Hvalpe Testen????? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen..
Har et spørgsmål som nok bare er mig der bekymrer mig for meget!!
Læste på nettet inden jeg købte min hvalp om den her "hvalpe test" at man skal kunne ligge hvalpen på ryggen i sin arm (som en baby) og at hvis det stritter imod vil man med stor sansynlighed for en kamp med den senere hend--
Det gjorde jeg så med Enzo og han blev meget ulykkelig.
Tænkte det var utryghed da han kun var 5 uger og det var lige rigeligt at forlange af sån en lille bitte baby..
Nu hvor han er 12 uger og 100 procent tryg ved os og huset kan man stadig ik gøre det.Han bliver faktisk lidt ret panisk.Han piver og klynker så mit spørgsmål er så:
Skal jeg øve det med ham???
Skal jeg bekymre mig om han bliver en svær hund når han bliver ældre?? er der andre der har prøvet det men ikke har haft problemer senere???
Det skal lige siges at han er utrolig blid og nem og virker på INGEN måder dominerende..
Dyrlægen sagde at han har et godt temperament. Tænker selv det jo ik er noget man kan gå ud fra,men det spøger alligevel i mine tanker, man vil jo så gerne gøre det hele godt så man får en go hund.
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 157
Synes os det lyder underligt, men har læst og set det mange steder nu så jeg blev da lige bekymret for om der nu var noget om det..
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.513
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
Han gør ikke andet hjemme ved os end at komme med bolde og aflevere pænt og smide sig på ryggen for at blive kløet..
hehe
jul 2007
Jo men nu er testen jo får at se reaktionen som hvalp, ved at sådan en "stor" genstand kommer trillende. At han kommer idag, er jo bare fordi han er tryg ved dig. Jeg vil ikke forvente hvalpen aflevere bolden igen, ved testen. Men simpelthen dens reaktion :-))
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Jeg har opdrættet 4 kuld hvalpe og nogle vil ikke ligge på ryggen. Nogle gider ikke lege med bold...osv men alt det ændre sig i den nye familie.
Jeg for ikke foretaget hvalpemental test da jeg syntes at det er noget pjat. Det fortæller jo kun om hvad hvalpen er tryg og ikke tryg ved som 8 uger og har intet at gøre med hvordan den udvikler sig.
En god opdrætter kender sine hvalpe godt og ved hvad familien skal kende ved hunden og evt arbejde vidre med.
jul 2007
dec 2010
Det skal lige siges at jeg kun prøvet at ligge ham på ryggen en enkel gang.Bare så i ik tror det er noget jeg render og gør hele tiden
Han vil gerne nusses på maven og han ligger os på ryggen og vil nusses når han selv har lyst, men der stod jo bare i den test at man skulle kunne gøre det når man selv ville.Synes os det lød det underligt at det skulle være så alt afgørende, men det står så mange steder at det alligevel har sat sig i mit hoved og tænkte så at det ville være rart at høre andres erfaring for det er jo mere værd end hvad man kan læse sig til ,da hunde jo er forskellige.
Min gamle cocker spaniel (Rico)var sån en FANTASTISK hund og når man får en ny, sidder frygten der om man nu har valgt rigtigt og om man gør alting rigtigt.Det er jo mange år siden jeg har haft en hvalp og derfor har jeg læst mig helt rundtosset om hunde inde på nettet..
jul 2007
Det er godt at læse
Det vigtigste er jo, at din hvalp og dig, får det bedste forhold. Og ingen skriverier på nettet kan jo fortælle dig, lige hvad din hvalp kan lide og føler sig tryg ved. Det er kun noget du, som er ved at lære den at kende, kommer til at vide
Må jeg spørge hvorfor du fik din hvalp som 5-ugers? istedet for 8-ugers som normalt?
dec 2010
Hvalpe Testen?????