{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

Hund & Kat sammen? {{forumTopicSubject}}

God eftermiddag allesammen smiley

Om nogle uger skal vi ud og hente 2 små kattekillinger som skal bo hos os.. Vi glæder os meget til de flytter ind, så de kan fange alle de dumme mus som går og plager os..

Problemet er at vi har jo vores dejlige hund aica, som er vældig glad for ting der bevæger sig.. Og hun er meget voldsom når det angår andre dyr på hendes grund.. Vi vil gerne have det bedste ud af det mellem hund og katte, men spørgsmålet er hvordan vi skal gribe det an?

Håber på en mass gode forslag til hvad vi kan gøre.. smiley

Mvh. Mia

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund & Kat sammen?
  • #1   9. sep 2010 Vi satte børnegitre op foran nogle døre, men det var nu mest for, at beskytte hunden mod vores gamle kat på 14 år :o)

• #2   9. sep 2010 hvis det var mig ville jeg starte med at de små misser var i et transport bur, og hvis hunden er for intereseret vil der falde et NEJ, og så DYGTIG,
    Så hun vender sig til lyd og lugt.

• #3   9. sep 2010 min kat fik killinger og min mor ville gerne have 2 af dem... hun har en retarderet hund der HADER katte... han tog dem til sig med det samme... men du skal jo nok ikke bare sætte dem foran hunden og gå fra dem... hold øje med dem og sørg for at din hund ikke får lov at gnaske på dem smiley

• #4   9. sep 2010 Jeg kunne aldrig finde på at gå fra dem når de er sammen, for hun skal virkelig lære at være rolig når hun er sammen med dem, ellers bliver det et stort kaos smiley
    det kunne godt være det ville være en god ide med et transportbur..

• #5   9. sep 2010 det gik os som smurt her, har børnegitter så missen som er 17 uger nu mener jeg, altid kan smutte væk hvis den blir træt a vovsen.

Min hund var os ret vild og han har aldrig mødt en kat før.

første nat sov missen i transport kassen i gangen med børnegitter imellem den og hunden, om morgen miavede den og sku på toilet efter der satte jeg dem sammen og nu er de pot og pande se evt. mit foto album smiley

• #6   9. sep 2010 Wauh de må jeg nok sige.. Vi har et børnegitter i hytten, så vi må prøve at se om det kan fungere somi beskriver..

• #7   9. sep 2010 Sæt dig på gulvet med guffer til både killing og hund. Få hunden ned og ligge. Tag en killing ad gangen og giv både killing og hund lidt guf ad gangen mens du roser- men lad dog lige killingerne se din hund an på afstand nogle timer, før de overhoved kommer sammen.

• #8   9. sep 2010 Vi har næsten lige fået en lille killing. Han er fra d. 16. maj - og jeg havde planlagt alt til, hvordan vi skulle gribe det an med en unghund, en gammel hankat og en killing - både når vi var hjemme, når vi skulle sove, og når vi var på arbejde. Tænkte på, om killingen skulle være i køkkenet med sin mad og kattebakke og King og Karoo i bryggerset (velvidende at det ville blive et jammer uden lige). Men her tog King "moder-rollen" til sig fra 1. sekund og alle 3 dyr kunne være sammen fra dag 1. Og de har det bare stadig SÅ godt sammen, de kære 3 smiley
    Så ingen gitre eller lukkede døre her smiley

• #9   9. sep 2010 Jamen sikke mange gode forslag der kommer.. Kan godt lide den du beskriver DKK tavlesnob smiley så ved katten hvor den kan 'flygte' hen og være i tryghed..

Det er også planen at de skal neutraliseres så snart de er gamle nok til det..

Charlotte: Uha så gik alt jo lige efter bogen hjemme ved jer.. Msn frygter lidt hvordan de reagere smiley

• #10   9. sep 2010 Vores gamle schæfer var helt fantastisk til katte og især killinger. Hun tog dem til sig og kunne slet ikke klare at de var kede af det.
    En gang har hun endda givet dem mælk. (Det fandt vi så senere ud af ikke var sundt for hende, men de hyggede sig da.) smiley

Hvis 2 katte kom op og slås var det også Sif som skilte dem ad.

Vores lille dansk svensk gårdhund, Freja, er også bedste venner med kattene. Det ene går hun bider i pelsen for at fjerne tæger på den. Og de kan finde på at bruge hinanden som hovedpude når de sover. smiley

Det er naturligt nok at kattene er lidt bange i starten, men tro mig de skal nok forsvare sig så hunden får respekt.
    Enten bliver de gode venner eller også skal hunden nok være at kattene bare er nogle man skal holde sig lidt på afstand af. smiley

Kommentér på:
Hund & Kat sammen?

Annonce