{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Hvalpe agility {{forumTopicSubject}}

Hej!

Hvor gammel skal en hvalp være for at gå til hvalpe agility?

Jeg har nemlig en hvalp(cavalier king charles) på næsten 5 mdr. og vi har lige prøvet at lege lidt i rør og rende igennem springstøtter(uden bomme) i dag og hun syntes det var rigtig skægt og så ville vi prøve hvalpe agility, hvis hun selvfølgelig er gammel nok til det.

Håber der er et par kloge hoveder herinde...

På forhånd tak

Anette og Naya


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe agility
  • #1   22. jun 2010 Jeg er også lige begyndt til agility. Der hvor jeg træner har de ikke nogen hvalpe agility.

    Men man siger at de skal være 1 år før man kan begynde at træne agility.

    Håber du finder lidt hjælp


  • #2   22. jun 2010 Jeg har også overvejet det - ved vores sted skal de være 18 måneder før de rigtigt må starte.

  • #3   22. jun 2010 Nogle klubber har hvalpeagility. Men det er rigtigt, de må ikke begynde at springe før de er 1 år, gerne lidt ældre for store tungere hunde.

    I min klub kræver vi at hunden kan blive hos føreren uden snor og kan de mest almindelige kommandoer. Da vi løber tre hold af gangen, er det jo ikke smart hvis hundende bare fiser af over til et andet hold.


  • #4   22. jun 2010 i vores klub har de hvalpe agility, men kan ikke lige finde en alder på det.
    Jeg ville også bare lege med hende, som at rende i rør og de grundlæggende træningsøvelser, som kan hjælp til når hun bliver 1 år og kan begynde at spring og det...


  • #5   22. jun 2010 Du kan godt lade din hvalp rende igennem en tunnel og en pose. Ved slalom er det vigtigt at de lærer det rigtigt fra starten. Ellers kan du få store problemer, når den starter til agility for alvor.
    Din hund må ikke springe, bruge vippe, balancen eller hjul før den er et år. Den skal nemlig være færdig med at vokse ellers kan du skade den.


  • #7   23. jun 2010 Vi har gået til hvalpeagility - fra 6 mdr gammel... vi elskede det! og har løbet agility lige siden smiley

    hvalpeagility er uden forhindringer af nogen slags...


  • #8   24. jun 2010 det har jeg bare aldrig hørt om, gid der var sådan noget hos os. Jeg ville gerne have været igang. skal nok begýnde her snart. Tror virkelig vores hunde vil elske det.

Kommentér på:
Hvalpe agility

Annonce