{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

Løbetid {{forumTopicSubject}}

Går I til træning med jeres hund, når den er i løbetid? Jeg er begyndt at gå til træning i DCH, hvor jeg godt må tage til træning, når min hund er i løbetid. Tidligere gik jeg til træning i DKK, hvor jeg ikke måtte komme med hund i løbetid. Er lidt i tvivl om jeg skal tage til træning eller ej?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbetid
  • #1   9. okt 2010 Vi bliver hjemme når hun er i højløb, men ellers ikke. Det er god træning for hanhundene at skulle ignorere en lækker tæve.

• #2   9. okt 2010 Vi har haft aftalt med vores træner, at det var ok og der har ikke været nogle problemer. Disen lader heller ikke til at dufte specielt spændende, når hun er i løbetid eller også er de hanhunde, vi møder ikke så nemme at påvirke smiley

• #3   9. okt 2010 Tak for jeres svar... det lyder godt. Så vil jeg tage til træning med Liva i dag.

• #4   9. okt 2010 Jeg synes, man som et udgangspunkt kan rette sig efter træningsstedetds regler. Hvis så man kommer afsted og det er rent kaos for éns tæve eller hanhundene, må man jo gå igen. Det er ærgerligt at skulle gå glip af en masse træningsgange, hvis ikke der er nogen grund til det. God tur smiley

• #5   9. okt 2010 kommer altid til træning - også i løb. At min hund ikke måtte komme når den var i løb ville få mig til at skifte træningsplads... men jeg konkurrerer så også primært i agility, hvor de løbske tæver stiller op i almindelig startrækkefølge som alle andre hunde...

så der skal hanhundene kunne abstrahere fra det.

• #6   9. okt 2010 Vi kommer til træning når vores er i løbetid. Vi tager så bare lidt hensyn til hanhundene, således at de får lov til at træne lydighed og rundering først, og så os bagefter. Hvis vi har været på banen lige inden, er hanhundene nærmest umulige at få kontakt til - Deres snude er nærmest limet til græsset :o)

På spor og stop gør det knap så meget, da vi jo ikke har været der hvor deres spor ligger, og på stoppene er hundene så fokuseret på ærmet, at tæver ikke er så interessante :o)

• #7   9. okt 2010 som hanhundeejer, ønsker jeg faktisk at der kommer løbske tæver til træning, for hvor pokker skal de ellers lærer at kunne noget når der er løbske tæver
    så syns da bestemt også du bare skal tage afsted smiley

og go træning

• #8   9. okt 2010 Jeg har haft min tæve med til hundetræning i de 3 uger hun var i løb. Og der var ingen problem. Hun var ikke med til leg og sådan.
    Og træneren sagde altid inden starten af træning hvis der var en tæve i løb, så dem med hanhunde skulle være lidt obs på at holde lidt afstand mv.

• #9   9. okt 2010 Naturligvis der hvor jeg var træner havde løbetidstæverne en rød bandana / sløjfe / bånd på så alle vidste om der var nogle tæver i løbetid så de ikke var fri sammen i begyndelsen af træningen -max 10min) med de andre hunde og ligeså at de andre hunde og ejere kunne holde afstand.

• #10   9. okt 2010 Tak for alle jeres kommentarer.. jeg er glad for jeg fik svar på mit spørgsmål. Det resulterede også i at jeg kom til træning i dag. Og det gik over al forventning, altså ingen problemer. Træneren fortalte bare i starten at Liva var i løbetid.

• #11   10. okt 2010 Super godt at høre Ruth

• #12   11. okt 2010 Da jeg gik til træning med min forrige hund, Zenta, tog vi også afsted, selvom hun var i løbetid. Hun var ikke ukoncentreret.

Vi valgte at holde afstand til de andre hund (selvfølgelig specielt hanhundene) ved at sørge for, de ikke kunne få færtet af hende pga. vinden. Derfor var i altid de steder, hvor vinden blæste hendes lugt væk mod hanhundene.

Håber du kan bruge dette til noget smiley

• #13   11. okt 2010 ok det vil jeg tænke på. Det kan jo være jeg får brug for det, når hun bliver højløbsk ... havde ingen problemer, da jeg var til træning i lørdags.

Kommentér på:
Løbetid

Annonce