2.535 visninger
|
Oprettet:
6. apr 2009 Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 72
Mentaltræning - forslag til øvelser ! {{forumTopicSubject}}
Hej.. Er der nogle der har nogle forslag til nogle mentaltrænings øvelser jeg kan lave med min hund? Det er første gang han rigtigt prøver det i dag. Men jeg tog et plastic skål som er gennemsigtig og lagde 3 godbidder ind under. Så hjalp jeg min hund lidt på vej, og efter lidt tid fandt han hurtigt ud af at godbidderne var under skålen :o)
Det virker som om han er rigtig glad for at bruge hans snude, så kom endelig med nogle gode ideer til hvad jeg kan gøre for at udfordre ham lidt mere...
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 72
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Herhjemme træner vi fjollede små tricks. Som fx. tænde standerlampe med pote. Lukke skuffer, rydde op, identificere et bestemt stykke legetøj, gå siksak mellem ben, bakke (både ved siden af mig, mellem mine ben og væk fra mig), "find kontakten" (hvor hun skal lokalisere den "flade hånd" der åbner for godbidden i min knyttede næve - det er min mands hånd i et andet rum der er målet) og så er vi igang med at lære at spille ringspil hehe...
Næsearbejde laver vi i form af te-søgning og et hjemmelavet godbidstæppe (i stil med Nina Ottesens Dog Treat Trapper), fodersøg i haven eller på gåture... og når jeg en sjælden gang imellem får mig taget sammen, så går vi spor på enten blod eller slæb...
Kopperne med godbid under kan gøres sværere ved at man smider godbidden i en boks med låg på, har flere kopper men kun een med guf under og hunden skal markere den rigtige, eller at der står flere kopper indeni hinanden og hunden skal tage den første kop ud for at få en guf
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Øvelsen træner kropskontrol og kan også bruges i pladstræning, hvor du kan lære hunden at svinge ind på plads med bagparten
Mentaltræning - forslag til øvelser !