403 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Endelig en snert af apport! :o) Endelig en snert af apport! :o)

Jeg har virkelig trænet med vores hund - VIRKELIG, og han gad bare ikke.
Han kunne/ kan kommandoerne "apport" - altså løbe frem og hente, tage apporten i munden og han kan også godt komme på plads - bare IKKE med apporten i munden - den er sjovere at løbe rundt med end at aflevere.

Vi var så på Roskilde Dyrskue, hvor jeg fandt sådan en forlænget platikstav-agtig-ting, hvori der sidder en bold, som man så kan kaste enormt lang. Den købte vi med hjem til ham, og så ville han pludselig godt komme og aflevere! :o) Han er rigtig dygtig faktisk.

Jeg ved ikke hvad forskellen er. Måske var det bare lidt kedeligt for ham, at man kastede apporten 2 meter fremme, og så skulle han hente den tilbage. Denne her skal han virkelig løbe efter, og jeg er så glad for, at vi købte den. Så må vi bare huske at give ham kommandoen "apport" hver gang, haha :o)

- Han lærer det nok lige pludseligt en dag ... Bare meget sjovt at han pludselig gerne vil ...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Endelig en snert af apport! :o)
  • #2   7. jun 2010 Jeg har lært mine ( og andres) hunde apport således: Hunden sidder der hvor den skal afleverer apporten ( Ipo/ Bhp foran ). Man holder apporten foran hunden og giver den den i munden- dette kan tag lang tid, da den jo nok ikke lige kan se meningen med den form for galskab. Idet hunden tager apporten i munden, belønner man med det samme. Når hunden har forstået at den skal sidde med apporten i munden, ligger man kommando på ( apport ). Først når hunden kan sidde 5- 10 sekunder med apporten i munden, kaster man apporten ud og siger apport. Det der er meningen at få hunden til at forstå, er at kommandoen "apport" betyder " jeg skal sidde her med den der tingest i munden- så får jeg en belønning ". Apport skal ikke betyde " jeg drøner ud til den der tingest mor/far har smidt ud. Tager den i munden og øhhhh............."

• #3   7. jun 2010 Lea A

Det må jeg prøve. Har aldri haft hund før og derfor heller ikke trænet hunde før, så aner absolut ingenting udover det jeg har lært ved at stille op til hundetræning. Men vil da klart prøve din fremgangsmåde, selvom jeg til tider bare tror, han driller. Han vil nenlig gerne indenfor, og når han har lang snor på kommer han også tilbage med apporten. Men er han løs, så er det bare sjovt at spæne rundt ;o)

• #4   7. jun 2010 Du skal så huske at belønne. Både i starten når han tager apporten i munden ( lad vær med at sige slip- det skal han nok gøre senere hen når du siger det ), og senere hen når han kommer og afleverer den til dig. I starten er det bedst at belønne med godbidder og sener med bold.
    Rigtig god fornøjelse med det. Og husk : Der ER en svær øvelse og derfor er det også vigtigt med masser af tålmodighed.

Kommentér på:
Endelig en snert af apport! :o)

Annonce