøre er at finde en opdrætter du har tillid til.
    Når du har gjort det, skal I i fællesskab finde den hvalp der umiddelbart passer bedst til dig. For ingen hunde er ens:)
    Så skal du selvfølgelig tjekke den i hoved og røv, rent ud sagt...
    Tjek ALT!
    Ligesom når du er ude og købe bil.. det HELE skal gennemgåes:)
    Og hvis der er bare DET MINDSTE, der gør dig utryg, så TAG IKKE HVALPEN MED HJEM!!! Taler af bitter erfaring...

Held og lykke med jagten, på det nye vidunder:)

• #6   15. maj 2010 Og det med mad;
    det er SÅ individuelt...
    det kommer også meget an på hvad hvalpen er vant til at få.
    Men den skal selvfølgelig have en god solid hvalpefoder det første stykke tid...:)

En Pomeranian behøver faktisk ikke den store motion. Den stiller sig tilfreds med sine daglige gåture, og så eeeeelsker de (som regel) at komme med ud og opleve verden:) Men som sagt; den BEHØVER ikke det store motion.

• #7   15. maj 2010 Se dig godt for inden du vælger hvalp. Kik hjemmesider igemmen og dan dig et indtryg ag de kenneler dur finder. Er der det mindste tvivl så lad være.
    Vælg en kennel med max 2 forskellige racer.

• #8   15. maj 2010 Jeg kender altså ikke det store til pomerain, men brug din sunde fornuft. Du skal selv føle dig godt tilpas hos opdrætteren.
    Vær obs på om hvalpen får et hvalpefoder af en fornuftig kvalitet. Det er forskelligt, hvad folk synes er bedst, men bare det ikke er det aller billigste bras, så er det ok.. Vi så på hvalp for et par år siden, hvor de små fik havregrød og kattepiller, fordi ved alm hundefoder var pillerne for store - og finder du sådan et sted, så skynder du dig bare at gå igen...
    Vigtigst af alt er, at du lytter til dit hjerte - hvordan lyder opdrætteren, når han/hun snakker om hvalpene?? Er det en handelsvare, der bliver fortalt om, eller er stemmen entusiatisk og glad ??

• #9   16. maj 2010 Hej Katrine C.
    Du skal som andre har nævnt, kigge dig rigtigt godt for!!!!
    Jeg vil anbefale dig, at nærstudere Kennel Pomdies hjemmeside, der er en guldgruppe af informationer, samt links til seriøse opdrættere.
    http://www.pomdies.dk/

• #10   16. maj 2010 Og gøre op med dig selv, hvilken type Pomeranian du ønsker dig!!!
    Om det skal være en 3-4 kg. hund med store ører og øjne som thekopper, eller en 2 kg. racetypisk hund med det rigtige venlige og kække temperament??

Og den rigtige opdrætter vil med garanti fortælle dig alt om både kost og motion...

• #11   16. maj 2010 da jeg skulle ud og kigge på mine nye guldklump blev jeg rådet til af min dyrelæge at finde den hvalp der ikke var for imødekommende men eller ikke så sky at den ikke vil kom, den skulle være lige midt i mellem.
    Derudover fik ejg to ting jeg kunne prøve, 1) at vende den om på ryggen og se hvordan den ville reager på det, her skulle den gerne først brokke sig mens så hurtigt acceptere det.
    2) prøve at smide et par nøgler på gulvet så det larmer og hundene bliver overrasket, her skal de gerne først se det lidt an men hurtigt blive nysgerrig og undersøge nøglerne.

Derudover er det altid godt at kigge på forældrene, om hvalpene er rene og pæne at det er pænt omkring dem, så pænt som det kan være med en masse hvalpe.

Håber at det kan hjælpe dig lidt - det hjalp mig meget da jeg skulle finde min buller smiley

• #12   16. maj 2010 tusind tak for alle kommentarer og råd smiley
    Vi jeg arbejde videre på, kigger lige på den hjemmeside.

TAK for hjælpen, det er altid rart at hører fra nogle der har oplevet det jeg skal til.

Glæder mig virkelig til at få sådan en lille guldklump.

• Carina D
    Carina D Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #13   21. maj 2010 jeg bruger selv royal canin og det er rigtigt godt, 15 kg for 500 kr gir jeg, motion er jo op til dig, hunde er forskelligt hvor trætte de er, men husk også aktivering.

• Carina D
    Carina D Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #14   21. maj 2010 og du kan læse om racen www.gipote.dk

Kommentér på:
Kiggen efter hvalp

Annonce