{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.974 visninger | Oprettet:

Anne T
Anne T
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17

Hundetræning hjemme. {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har for nogle dage siden fået en lille hvalp på snart 8 uger.. Vi vil super gerne vil hvalpe træning med hende, men indtil da vil vi stille og rolig træne lidt med hende herhjemme, da hun er helt ustyrlig, den bandit smiley Men jeg har læst, at hvalpe ikke må få godbidder, før de er omkring 1 år, tror jeg det var.. Og efter hvad jeg har læst, så skal hunden have godbidder under træningen..

Hvad er jeres erfaring?
Er det sludder ellers, hvad kan man så gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af 2 skabe 500 kr.
  • Tømning af lyskasser og pudsning af vinduer. 2.500 kr.
  • nedrivning af badeværelsesbrydevæg. 1.500 kr.
  • Ordne have 500 kr.
  • Løbende toilet 1.200 kr.
  • Flyt stik kontakt fra en væg til anden 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundetræning hjemme.
  • #2   7. sep 2010 elvfølgelig må de få godbidder -og masser, masser af dem :-))

• Anne T
    Anne T Tilmeldt:
    aug 2010

#3   7. sep 2010 Okay.. Så må vi på jagt efter noget hun kan lide. :-))
    Er der noget bestemt sådan nogle små ikke må få?

• #4   7. sep 2010 De må gerne få godbidder. Dog vil jeg nok ikke "masser af dem" i maven på en lille hvalp. Det kan være ret hårdt for maven. Brug istedet hendes foder, hvis hun er vild med det.

• #5   7. sep 2010 elvføgelig = selvfølgelig

• Anne T
    Anne T Tilmeldt:
    aug 2010

#6   7. sep 2010 Vi havde faktisk også snakket om nogle pølser og lign. smiley

• Anne T
    Anne T Tilmeldt:
    aug 2010

#7   7. sep 2010 Selvfølgelig må hun ikke få alt for meget.. I know.
    Tja. Hun er ikke alt for tilfreds med hendes tørkost.
    Men vi har fået at vide, at hun ikke må få for meget forskelligt mad.

• #8   7. sep 2010 mine hvalpe får deres foder delt ud..
    morgenmad er søg i haven. middagsmad er træning og leg. eftermiddag skal de løse opgaver og aften er i skål...

hvordan kan det være i har valgt at få den hjem FØR den er 8 uger???

• #9   7. sep 2010 Jeg håber ikke at I har fået en hvalp, som endnu ikke er fyldt 8 uger? Hundehvalpe må - ifølge lovgivning - ikke flytte hjemmefra før de er fyldt 8 uger.

Jeg bruger gerne godbidder der er "blide" ved maven i de første uger. Det kan være torskerogn, kylling eller kyllingepølser.

• #10   7. sep 2010 Når jeg skriver masser af godbidder mener jeg naturligvis ikke at hvalpen skal grovfodres uden måde.
    Foderet kan som andre nævner godt bruges som belønning ved "vedligeholdelsestræning", men hav også nogle specielt gode små -og de skal være bittesmå, netop for ikke at overfodre- godbidder til indlæring af nye ting eller ved træning på steder med nye forstyrrelser.

• #11   7. sep 2010 Kogt eller ovntørret lever i små bidder. Hjerte er suverænt godt til hvalpemaver, mens pølser er fyldt med tilsætningsstoffer.
    Hvis man læser en af de tidliger tråde, vil man se at hvalpens mor er død og derfor har ts fået hvalpen før den blev 8 uger. Hvor gamle var hvalpene da moren døde ?

• #12   7. sep 2010 Okay...
    var også bare nysgerrig.

• #13   7. sep 2010 Brug evt kyllingefilet der er skåret i små stykker og kogt. Vores Enzo vil gøre ALT for kylling smiley

• Anne T
    Anne T Tilmeldt:
    aug 2010

#14   7. sep 2010 Okay tak for jeres svar smiley Jeg havde bare læst, at de ikke måtte få¨godbidder, før de var ca 1 år.. Vi fik KUN vores lille pige en uge før, da hendes mor blev aflivet noget tid før vi fik hende, så vi blev bare enige om, at prøve at tage hende med hjem..

• #15   7. sep 2010 jeg har ikke fulgt med i tidligere tråde omkring din lille vaps -hvorfor blev hundemor aflivet - var der gået noget galt ved fødslen??

• Anne T
    Anne T Tilmeldt:
    aug 2010

#16   7. sep 2010 Det er helt i orden.. Jeg har heller ikke skrevet hvorfor.
    Jamen hun bed og slog ud med poten, på de små hvalpe og de blev nød
    til at aflive hende, da de har små børn, som også kommer der tit.
    Ellers kunne jeg aldrig finde på, at tage en hvalp en uge for tidligt.

• #17   7. sep 2010 Det du har hørt med godbidder er nok fordi det er bedst at bruge dens tørfoder hvis den er vild med det, måske fordi maven er mere sart.
    Men du ka sagtens give hende godbidder, men det er klart at alle hunde altid vil have bedst af at få f.eks kogt kylling/kalkun, små tørret fisk og gulerødder, frem for hundekiks og div. godbidder.

• Anne T
    Anne T Tilmeldt:
    aug 2010

#18   7. sep 2010 Okay smiley Vi har købt almindelige godbidder til hende, men det vil hun ikke spise.
    Så vi må jo prøve med noget kylling, fisk, pølser eller lign..

• #19   7. sep 2010 Nå okay, ja så må i prøve noget andet smiley

• #20   7. sep 2010 Kylling i tern er godt, og de er i rigtig størrelse... smiley

• #21   7. sep 2010 Jeg bruger kyllingepølser til Lia og har brugt dem siden hun var hvalp. Sådan en lille kyllingepølse skærer jeg i gennem to gange på langs (i et kryds) og så i ca. 1/2 cm tynde skiver. Det giver som regel omkring 50 stykker, så man skal lave mange øvelser før at hvalpen bliver helt overdoseret med kyllingepølse. smiley

Kommentér på:
Hundetræning hjemme.

Annonce