1.052 visninger
|
Oprettet:
Min nye hund og mit barn. {{forumTopicSubject}}
som sagt jeg har fået en ny hund, da jeg skrev med forrig ejer har den aldrig haft noget imod børn. Men på den seneste tid har der været noget optræk.. Jeg er kommet dertil hvor jeg simplehen ikk tør have den alene med hende.. Hun smiler til hende med tænderne og snapper hendes næse... hun knurre ikke.
Spørgsmålet er om det er noget der kan trænes væk eller jeg bare skal sende den retur med det samme?
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 40
nov 2009
nov 2009
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
dec 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 566
Til trods jeg elsker hunde, men er også mor til enflok og farmor.
nov 2009
Irene: ja ja, det forstår de jo, men så langt vil jeg aldrig komme og sige... Min datter skal være tryg ved og være her. Og det samme med hunden. Altså hun kan os klappe hende, det er jo ikke fordi det er hvergang hunden gør det. Den vil jo os gerne slikke på hende.
Mange tak for jeres svar
nov 2009
Ej jeg købet ikk hunden hvis jeg viste den havde angst, respekt til dem der gør. Men jeg kunne ikke selv finde på det. Også i og med jeg har et barn.
Jeg er os selv opvokset med hund, og har haft det i mange år. Men aldrig har jeg været i dette sted med en hund. og derfor vville jeg gerne have hjælp og råd, for hvad der bedst.
nov 2009
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.481
Han ville så aldrig være opsøgende på den måde eller knurre/brumme, vise tænder eller andet over for NOGEN SOM HELST børn! Han ELSKER ALLE børn. Det er kun voksne, som han kan være utryg ved.
Jeg har børn på knap 2 og 3 år. De løber da rundt og leger og der er ingen problemer mellem barn og hund.
Nogle hunde kan, andre absolut ikke. Jeg ville nok sende den tilbage i dette tilfælde - for hvad med ikke-hundekyndige legekammerater?
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.481
Han er 16 måneder og har ikke været det store ude i verden. Men børn er bare lige ham - at de løber, kører i hæsblæsende tempo med barnevogne, løbecykler, kaster gryderne på gulvet etc. det rører ham ikke. For meget støj ja så lægger han sig over i sin kurv. Han elsker krammere fra børn og os og kvitterer med massevis af hundemøssere.
Men slår min mor begejstret hænderne sammen bagved ham, så stresser han og flygter. Det er lidt mærkeligt. Men altså jeg stoler absolut på ham blandt børn. Selvfølgelig skal man altid selv være der og holde øje med at børnene er søde ved hunden og omvendt.
Men med en nervøs hund, er der da visse ting, som man skal overveje, ville aldrig stille ham alene foran en forretning i byen f.eks. det ville være synd for ham.
Men hvis du ikke kan stole 99,99% på hunden omkring børn, så ville jeg altså ikke tage chancen, når du har så små børn i huset...
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.303
Vi arbejdede rigtig meget med hund og barn, men alligevel endte det med at han en dag snappede hende lige på den lille næse, så det blødte(kun fra en lille skremme, heldigvis).
Vi besluttede at NU måtte det være nok og kontaktede adfærdskonsulenten for at bede om vejledning til at finde den rette nye ejer til ham...da hun så sagde at hun egentlig havde set det komme fordi han var så ekstremt dominant, blev jeg sg* ellers godt tosset, og hun fik læst sig en lektie, hun forhåbentlig ikke ligeglemte med det samme(dåmme kælling).
- tænk sig at hun ikke nævner noget om dette, når hun skal forestille at hjælpe en BØRNEfamilie(heldigt at min datter ikke fik nogle mén - hverken fysisk eller psykisk)
Vi fandt et rigtig godt hjem til kalorius hos et par, der ikke kunne have børn, og der havde han et godt liv indtil han ikke kunne mere.
Idag ved jeg godt hvad jeg ville gøre.
- i en børnefamilie SKAL børnene altså være...hundene har lov til at være der, sålænge de opfører sig ordentligt !!
Ikke ALT kan trænes væk - og nogle uheld undervejs kan bare ikke accepteres....eller ses igennem øjne med.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
På det tidspunkt var min datter 7 mdr gammel.
Jeg har altid forsvaret min noget specielle hund med næb og klør, hvis nogen antydede at hun var farlig / ustabil eller lignende..
Det var hårdt at sige farvel, men inderst inde havde jeg det sidste halve år holdt øje med eller ledt efter tegn på at det ville være for farligt at beholde hunden.
Jeg er stadig 100% overbevist om at det var den rigtige beslutning vi tog... Inden ulykken skete.
Jeg vil aldrig mere have en hund, hvor jeg inderst inde ved der er risiko for bid "uden grund"
Når alt det så er sagt så er det kun dig der ved hvordan hund og barn fungerer sammen.
Jeg synes ikke der er nogen skam i at priotere sit barns sikkerhed højere end at kunne beholde en hund
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
Som Tina har jeg også selv taget den tunge vej, med en hund, inde ulykken skete - og der havde jeg passet på i over 4 år, men tingene udviklede sig desværre alligevel til det værre og vi blev mere om mere bekymret for hans adfærd
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 780
hunde man ikke kan stole på omkring børn burde ikke leve blandt børn
Min nye hund og mit barn.