{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.660 visninger | Oprettet:

Min hund trækker {{forumTopicSubject}}

Godformiddag.

Min hund er begyndt at trække rigtig meget, når vi er ude at gå tur. Han ligner én der har drukket 12 kopper kaffe og bare skal fremad. Han trækker når jeg er alene ude at gå med ham, men ikke så meget, som når vi er flere ude at gå - der går han helt amok.

Da han var yngre og vi gik til hvalpetræning, gik han så fint og reagerede på 'plads', men nu lukker han bare helt af. Jeg har prøvet med godbidder - hvilket han bare ignoere fuldstændigt, han høre overhovedet ikke hvad jeg siger. Jeg har prøvet at vende ham om, og gå en anden vej og holde ham i kort snor, men intet ser ud til at hjælpe.

Jeg for lange arme, af at gå med ham og det ligner mest af alt, at det er ham der er ude at lufte mig. :-))

Jeg skal påbegynde træning her til august igen, men kunne godt tænke mig at få problemet lidt til livs inden. Er der nogle der har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre, for at træne det væk? Han er i lømmelalderen, det ved jeg godt (Han er 13 måneder).

Jeg er blevet anbefalet en grime til ham, men jeg har ikke erfaringer med sådan én?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund trækker
  • #1   14. jun 2010 Vi bruger grime til vores rhodesian ridgeback.
    Han er jo en forholdsvis stor og stærk hund, som også kan trække af med mig. Jeg har en enkelt gang haft fat i en lygtepæl for at holde ham, fordi der var nogle MEGET spændende hunde længere oppe af stien.
    Derefter fik jeg fat i en grime - og har ikke fortrudt det!
    Nu kan jeg holde ham i 2-3 fingre, og han reagerer fint, når jeg trækker let i den....
    Så harfra kan jeg kun anbefale det - vores blev en helt anden hund at gå tur med.

• #2   14. jun 2010 Jeg har også brugt grime til min golden retriever, og er lige begyndt at bruge den på min labrador på 12½ måned.

Den gør ikke ondt på hunden på nogen måde. Den sidder løst så længe hunden ikke trækker. NÅR hunden trækker, så strammer den om snuden, og det kan hunden ikke lide. derfor skulle de gerne stoppe med at trække.
    Det hjælper MEGET på mine.
    bare husk at du ikke kun må have snor i grimen. Så en snor med to karabinhager er bedst, så du kan have én i grimen og én i sele/halsbånd.
    Grunden til det er, at hvis de springer frem, og kun har snor i grimen, laver du en vrid i nakken på dem.

Husk at grimen ikke er en du skal bruge for altid, men bare en hjælp.
    Jeg gjorde det med min golden.. da hun havde lært at gå pænt, tog jeg den af, og hver gang hun trak, så fik hun den på igen. Så fandt hun hurtig ud af at hun ikke gad trække.

Nu bruger vi et stykke legetøj som hun KUN har når hun er ude alene. Hun er nemlig også ligeglad med godbidder. Det virker.
    Held og lykke med det hele

• #3   14. jun 2010 Vi bruger os grimen på vores labrador og den er bare guld værd, og det er en hel fornøjelse at gå med ham nu.. vi har os prøvet og lade vær med at bruge den på tur og det virker os rigtig godt.. er super glad for at jeg nu kan ha ham med andre steder uden og få mega lange arme =D

• #4   14. jun 2010 Jamen, så må jeg da hellere ud og invistere i sådan en grime. Dejligt med erfaringer man kan høre om :-))

Christina: Er der en snor med, når man køber grimen? Og så i fald, hvis jeg har forstået det rigtigt, så skal jeg have en snor på grimen OG på halsbåndet? smiley

• #5   14. jun 2010 Nej, der følger ikke en snor med haltien, det skal du selv sørge for

• #6   14. jun 2010 Der er ikke en snor med. Grimen købes seperat, og koster omkring 100 kr.
    Sådan en snor jeg har, er en snor med to karabinhager. Samme slags som denne her:
    (link fjernet)
    Min er bare i stof.
    Så sætter man den ene karabinhage i grimen, og den anden i selen/halsbåndet. Altså begge karabinhager er på den samme snor.

• #8   14. jun 2010 http://www.4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=115912&ProductName=Alfa+webbing+dressurline

Det er denne her jeg har.
    Den nederste karabinhage er lidt større end den anden, så den sætter jeg i selen, og den anden sætter jeg i grimen.

Snoren er lavet til at man kan gøre den både kort og lang.
    En rigtig lækker snor, jeg har haft til alle mine hunde. Det er noget der holder, og så brænder den ikke i hånden hvis de trækker.

• #9   14. jun 2010 Okay, på den måde. Super smart, det vil jeg da lige ud og kigge på smiley

• #10   15. jun 2010 På (link fjernet) et stykke nede af siden er der råd om hvordan man kan lære hunden ikk at trække ..
    Læs evt. hele siden om klikkertræning, hvis ikke du er bekendt med denne metode.. Den kan jeg klart anbefale.. Hvis du læser det allernederste på siden, kan du se hvordan du får tilsendt en GRATIS klikker .. Så koster det dig 0 kr. at afvænne ham ud over godbidder ..

