{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.836 visninger | Oprettet:

Hanhund dominans? {{forumTopicSubject}}

Vores hvalp Shadow er en golden retriever, han er 12-13 uger gammel nu.
Allerede fra da han var 10 begyndte at at "humpe" forskellige ting, og var temmelig dominerende overfor specielt mig.
Han bider meget, og bider ud i luften foran én, og gør rigtig meget af mig..
Har prøvet at give ham noget andet legetøj at bide i, men synes det virker lige omvendt og det bliver værre af at give ham noget legetøj, som om det var belønning...
Har også prøvet at ignorere ham helt, det virker heller ikke og han bliver bare mere og mere desperat og bidende..

Hvordan lærer jeg ham lige at det er mig der bestemmer?? :/.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhund dominans?
  • #2   10. jun 2010 Det har ikek noget med dominans at gøre, men er derimod helt almindelig hvalpeadfærd.

    Ang at han humper, ville jeg ganske enkelt stoppe ham når han gør det, og om nødvendigt fjerne endten ham, eller det han humper.

    Bideriet kan man løse på forskellige måder.
    Mange har succes med at "hvine" når hvalpen bider. Altså ligesom en anden hund ville gøre.

    Man kan osse ignorere ham når han gør det -INGEN opmærksomhed til hvalpen når den bider, og self rose når den ikke gør.

    Eller give ham noget han gerne må bide i.


  • #3   10. jun 2010 Hov -og ang humperiet, så ser man det ved mange hunde/hvalpe, særligt når de køres meget op. F.eks. ved vild leg e.l. Hvis det er tilfældet, gælder det om at lege fornuftigt (altså uden at køre hvalpen op) og at stoppe inden det kammer over.

  • #4   10. jun 2010 Som jeg skrev i første indlæg, har det med at give ham noget andet at bide i og ignorering ikke haft nogen effekt. Jeg har også prøvet at "hvine", men det har heller ikke haft den store effekt..

    Og jeg laver flere aktiviteter med ham så han bliver stimuleret.


  • #5   10. jun 2010 Nu har i jo osse kun haft ham i ca 4 uger. Man kan ikek forvente at det bare fungerer efter så kort tid.

    Det gælder om at være konsekvent (ikke at forveksle med hård). Hans bideri skal have samme reaktion HVER gang. Han må ALDRIG opnå noget ved at bide. Heller ikke selvom man lige er træt/igang med noget andet osv.
    Hvis man er konsekvent og vedholdende, så skal han nok få det lært


  • #6   10. jun 2010 Ja okay. Tak.


  • #7   10. jun 2010 At humpe har, som en af de andre har skrevet, ikke noget med dominans at gøre.
    Bideriet kan- foruden hvalpekådhed- skyldes usikkerhed.
    Så jo "håder" metoder du bruger, des værrer bliver bideriet. Istedet for at give ham andre ting at bide i, må du prøve at aflede hans opmærksomhed fra bideriet og med det samme lave nogle øvelser ( sit, dæk, stå, opmærksomhedsøvelser osv ) med godbidder. Så bliver det rart at være sammen med dig i stedet for en stresset situation. Hav altid godbidder på dig og lav små øvelser når han bare så meget som kommer over til dig. Giv det to uger hvor du gør det hver gang, så skal du bare se en forandret hund.


  • #9   11. jun 2010 Det at du laver mange
    aktiviteter kan også være med til at stresse ham hvis han bliver overstimuleret



  • #10   11. jun 2010 Min Cajsa stressede også meget da hun var i den alder. Hun parrede mit ben rigtig meget, og bed også en del.
    Jeg ignorerede hende, og til sidst stoppede det. Så den metode kan anbefales. Det tager noget tid før han vil forstå det, så det er vigtigt at du virkelig ignorerer ham, og ikke siger en lyd, selvom det er svært.

    Det har absolut ikke noget med dominans at gøre, han er jo bare en hvalp!



Kommentér på:
Hanhund dominans?

Annonce