Hjælp...! {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har et stort problem med min hund på snart 3 år... Hun er en blanding af Rottweiler og GD... Problemet er at når jeg fx er i hundeskoven og der jo naturligvis er andre hunde, udvikler hun sig fra det sødeste væsen, til en rigtig tyran, lige så snart der bliver kastet en pind eller der kommer en anden hund med en pind i munden... Hun knurrer, brummer, rejser børster og vil gøre alt for at få fat i pinden... Hun virker helt besat... Hun har aldrig gjort skade på noget eller nogen men er bange for at det bare er et spørgsmål om tid før hun gør, hvis jeg ikke finder ud af hvordan jeg bedst håndterer det... Er der ikke nogen der kender nogle gode øvelser eller noget jeg kan gøre for at sætte en stopper denne meget uheldige adfærd...?
Hilsen Stine
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
jun 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
Rænne-Hvis jeg møder en hund når vi er ude og gå tur på gaden så piver hun og er meget ivrig for at komme hen og hilse men når vi så kommer tæt på den anden hund så underkaster hun sig meget ofte...
aug 2006
Mine 3 sch. ville også gå grasat hvis de ikke havde mulighed for at loege kaste hente leg......Jeg ahr altid en bold eller kæp med når vi går tur....De nyder når de kan fræse efter den og nyder at prøve at stjæle det fra huinanden....
Så mit gæt er at din hund vil aktiveres.....
jun 2008
aug 2006
jun 2008
jun 2008
aug 2006
Men brug hendes drift positivt, der har bare selv noget du kan kaste til den, så glemmer den de andre....
Hunde tager jo ikke nødvendigvis i hundeskoven, for at snakke med andre hunde....Det er nopget menneske skabt noget....Jeg bruger mine hundes bolddrift til altid at kunne aflede dem over til at have mig i fokus, hvis jeg kan se de måske vil tage kontakt til en hund vi ikke kender eller til en som ser arrig ud.
jun 2008
aug 2006
Nu kan vi jo ikke se dig og hunden i situationen.....
Men som du skriver det reagere din hund helt normalt....
Jeg går aldrig i hundeskov...... Jeg går på vores frede starndareal, hvor der kommer en masse andre hunde....Vi kender hinanden, og kan der for have hundene løse...Kun når landliggerne er her med deres hunde....
Ja så bruger jeg bold eller kæp til at holde dem ved mig selv....
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
Hvis vi er i hundeskoven har jeg aldrig bold med, og det har resten af dem der kommer (for det meste) heller ikke.
I en hundeskov hvor alle hunde er løs, er en bold kun til provokation af de andre hunde, og de vil helt sikkert komme op og slås.
Hvis Bine tager en pind eller noget i munden i hundeskoven får hun en slip-kommando, da jeg ved hun vil knurre af alle hunde der kommer i nærheden af den.
Så hvis jeg var dig, ville jeg ikke komme i den hundeskov, hvis folk har bolde og andet legetøj med. Jeg ville vælge en hundeskov, hvor folk respektere hundene som de nu er (At de er dyr, som ikke frivilligt giver sit bytte fra sig til fremmede).
Derefter ville jeg lærer hunden slip-kommadoen...
jun 2008
Hjælp...!