godbidder kvalitet - klikkertræning {{forumTopicSubject}}
Hej,
Vi har en japansk spids på cirka 12 uger nu. Vi har valgt at klikkertræne ham og har læst en bog ang. det.
Men tror måske ikke han er særlig glad for de godbidder vi bruger. eller i hvert fald ikke glad nok, eftersom han tit finder ting der er mere spændene og lave efter klikket. Så læste jeg at man skulle bruge super-gode lækerier til ham. Så som stegt kylling eller skinke.
er dette en god idé? selvfølgelig i meget små stykker (og kan skinke godt bare være en normal pakke skinke pålæg?). har nemlig også læst man ikke skal bruge de aller bedste godbidder til træningen da man skal have en "jackpot" hvis han gør noget SUPER flot.´men kan man så ikke bare give ham lidt ekstra godbidder?
så kort sagt - kan man godt bruge stegt kylling og skinke (de der firkantede pålægspakker) i små stykker, eller er det for "gode" godbidder?
lige til sidst, når han gør noget man ikke vil have, for eksempel gør, så skal man bare ignorere det, ikke? eftersom med klikkertræning man ikke bruge ubehag
håber det er forståeligt
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 133
Så det gælder om at finde ud af hvad din hund er helt vild efter.
min er det ost, pølser osv der er et hit
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.971
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Svar: 18
maj 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 671
Vores elsker dem.
Samtidig er de til at have i lommen uden at den kommer til at stinke af pølse bagefter gggg og man slipper for at stikke fingrene ned i en snasket frysepose.
nov 2005
Følger: 17 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 161
Du kan øge mængden eller størrelsen på godbidden ved Jackpot. Men hvis det andet ikke er på plads, når du jo alligevel aldrig til Jackpot-øjeblikket :o)
Vi andre kan komme med ideer til hvad der er super gode godbidder. Men det er din hund der bestemmer, hvad den synes er godt. Så prøv noget forskelligt af. Husk også at træne i korte seancer - især mens den er hvalp.
nov 2005
Følger: 17 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 161
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 5
Jeg køber en god klump, koger den og derefter ind i ovnen til det er hårdt (20-30 min. ved 200 grader.) Når det er færdigt skærer jeg det i tern og nedkøler det. Kan også fryses. Super nemt og billigt
Han er helt vild med det, og går ikke ud af køkkenet før det er færdigt
Held og lykke med træningen
godbidder kvalitet - klikkertræning