Han får flip, når vi går med ham. {{forumTopicSubject}}
Hej :o)
Vi er en familie, der anskaffede os en dejlig labrador på 10 uger i oktober måned sidste år. I starten fik han en masse flip undervejs på turene - især hvis han lige havde leget/ hilst på andre hunde, og vi så skulle videre. Derudover gjorde han det også, når han begyndte at kede sig på turene.
Vi prøvede alt, indtil vi en dag blev anbefalet af hundetræneren, hvor vi går med ham, bare at lade ham gå med noget i munden. Dette hjalp, og han faldt til ro.
Nu er han så 10 måneder gammel, og han er nu begyndt på det IGEN! Det er ikke særlig fedt, at gå med ham, når han er sådan - hverken for os eller ham. Så jeg ville høre, om I har nogle råd? Det er begyndt inden for de sidste uger her, hvor træningen har været aflyst, så spørger self, når vi begynder igen. Men kan det være lømmelalderen, hvor han igen skal prøve kræfter med os? :o) Vi prøver self at have en bold ell. lign. med, men han mister hurtigt lysten til at gå med det.
Det blev lidt langt, men jeg håber I vil give jer tid.
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 579
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
Det bliver det self ikke mindre træls af, men der er næppe tale om at hunden "prøver kræfter".
Hvad gør i når den gør det?
sep 2009
Men da han var mindre prøvede vi simpelthen ALT. Få ham til at sætte sig og sidde lidt for derefter at gå videre, skælde ud (blev han mere ophidset af, så det stoppede vi) og til sidst bare at tage ham i halsbåndet og gå hurtigt hjem med ham.
Han virker også bare som en glad hund, der gerne vil lege, og han virker ikke ond på nogen som helst måde. Men hold op, det er trættende at gå med ham med de kampe ..
sep 2009
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 2.088
Synes det er fint at stikke ham et stykke legetøj, men der er jo ik ret meget leg over at gå med det i munden...
Jeg ved ikke om han kan gå uden snor, men ellers hvad med 5 minutters boldkast/apport når I er ude?
Når jeg kan se at Terkel har vrkelig meget energi når vi er ude, så løber jeg efter ham, og siger "Nu tager jeg dig". Straks hopper han i lege stilling og fiser rundt om sig selv, og får brændt en masse energi af... Dog har han snor på, for herrn vil ikke lytte når han får den af...
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 2.088
jan 2007
Gaia har osse været slem til at bide i ærmer o.l. men ved hende var det stress-betinget, og det lyder det ikke som om det er ved jeres.
Men mit bud ville måske være at prøve at gøre turen sjov og spændende, så han ikke har så travlt med at få gang i jer, men har andre ting at tage sig til.
Dvs f.eks. bruge noget af turen til at gå og træne (jeg ved ikke hvor langt i er -men almen lydiged, måske lidt apportering o.l. når nu i har en retriever osv), men osse ting som f.eks. at finde sjove ting at kravle op på, lade ham søge efter ting i græsset (legetøj eller godbidder er sikkert et hit -ved legetøjet så lad ham bringe det tilbage til jer når han finder det) osv.
Altså sørge for at han har lidt at give sig til, istedet for bare at skulle gå der ved siden af jer.
jan 2007
sep 2009
Jeg plejer gerne at lægge en smule lydighed ind i gåturene som sit og dæk osv., men jeg kan da godt se, at det ikke er helt så sjovt, som alt det du nævner.
Han elsker at få den lange snor på i skoven, hvor han kan løbe rundt og trække kæmpe grene efter sig - så er han i himlen. Men det kan godt være, at du har ret i, at der skal lægges meget mere på programmet, når vi er på tur. Det vil jeg i hvert fald forsøge :o)
jan 2007
Mine hunde synes i øvrigt at det er super fedt hvis jeg tager et lækkert ben med til dem. Så bliver de bundet af, jeg går ud og gemmer benet, og så får de (i sporline altså) lov at arbejde lidt for at finde det.
Når det er fundet, kan de så ligge med hver deres ben, og jeg kan få en kop kakao;o)
Men en labbe der er lavet til at finde og hente vildt, er jo super god til at bruge næsen og bære på ting.
Så tager du f.eks. yndlingsbamsen med i skoven, så kan du jo gemme den, lade hunden finde den, og komme tilbage til dig med den. Når bamsen er afleveret, skal hunden self roses og belønnes godt:o)
sep 2009
sep 2009
jan 2007
Han får flip, når vi går med ham.