Forvirret over færgeregler for hunde! Forvirret over færgeregler for hunde!
Jeg sidder og kigger på færgeregler overfor hunde..
Og jeg er blevet en smule forvirret, fordi de skriver to forskellige ting.
Det ene sted på deres hjemmeside skriver de at hunden og andre dyr skal blive i bilen, mens vi sejler og et andet sted skriver de på hjemmesiden at hunden godt må komme med op på færgen, så længe den er i snor og ikke til gene for nogen.. :s
http://www.bornholmerfaergen.dk/faq/30we.aspx?CategoriesId=6
Og jeg ved heller ikke hvad de mener med at dyret kun må have opholdt sig i sverige i 4 timer? :s
Kig forbi det link jeg skrev og gå ned i bunden af siden..
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 1.915
Hvis din hund skal i gennem Sverige på transit reglerne må den kun opholde sig i Sverige i max 4 timer og den må ikke komme ud i Sverige.
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 388
Mht om man må lukke hunden ud om bord på færgen, står der, at det må de godt.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
Det er fordi der er særlige ikke så skrappe regler ved transit, og skal man være i landet i længere tid, gælder reglerne for indførsel bl.a. m.h.t. rabiesvaccine.
Det der står nederst gælder så kun på færgen.
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 388
Men hvis man er i tvivl, så synes jeg bare, man skal ringe til dem og spørge. Man skal jo også sende en eller anden blanket for at komme igennem Sverige til færgen med hund
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.332
Det er tilladt at lade hunde og andre dyr blive i bilen under overfarten, men man skal være opmærksom på, at man ikke selv kan komme til vogndækket under overfarten.
Dyr må ikke medtages i restauranten.
Hundetæpper udlånes gratis i receptionen, og de skal afleveres igen inden ankomst."
Sådan ville de vel ikke skrive hvis hundene ikke måtte komme ud af bilen tænker jeg..
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.332
maj 2010
Følger: 181 Følgere: 169 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 88
maj 2010
Jeg ved at turen fra sverige er hurtiger, men hvis det at rejse med hund fra køge til bornholm er 1000 gange letter, så gør jeg da det!
jun 2008
maj 2010
De sejler kl.00.30. og er i rønne kl.6.00.
så sover man jo bare.. og så har jeg egentlig tænkt mig bare at sove med hund i køjen, selvom man ikke må.. der er nok ikke nogle der opdager det, medmindre hunden fælder ekstremt..
maj 2010
Hvordag forgik turen fra københavn til sverige og fra sverige til bornholm ?
nov 2008
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.715
jeg er bornholmer men bor i albertslund og rejser ofte med pigerne til Bornholm.
HVIS du skal have kahyt SKAL du købe alle køjer i rummet for at have hunden med ind - er i 2 køber i et rum med 2 køjer og hunden(e) kan så være der.
De er gratis med færgen.
Køber du kun alm. billet tager du bare en sovepose med og sover så på gulvet / i en "flystol" i hundeafdelingen. Det er nu hyggeligt nok.
Skal du over sverige og er du i bil er det jo intet problem, du kører til Ystad, ombord på færgen, sætter dig i hundeafdelingen, og vups er du på Bornholm.
Jeg havde taget over ystad, men det er nok bare mig.
Vil du vide mere om turen, spørger du bare igen
jun 2008
Turen gik fint, toget holder lige ved siden af færgen så det er dejlig nemt. Husk At tilmelde din hund inde på jorbruksverket på nettet, der skal du registrere jeres rejse.
Forresten på nat færgen er der kun kahytter og der må du gerne ha hund med, ved ikke om det er nogle specielle kahytter til hund men det har aldrig været et problem at få en når jeg har haft hund med.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
Her må hunde på de fleste færger være med på færgen, hvor de dog skal blive i "doggyloungen" som reelt bare er et yderområde af et af de almindelige opholdsområder.
På hurtigfærgerne skal de så vidt jeg husker blive i bilen.
Vi valgte at efterlade hundene i bilen. For vores hunde var det bedre. Når hunden er i bilen, får man et skilt der skal sættes i ruden, så personalet kan se at der er hund i bilen, hvis der skulle opstå problemer.
Vores fik så lidt at tygge på, en smule vand, og så sov de ellers de 4 timer vi sejlede.
Havde jeg kun været afsted med 1 hund, vil jeg tro vi havde nuppet en plads i doggyloungen.
jan 2017
Følger: 1 Svar: 1
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.855
Forvirret over færgeregler for hunde!