{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

at bide ud efter andre hunde {{forumTopicSubject}}

i går var vi til rally for første gang med min datters borderterrie max på 10 mnd, han har gået til hvalpetræning hvor han blev mullet så godt og grundig af en anden hund, efter denne oplevelse er et angreb åbenbart bedre end at vente og se om den anden hund er venlig eller ej i maxes verden.
Så jeg var spændt på om han ville være helt oppe og køre og gø og snappe af alle.
ja han snappede ud efter alle når de kom for tæt på men gøede ikke, men min datter på 12 år, var bare rigtig god til at få hans kontakt og belønne ham for at have kontakt til hende , han var super opmærksom på hende , men kunne godt lige skulle snappe ud efter de andre hvis de kom for tæt på ham , men hurtigt fik hun hans op mærksomhed igen og roste og gav godbider når de andre hunde gik forbi uden han snappede, jeg vil høre om jeres erfaring vil han ikke med tiden kunne aceptere andre hunde uden at skulle fare ud efter dem ved at blive rost og få godbider når han ikke reagere på dem i mens de går forbi.....??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at bide ud efter andre hunde
  • #1   30. mar 2011 Jeg tror at det er svært at sige. Det er nok meget forskelligt fra hund til hund.
    Min egen hund Molly gør faktisk det samme, og det er ikke bleven bedre med tiden. Det er godt i nogen perioder og andre gange er der værre.
    Jeg har invisteret i en mundkurv til de dage hvor det e rigtig slemt, ellers går hun med en hundegrime som er rigtig god til hende.

Det er rigtig godt at i kan fange hans opmærksomhed, så jeg tror kun at det kan gå frem ad med ham. smiley

• #2   30. mar 2011 Når han ikke er ældre så skulle han sagtens kunne få et normalt forhold til andre hunde, men det kræver træning og tålmodighed. