{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

Tilvænning til bur {{forumTopicSubject}}

På mandag får jeg jo min nye hvalp hjem og da hun skl udstilles vil jeg jo gerne vænne hende til at være i bur, jeg har købt et fint Dogmann metal bur som passer til hendes når hun bliver voksen og det vil jeg så stille op herhjemme med åben låge og gøre det lidt hyggeligt, men nu tænker jeg så hvor længe skal jeg lade hende vænne sig til det før jeg sætter det i bilen?? Der skal hun jo også være i bur og vil det være bedst at have et bur til at stå i bilen og så et til derhjemme??? eller er det nok at vænne hende til det først og så bare sætte det i bilen??

Jeg har fået et stort stofbur som jeg vil bruge på udstillingerne når hun først er vænnet til det alm bur og har lært ikke at gnave i det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilvænning til bur
  • #1   21. jul 2010 Du kan gøre det at du har buret i de forskellige rum derhjemme og lade hende gå ind og ud som det passer evt kast pølse hapser derind så hun forbinder buret med 'noget der smager godt' når hun går ind og ud af buret i ex stuen og der ikke er nogle 'ben i det' så stil det i køkkenet og lav den samme tilvænning som ved stuen og gør det i resten at rummene i hjemmet og tilsidst osse hvae det stående udenfor og væn hende til det

• #2   21. jul 2010 ellers kan susan garretts dvd "crate games" varmt anbefales smiley

• #3   21. jul 2010 afsutningvis tilvænnes buret i bilen og kør først en lille tur lad hende komme ud og opleve noget spændende hvorefter du kan køre længere og længere væk med hende

• #4   21. jul 2010 Okay tak, havde tænkt at det skulle gøres lækkert med lidt guf og ben osv, men det med at flytte det rundt i huset havde jeg ikke tænkt på og må indrømme at jeg tvivler på det kan komme i andre rum end stue og soveværelse og så have, for mit køkken er meget smalt og bad og gang er ikke så store så det vil knibe med at komme rundt om buret der *LOL* Men vil klart prøve med stue, soveværelse og have og så stille og roligt i bilen, havde bare tænkt på om det var nemmere med 2 ens bure et til bil og et til hjem, så hun har det som "kurv" i huset og et trygt sted i bilen??? Men det er måske spild af penge??

• #5   21. jul 2010 Over hvor lang en periode ville i tilvænne det??

• #6   21. jul 2010 Altså i bilen har jeg jo altid et bur og fra dag 2 har hvalpen siddet i bur i bilen. Kørte korte ture til skov osv så hun fik en spændende oplevelse. Ja hun hylede i starten men det man bare ignorerer og efter to tre ture var der ikke mere hylen i bilen.

• #7   21. jul 2010 Det er afhægigt af hvor hurtigt hun vænner sig til det så det kan være fra en uge til nogle stykker.

Det er med at rykker det rundt så hun føler sig tryg i det overalt smiley

Jeg personligt ville have det af stof stående i hjemmet og det andet permanent stående i bilen efter tilvænningen

• #8   21. jul 2010 Ok det jeg har fået af stof er bare meget stort at have stående, det var et min nabo havde købt til deres hovawart som de desværre måtte af med igen og det er en cavalier hvalp jeg får *GG* Men jeg fik det gratis og tænkte det var fint til udstillingerne smiley I hvert fald ind til jeg fant et andet i mere passende str, men ville ikke bruge en formue lige med det samme, hun skal jo lige hjem og der er jo mange ting at købe til sådan en lille hvalp smiley

• #9   22. jul 2010 Mine hvalpe sover i buret fra dag 1. Det står mellem væggen og min seng og er derfor en tryg hule. De bliver lynhurtigt glade for buret og forbinder det med et sted, hvor de slapper af. De kommer også ret hurtigt i bur i bilen, i starten får de lidt godt, og der går heller ikke ret længe inden buret er et trygt sted at være i bilen.

Jeg har aldrig brugt at have buret til at stå i huset.

