{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
512 visninger | Oprettet:

At forvente. Kropsprog mm {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Idag har jeg været hjemme hos en ældre dame for at hjælpe hende med hendes nye hund (Cocker Spaniel, han, 7-8 år, hun har haft ham i 1 uge).
Hun har lige mistet sin gamle hund og det er self svært at vænne sig til noget nyt og hun ville derfor gerne høre hvad jeg syntes og have lidt gode råd til træning, især anti-trække-træning.

Jeg bruger en selvopfunden grundteknik når jeg arbejder med dyr (heste og hunde). Det går mere eller mindre ud på at forvente. Altså fx forventer jeg at hunden sitter når jeg siger sit.
Det betyder (mener jeg) at mit kropssprog og mine tanker helt af sig selv påvirker dyret til at gøre det jeg bad om.
Men har svært ved at forklare det for andre og kan selv høre at det måske lyder en smule negativt og gammeldags. Men det har intet at gøre med at jeg ikke lærer dyrene tingene. Det handler mere om tankernes betydning for de ydre resultater og om konsekvens.

tror i det har en betydning hvad man tænker når man træner? altså en indvirkning på dit kropssprog og dine resultater med dyret?

Og igen. Det er svært at forklare helt hvad jeg mener så i må endelig spørge men lad venligst være med at kaste med sten før i ved hvad det er jeg mener smiley

Hav en god aften

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At forvente. Kropsprog mm
  • #1   19. jun 2010 Ja et eller andet sted tror jeg at det har betydning. Lige så vel som ens kropssprog svarer til ens forventninger med hensyn til opførsel af hunde og hvorvidt man kan nærme sig dem, når de har mad, godbidder og lignende.

Jeg forventer at mine hunde gør som jeg beder dem om. Det lykkes langt fra altid, men jeg forventer det stadig......*G*

Jeg forventer at hvis JEG mener at de har noget i munden, som de ikke må have, så kan jeg bare tage det. Og jeg har egentlig aldrig trænet det som sådan. Jeg gør det bare. Og jeg forventer ingen problemer.

Hunde fanger LYNHURTIGT hvis man er usikker.

• #2   19. jun 2010 Mette: Lige præcis! Godt formuleret!

Danni: Nu var det ikke så meget i forhold til den her hund men bare generelt i ens træning.. Kom bare til at tænke på om det mon var mig der var helt ude i hampen fordi jeg netop ikke rigtig kan forklare det smiley

Men for at vende tilbage til den gamle hund så gik det rigtig godt. Vi trænede indendørs skal det lige siges og det er en klog hund så han kan det meste i forvejen. Det er ejeren der skal lære smiley
    Trænede at gå på plads med sit og dæk for håndtegn, indkald og den slags ting.

Tror et af de bedste eksempler jeg kan give på min 'forventning' er at hunden sætter sig ved min venstre fod når jeg stopper. Tror det har en kæmpe betydning for mit kropssprog for alle hunde gør det selvom de ikke får nogen kommando og selvom de er lidt 'rustne' træningsmæssigt.

Ligeledes forventer jeg når jeg laver jordarbejde med hesten at den ikke går forbi min skulder. Det hjælper mig personligt til at være langt mere konsekvent i at stoppe og bakke eller lave en cirkel når de bryder den regel. Og det virker jo lynhurtigt!

Og en del af det er for mig også at jeg er mere tryg omkring dyrene fordi jeg netop regner med at de gør som jeg beder dem om og ikke er 'dræberbæster' der kun ønsker at overtage verdensherredømmet smiley

Det hele kommer til at lyde meget dominant men sådan skal det ikke forståes. Har stor respekt for dyrenes signaler og hvornår nok er nok!

• #3   19. jun 2010 Jeg tror, at ens udstråling betyder enormt meget.

Cassius havde en lang periode, hvor han trak så meget, at jeg ikke kunne gå med ham.
    En dag var skelsættende - jeg skulle ud med ham og uden for vores dør er der en stentrappe, som jeg bare IKKE vil falde ned af.
    Og jeg besluttede mig - hunden trækker mig IKKE ned. Og det var så det, jeg fik kommunikeret til ham. Ikke med en hård kommando, men ved min egen overbevisning.

Jeg tror det er er ekstremt vigtigt, at ens indstilling er sådan, at det bliver muligt for hunden at lykkes.

• #5   19. jun 2010 Dejligt at høre smiley
    Spændende med kattetræning! Lurer lige lidt på din profil smiley

• #6   19. jun 2010 har hun en ordentlig sele til ham for cocker kan godt trække en del smiley men det hjælper at give dem en god sele på

• #7   19. jun 2010 Lige nu bruger hun hans gamle halsbånd men tror det bliver skiftet ud snarest mulig (hun har lige ville være helt sikker på at det er ham hun vil have)

Jeg gik en tur med ham og han gik foran men uden at trække så tror bare lige hun skal vænne sig til at have en hanhund af mere jagt-type end hun er vant til smiley

• #9   25. jun 2010 Helt klart påvirker det dine signaler modtageren , hunde som mennesker .
    Det er det jeg kalder at være

" autentisk "

Dvs. du har gjort dig nogle tanker , dannet dine planer i din hjerne som du så videre formidler ud , både verbalt og nonverbalt , og hele din udmelding hænger sammen

Kommentér på:
At forvente. Kropsprog mm

Annonce