515 visninger
|
Oprettet:
Touch - lukke dør {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Er i gang med at prøve at lære Manu nogle nye tricks.
Jeg vil bl.a. gerne lære ham at lukke døre, ved at puffe til den med næsen.
Han kan godt touch, og nu har jeg prøvet at hænge et spillekort på døren som han så skal røre med næsen.
Men han skubber bare ikke hårdt nok til at døren lukker eller overhovedet bevæger sig - og han gør jo som han får besked på - han går jo hen og rører ved kortet.
Så hvordan skal jeg få ham til at gøre det lidt hårdere, så den lukker? Skal der så ikke også en ny kommando på?
Håber der er nogen der har nogen erfaringer
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 1.355
når han er helt sikker på at gøre det, venter du med at rose til han puffer hårdere og sådan kan du få ham til at gøre det hårdt nok
håber det var forståligt
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 11
Men når han har rørt den blidt står han og kigger forventningsfuld på mig og venter på en godbid. For han har jo rørt den
Så skal jeg måske bare vente og se om han selv gør det hårdere? Eller bede ham om at gøre det igen, indtil han gør det hårdt nok?
Var bare bange for at han så bliver forvirret og ikke tror at han har forstået hvad touch går ud på
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 1.355
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 333
Freja prøver i hvert flad selv alt muligt mærkeligt hvis hun ikke får godbidden med det samme.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Det har jeg gjort med Reiki -og så bruger jeg ikke touch-kommandoen på denne øvelse, fordi jeg jo ikke bare vil have touch. Jeg vil have at han lukker lågen, så han får klik for at dutte til en post-it nogen gange, og så bliver kravet jo sat op til at lukke lågen, og jeg får sat den ønskede kommando på.
Touch - lukke dør