• #10   22. jul 2010 Lær hende at sove i bur om natten. Hun hyler og skriger , men det ville hun gøre alligevel. Så kan hun heller ikke ødelægge noget i dit hjem mens du er på arbejde eller ude at handle. Hun vil til sidst føle sig tryg i det. Men det kræver diciplin fra din sida af. Du må ikke tage hende ud hvis hun hyler!!!. Når hun så har læst buret at kende, så kan du tage hende med ad at køre. Det er mega nemt, men man føler sig list som en bandit når man kan høre dem hyle om natten, Men sådan er det bare. Der kan godt går en måned før de rigtig lære det, så det bare igang.

Det virker på min lab. Hun sover der om natten, og mens jeg er på job. Det er helt perfekt.

Ps. De første par nætter sover du selvfølgelig ved sideb af hende.

• #11   22. jul 2010 Bare for god ordens skyld: Mine hvalpe hyler ikke, når de er i buret - heller ikke de første nætter. Hvis de viser tegn på utryghed, har jeg en hånd inde ved dem, som de putter sig ved. Jeg mener på ingen måde, at hvalpe skal hyle i et bur.

• #12   22. jul 2010 Det kan jeg sagtens forstå Nadja smiley

• #13   22. jul 2010 helt enig med Helle - hvalpe hyler og skriger da ikke...hverken i eller udenfor bur. Er den utryg, så må man jo putte en hånd ind til den, eller på anden måde berolige den...en hvalp skal ikke være uykkelig

• #14   22. jul 2010 Jeg sov med min i 2 dage og ja, jeg lagde en hånd ind til hende eller sov i ske med hende nogen gange. men den 3. nat og et godt stykke tid frem var hun en del utilfreds med at være alene.
    Men der er jo ikke noget at sige til at de er utilfredse når de er 1 nyt sted og er taget fra deres søskende.
    Men hun skulle jo lære det, og det gjorde hun, og der er absolut ingen problemer med det nu. Men der er jo mange måder at gøre det på.

• #15   22. jul 2010 Okay der kan jeg lige så godt sige med det samme at hun på ingen måde vil blive tvunget til at være i buret fra start af og hun kommer hverken til at skulle sove i det om natten eller være i det når hun er alene.

Begge mine hunde som jeg har nu har adgang til hele huset når de er alene og de har ALDRIG ødelagt noget og de sover i sengen med mig om natten og det får den lille altså også lov til, så hun bliver IKKE tvunget ind i noget bur, det skal være et sted hun har lyst til at være fordi det er hyggeligt og ikke af tvang.

Så vil jeg altså hellere bruge lidt længere tid på at vænne hende til det på en måde der er rar for både hende og mig.
    Ingen af mine andre hunde er i bur, Fluffy har haft nogen grimme oplevelser i Grækenland med bur så hun er for angst til det og Gizmo ja der har jeg bare aldrig fået lært ham det, da han var for gammel dengang jeg fik købt et bur og selv efter 1½ år med buret fremme går han stadig en bue uden om det, så derfor kommer det til at forgå meget stille og roligt med Fiona og tilvænningen til buret.

• #16   22. jul 2010 Mine bliver IKKE tvunget til at være i et bur vil jeg godt lige slå fast. Buret er et trygt sted at være helt tæt på mig.

De fleste hvalpe har også gået i en hvalpegård hos opdrætteren og er vant til at være på et begrænset område om natten, så derfor er situationen netop velkendt og ikke noget nyt og skræmmende. Fordelen ved at lære hvalpen det på denne måde, er at buret bliver et sted, hvor hvalpen slapper af, hvilket jo præcis er det man ønsker de kan, når de er med til stævne eller udstilling.

• #17   22. jul 2010 vores er bestemt heller ikke utrygge ved at være i buret.... buret står ved siden af vore seng, indtil hvalpen er tryg nok, til at buret er et andet sted i huset. Er hvalpen ked af at være i buret, så er man gået for hurtig frem og må starte forfra ... ingen hvalp fortjener at skulle hylde, til den opgiver, at give udtryk for at den ikke er ok med det, den bliver budt.

Kommentér på:
Tilvænning til bur

Annonce