Ekstremt gøende lille-hund Ekstremt gøende lille-hund
Jeg står i den her situation som mange nok kender til, en lille hund med meget markant skinger stemme, som gør ved hver eneste lyd! Og hun bjæffer ikke bare, hun gør og hyler som en lille ulv og bliver ved, gerne i 5 min. (og det føles som laaang tid, når det er ustandseligt!).
Pt. bliver jeg bare pisse sur på hende og det er jo ikk det jeg ønsker, hun forstår det jo ikke og jeg girger hende bare op til mere, ved jeg jo godt...
Jeg kender godt den der med at lære hunden at gå og derefter lære dem at holde mund. Den virker ikke på hende.
Så har jeg overvejet den metode med at træne situationen hvor hun gør, helt fra bunden af, fx at der går nogle ude på vejen, så træne længere og længere op mod indgangen...
Hvad har I af erfaringer med det?
jeg er ikke for "fysisk" afstraffelse som fx. de der duftehalsbånd!!
Ud over det er hun en super lydig med alle de andre kommandoer (plads, sit, dæk, rul, fremad, op, ned, bliv, kom, osv.) og vi går til agility hvor hun også styre for vildt.. Så det er ikke fordi hun er ulydig normalt!
jeg håber på nogle gode træningsmetoder, som er blide og som effektive!
Hun er en prazsky krysarik på 1½ år
Kh Anna med verdens dejligste lille hund
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 109
Og hun gør det jo ogs meget om natten hvis hun hører den mindste lyd...
Men jeg vil helt klart prøve det igen!
Tusind tak for råd og din tid =D
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.642
Hun kan være bange, kede sig, få noget godt ud af det o.s.v. og arbejd med grunden frem for symptombehandling.
Håber det bedste for jer,
Marianne
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.778
at de til sidst kun behøver at lade som om de rækker ud efter den, har heldigvis ikke selv problemet, men det er da et forsøg værd.
jul 2006
Jeg vil ikke mene hun er understimuleret, da hun også gør efter 2 timers agility...og der burde hun være træt..eller hun er umulig at køre død. Hun er på dupperne lige med det samme..
Også efter alm. hundetræning hvor hun har løbet rundt og aporteret og fået en masse nye dufte osv. Alt det, det køre hende slet ikke træt.. Heller ikke nye øvelse osv... Ikke så træt så hun ikk gør i hvert fald..
Hun gør når hun ser der kommer nogen eller hvis hun (tror hun) hører der kommer nogen.. Det er det eneste tidspunkt..
jeg tror hun er bange for der kommer nogen som ikk skal komme og hun ved nok godt hun ikke kan forsvare mig pga. hendes størrelse.. Og så tror jeg hun bliver ivrig når der kommer nogen hun kender.. Og så har hun rigtig meget selvtillid og kan godt li' at høre sig selv..
Det var egentligt meget rart lige at tænke det igennem
I forhold til vandpistolen, hmmnn..jeg tror ikke der vil ske noget ved det..hverken i god eller dårlig retning. For hun er ikke bange for vand på den måde, hun spiser bare vandet og vil lege..og hun er for hurtig til at man kan nå og ramme "plet"...
Ud over alt det er vi lige flyttet ud til min mor, hvor hun er vant til at være uden problemer og leger rigtig god med min mors hund, så hun bliver også stimuleret igennem dagen ved leg med min mors hund..
Det er virkelig frustrerende
Tak for jeres svar =D
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.642
Måske er hun overstimuleret?
Afslapningsøvelser, massage (også kæber) at slikke marvben er afslappende.
Hvis hun er bange så find en træner/adfærdsbehandler, der kan hjælpe dig med at lære hende, at verdenen ikke er farlig :o)
Held og lykke.
jul 2006
Derhjemme gør hun når hun hører lyde eller ser der kommer nogen... Men jeg har ogs tænkt på at få fat i min træner på min hest, for hun er dyreadfærdsterapeut for både hund og hest
Det tror jeg at jeg vil prøve,,,hun er jo lille, så måske er hun bange for den store verden
Og tak
Ekstremt gøende lille-hund