{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.491 visninger | Oprettet:

"hunde-sportsgrene" {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg jo så småt begyndt at lege med tanken om at træne en af mine hunde op til en UHP ( udholdenhedsprøve)

Og har i den forbindelse kigget på en masse alternative hudneaktivitere som jeg synes ser mere eller mindre spændende ud. en ting jeg kunne konkludere var at der findes massere af muligheder....

Hvad træner i med jeres hunde, og hvad kunne tænke jer at træne.

Vi har de "almindelige"

Lydighed
Spor
Ringtræning
Brugsarbejde

Herunder findes en masse versioner af de forskellige såsom Rally-lydighed etc.

Så har vi den mere aktive del som jeg vil kalde det:

Her tænker jeg på:
Agility
Brugsarbejde ( nogen former )
Løbetræning
Flyball
WP / Draging
Springpole

Og der er mange flere....

Fordele / ulemper / erfaringer....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "hunde-sportsgrene"
  • #1   4. aug 2010 Vi må lige opdatere hinanden løbende på de UHP prøver :o)

  • #2   4. aug 2010 Jeg træner ipo/bhp ( lydighed, spor og forsvar ) med Isis. Har også gjort det med Anubis, men ham træner jeg kun lydighed og spor med nu. Han bliver kun "brugt" til sporprøver/ konkurrencer nu. Lille Igor går spor og lydighed. Senere skal han gå grav- håber jeg.

  • #4   4. aug 2010 Du har jo også hyrdning og Hyrdebold for de der ikke lige har adgang til en flok får eller gæs smiley

    Vi løber agility. Og gør det fordi det er en fantastisk sport, med masser af fart og tempo og så er konkurrencerne fantastisk hyggelige smiley


  • #5   4. aug 2010 hov - fordele og ulemper...

    Både hund og fører skal være i rimelig kondition for at kunne konkurrere. Hunden er løs i træningen (og selvfølgelig også til konkurrence), så det kræver en førerminded hund, der forstår at arbejde for fører - også på afstand...
    Ligeledes vil den manglende snor gøre sporten umulig for listehunde.

    Alle hunde kan lære at løbe agility og de fleste vil nok også synes det er sjovt, men det er ikke alle hunde der er bygget til det...

    Agility er en hård belastning for hunden, så man skal finde et ordentlig træningssted med fokus på sikkerheden, sikre at hunden ikke er overvægtig og at den løbende tjekkes for belastningsskader fx. via massage / kiropraktor


  • #6   5. aug 2010 Hyrdebold...?

    Hvordan foregår det....

    Og alle er velkomne med foreslag det er ikke tiltænkt mig selv og mine hunde, men alle i forummet....


  • #7   5. aug 2010 her er lidt om hyrdebold (link fjernet)

    hvis du søger på Treibball får du rimeligt mange links og også en del Youtube videoer


  • #8   5. aug 2010 Det lyder da helt vildt spændende, og da helt sikkert nogen også ikke hyrdehunde kunne få noget ud af...

    Dejligt at blive klogere :o)


Kommentér på:
"hunde-sportsgrene"

Annonce