Jeg håber det lykkes dig og jeg håber for dig han begynder at åbne sine øre lidt smiley

Mvh Anna - også mor til en pubes hund smiley

• #12   15. jun 2010 Jeg har grime på den ældste af vores GDer når jeg lufter dem alene , ellers er det umuligt for mig at holde ham , hvis han eksempelvis ser en kat smiley
    Kan kun sige positive ting om grimen , 3 dages træning og han opdager slet ikke han har den på & den er rigtig effektiv .

• #13   15. jun 2010 Irene - Tak for dit svar, jeg vil rigtig gerne høre om fremgangsmåden :-))

Anna K - Jeg har tit tænkt på at anskaffe mig en klikker, men kan man godt hurtigt vænne hunden til det, så den forstår hvad det betyder?

Jeg har prøvet det med at gå den anden vej, på en hel tur - men intet hjælper.

Hunden - Jeg vil også helst træne ham, men jeg synes bare jeg er ved at give lidt op, med hensyn til træningen af hans trækken. Det er sjovt, fordi han høre alt andet, kommer når jeg kalder, reagere på andre kommandoer osv. Måske tænker jeg bare at grimen er den 'nemme' løsning, hvis du forstår smiley

Sophie - Santos går også amok, når han ser en kat - der har jeg også meget svært ved at holde ham.

• #14   15. jun 2010 En klikker burde han kunne forstå efter 10 min.s tid .. Læs hele siden , så har du et godt redskab. Ellers kan jeg varmt anbefale Vicki Støvhase, som er exam. dyreadfærdsterapeut, www.animaltraining.dk .
    Hun har forandret hele mit liv med klikkertræning af mine heste og givet mig uendelig med inspiration .
    Nu har jeg ikk kigget hvor du bor , men hun er fra sjælland og bruger udelukkende klikkertræning og KUN positiv forstærkning..

Og hvis du bare vil vide lidt mere , så skriv PB så kan jeg prøve at uddybe det lidt for dig smiley

jeg kan godt forstå du vil prøve sådan en grime , jeg har ingen erfaringer med den , men for mig lyder det som om den virker rigtig godt for noget , som du selv skriver for nogen virker det som den nemme løsning og desværre er der nok nogen som ikk kan finde ud af at bruge den korrekt og så bliver den en straf ? I dette forum indlæg virker det til at dem der har prøvet den har gode erfaringer med den men er enig med dem som er i mod den , fordi det er bedre med samarbejde og varrig løsning ? Men hvis den virkelig hjælper uden at være negativ forstærkning/straf eller påføre anden smerte eller dårlig vane , er det da en fin idé smiley

• #15   15. jun 2010 Jeg vil lige læse lidt om sådan en klikker smiley Tak for dit svar smiley

Jeg vil helt sikkert gerne træne ham, han er jo trænet til alt andet, uden såkaldte 'hjælpemidler', og jeg vil også helst have en hund som samarbejder med mig, men når man føler at man prøvet alt, og virkelig alt - er jeg bare på bar bund til sidst og tænker, at et hjælpemiddel kunne være løsningen. Måske er det også dét, men jeg vil helt sikkert prøve at træne først.

• #16   15. jun 2010 Jeg syns du har en rigtig god indstilling til din hund så ! Klikkertræning har ingen ende på hvor meget du kan lære ham .. Der er en bog der hedder "Klikkertræning af din hest" og i den er der en oversigt over hvad forfatteren mere har skrevet og der er en der hedder "Don't shoot the dog! The new art of teaching and training", forfatteren er Karen Pryor udgivet i 1999. Hendes bog om heste er oversat til dansk og er virkelig inspirende og god, det er som at læse en roman , men jeg ved ikk om den er lavet på dansk også .
    Jeg håber klikkertræning bliver din vej frem , det kan virkelig godt ændre dit liv og dit syn på tingene.
    Jeg har klikkertrænet i 4 år og det har ændret hele mit liv! Jeg skal så heller ikk være for hellig, for det er min hest jeg har klikket, min hund skal jeg igang med nu .. Men min træner har også lært mig en del med hunde når hun har trænet med mig og min hest smiley

• #17   15. jun 2010 Jeg har bestilt en klikker, så må vi se hvad Santos siger til den :-))

• #18   15. jun 2010 Fedt ! Håber du får succes !

• #19   15. jun 2010 Træning træning og træning, hvis hunden vil trække så skal den nok også begynde på det når den har vændet sig til halti
    Men halti kan være et godt værktøj god arbejdslyst :0)

• #20   15. jun 2010 Irene - Jeg er ikke sikker på at jeg forstår det rigtigt. Jeg har prøvet det med at gå en anden vej, måske gør jeg det forkert? Når hunden 'trækker', skal jeg gå en anden vej, skal jeg så bare fortsætte eller skal jeg vende om igen?

