7.211 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Forvirret over færgeregler for hunde! Forvirret over færgeregler for hunde!

Jeg sidder og kigger på færgeregler overfor hunde..
Og jeg er blevet en smule forvirret, fordi de skriver to forskellige ting.

Det ene sted på deres hjemmeside skriver de at hunden og andre dyr skal blive i bilen, mens vi sejler og et andet sted skriver de på hjemmesiden at hunden godt må komme med op på færgen, så længe den er i snor og ikke til gene for nogen.. :s

http://www.bornholmerfaergen.dk/faq/30we.aspx?CategoriesId=6

Og jeg ved heller ikke hvad de mener med at dyret kun må have opholdt sig i sverige i 4 timer? :s

Kig forbi det link jeg skrev og gå ned i bunden af siden..

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forvirret over færgeregler for hunde!
  • #1   31. jan 2011 Du må gerne ha hund med op på færgen på bornholm trafikken. Tror bare godt du må lade den blive i bilen ellers er det jo forbudt at være på vogn dækket under overfarten.

Hvis din hund skal i gennem Sverige på transit reglerne må den kun opholde sig i Sverige i max 4 timer og den må ikke komme ud i Sverige.

• #2   31. jan 2011 Da Sverige har nogle temmelig strikse regler vedrørende hundeindførsel, har det været muligt at lempe disse lidt, så man ikke behøver rabiesvaccination mm for at komme til Bornholm, men det betyder så, at man skal direkte til Ystad fra Danmark og med den første færge, som man også skal have reservation til. Og man må under ingen omstændigheder lukke hunden ud, mens man venter på færgen i Ystad.

Mht om man må lukke hunden ud om bord på færgen, står der, at det må de godt.

• #3   31. jan 2011 Sådan som jeg læser det, gælder det med at de skal blive i bilen ved transit gennem Sverige. Den må bl.a. ikke forlade køretøjet og kun være Sverige op til 4 timer.
    Det er fordi der er særlige ikke så skrappe regler ved transit, og skal man være i landet i længere tid, gælder reglerne for indførsel bl.a. m.h.t. rabiesvaccine.
    Det der står nederst gælder så kun på færgen.

• #4   31. jan 2011 Yep Miemiv også min tanke, må lige lade hunden tisse af os før indrejse Sverige.
    Men hvis man er i tvivl, så synes jeg bare, man skal ringe til dem og spørge. Man skal jo også sende en eller anden blanket for at komme igennem Sverige til færgen med hund

• #5   31. jan 2011 "Hunde skal føres i kort snor, og de må ikke være til gene for øvrige passagerer.
    Det er tilladt at lade hunde og andre dyr blive i bilen under overfarten, men man skal være opmærksom på, at man ikke selv kan komme til vogndækket under overfarten.
    Dyr må ikke medtages i restauranten.
    Hundetæpper udlånes gratis i receptionen, og de skal afleveres igen inden ankomst."

Sådan ville de vel ikke skrive hvis hundene ikke måtte komme ud af bilen tænker jeg..

• #6   31. jan 2011 Men ja som Miemiv skriver må hunden ikke forlade bilen mens i er i Sverige.

• #7   31. jan 2011 Jep, jeg har forstået det nu! smiley

• #8   31. jan 2011 Er der nogle der så har rejst den lange tur fra køge til Bornholm med hund???

Jeg ved at turen fra sverige er hurtiger, men hvis det at rejse med hund fra køge til bornholm er 1000 gange letter, så gør jeg da det! smiley

• #9   31. jan 2011 Jeg har rejst fra Køge til Bornholm, det er en lidt træls og lang tur. Det er lavet som en fragt rute så færgerne er ikke særlige spændende og det er ikke alle steder man må være med hund. Hvis du tager nat færgen har de dog nogle lækre kahytter og så sover i jo bare:-)

• #10   31. jan 2011 Indtil videre er det nat'ruter..
    De sejler kl.00.30. og er i rønne kl.6.00.
    så sover man jo bare.. og så har jeg egentlig tænkt mig bare at sove med hund i køjen, selvom man ikke må.. der er nok ikke nogle der opdager det, medmindre hunden fælder ekstremt..

• #11   31. jan 2011 Er der nogle der har prøvet at rejse via sverige når i skulle til bornholm og i havde hund med?

Hvordag forgik turen fra københavn til sverige og fra sverige til bornholm ?

• #12   31. jan 2011 Hej Natascha

jeg er bornholmer men bor i albertslund og rejser ofte med pigerne til Bornholm.

HVIS du skal have kahyt SKAL du købe alle køjer i rummet for at have hunden med ind - er i 2 køber i et rum med 2 køjer og hunden(e) kan så være der.

De er gratis med færgen.

Køber du kun alm. billet tager du bare en sovepose med og sover så på gulvet / i en "flystol" i hundeafdelingen. Det er nu hyggeligt nok.

Skal du over sverige og er du i bil er det jo intet problem, du kører til Ystad, ombord på færgen, sætter dig i hundeafdelingen, og vups er du på Bornholm.
    Jeg havde taget over ystad, men det er nok bare mig.

Vil du vide mere om turen, spørger du bare igen smiley Der er hundetoilet på Poul Anker, Dueodde, Hammerodde men IKKE på Willum.

• #13   31. jan 2011 Jeg har både rejst i bil gennem Sverige og med tog, der må du også ha hund med nu.
    Turen gik fint, toget holder lige ved siden af færgen så det er dejlig nemt. Husk At tilmelde din hund inde på jorbruksverket på nettet, der skal du registrere jeres rejse.

Forresten på nat færgen er der kun kahytter og der må du gerne ha hund med, ved ikke om det er nogle specielle kahytter til hund men det har aldrig været et problem at få en når jeg har haft hund med.

• #14   31. jan 2011 Nu ved jeg ikke hvordan det er til bornholm, men jeg havde hundene med til Sverige i sommers og sejlede med Stenaline fra Frederikshavn til gôteborg.

Her må hunde på de fleste færger være med på færgen, hvor de dog skal blive i "doggyloungen" som reelt bare er et yderområde af et af de almindelige opholdsområder.

På hurtigfærgerne skal de så vidt jeg husker blive i bilen.

Vi valgte at efterlade hundene i bilen. For vores hunde var det bedre. Når hunden er i bilen, får man et skilt der skal sættes i ruden, så personalet kan se at der er hund i bilen, hvis der skulle opstå problemer.

Vores fik så lidt at tygge på, en smule vand, og så sov de ellers de 4 timer vi sejlede.

Havde jeg kun været afsted med 1 hund, vil jeg tro vi havde nuppet en plads i doggyloungen.

• Lotte A
    Lotte A Tilmeldt:
    jan 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #15   20. jan 2017 På turen fra Kbh til ystad og hvis hunden ikke forlader bilen, skal den så stadig have ekstra vac. Pas og særlig tilladelse fra de svenske myndigheder?

• #16   20. jan 2017 Det er en meget gammel tråd...

Kommentér på:
Forvirret over færgeregler for hunde!

Annonce