Jeg bruger ikke sele til Santos, da jeg føler at han for 10 gange flere krafter af det.

• #21   16. jun 2010 Irene - Okay, tak for det. Det vil jeg straks begynde med idag. smiley
    Jeg havde prøvet det med at vende om og gå den anden vej, men jeg har bare fortsat den vej, istedet for at vende om.

• #23   16. jun 2010 Klikkertræning er forholdvist nemt når man først kender metoden .. Men det er derfor jeg forslår at læse hele dyrenes-beskyttelse.dk's side om hvordan det foregår for det er okay beskrevet (ved ikk om det er fordi jeg selv har klikkertrænet de sidste 4 år og syntes det er godt beskrevet og til at forstå) og har nævnt bogen "Don't shoot the dog!" og der ud over nævnt en dyreadfærdsterapeut, for at ku give nogle værktøjer/redskaber smiley

Ud over det kom jeg til at tænke på, jeg var på et adfærdskursus på et tidspunkt hvor vi lærte en masse spændende. Bla. at tænke meget over hvilke ord vi siger til vores hund.. Renée, jeg er sikker på du godt ved hvad du har gang i med din hund, når du skriver han er god til alt andet end det der med han trækker, men bare lige et lille fif hvis ikk du selv har tænkt over det (for det havde jeg ikk i alle situationer); men husk altid på hvilke ord din hund skal forstå.. Sit, dæk, kom, på plads osv.. Der skal ikk være 7 forskellige ord for sit, hvis din hund har lært "sit" skal den ikk ogs forstå "sæt dig" "sid pænt" osv.
    Tænker du over det når du går med ham, nu hvor du skal i gang med at træne ham i at gå pænt ? smiley

Jeg tænkte bare lige over det og håber det ogs hjælper dig, om du tænker over det eller ej i forvejen smiley

• #24   16. jun 2010 Jeg læste det der stod på Dyrenes Beskyttelse's hjemmeside, jeg har også hørt en del om det før, fra sidst da vi gik til hundetræning - men nu må vi se om det er noget. Santos har det med at kede sig hurtigt, når det gælder træning.

Det med ordene ved jeg godt, og han har også et ord til hver kommando. Men jeg er faktisk i tvivl om, hvad skal jeg sige, når jeg skal til at lære ham at gå pænt? For når han er ude at løbe på markerne, eller i haven og jeg siger 'På plads', kommer han jo om og sætter sig på min venstre side, vil det ikke blive forvirrende for ham, hvis jeg så sagde plads, hver gang vi er ude at gå, for at få ham til at gå pænt?

Dejligt med alt den hjælp man kan få herinde :-))

• #25   17. jun 2010 Den tanke har jeg også tænkt .. Men jeg har altid lært at på plads er bare at være der . Står man stille skal hunde side der og vente og hvis man går skal den gå der og det begge hedder "på plads" smiley Går du til træning nu eller er det stoppet igen ? For ellers prøv at kontakt din træner og hør ad smiley Jeg tror godt hunden kan forbinde de to ting med hinanden ;P

Ja , det er rigtig rart at folk interessere sig for andres "problemer" smiley

• #26   17. jun 2010 Jeg er stoppet med træning pga. flytning, men der trænede vi også at gå pænt - men der sagde vi faktisk ikke noget. Skal begynde til at træning igen i august.

Jeg var ude at gå igår ved en 22 tiden, sammen med hunden og kæresten. Jeg prøvede det med at vende ham og gå den anden vej, lige så snart at han gik hurtigere, men problemet er nu: Han skaber sig helt vildt, når vi går den anden vej, fordi han vil med min kæreste :-S

• #27   17. jun 2010 Hvad hvis kæresten går den anden vej sammen med jer ? smiley Min lille hund gør nemlig præcis det samme når jeg går den anden vej hvis hun gør af noget foran os .. smiley Så det er jer begge der fortæller at "Nå men så går vi alle den vej hvis du trækker" smiley

• #29   18. jun 2010 Nu er Santos begyndt at fatte pointen, med at når man trækker, så går vi altså den anden vej. Han trækker stadig lidt, men det er slet ikke så slemt mere - det er en hel fornøjelse at gå med ham smiley

Palle P - Nu ved jeg ikke om du læst indlæggende igennem, men jeg har også skrevet at vi træner og har trænet smiley Og klikkertræning tror jeg slet ikke er noget for os.

• #30   18. jun 2010 Dejligt at høre det allerede går fremad med jer smiley Det er da ok hurtigt han har forstået det smiley

• #31   18. jun 2010 Ja, det må man sige. :O))

• #33   19. jun 2010 Jeg havde bestilt en klikker, men den kommer ikke - for de er ikke gratis mere inde på dyrenes beskyttelse's hjemmeside. Jeg skal til træning til august igen :O)

Kommentér på:
Min hund trækker

Annonce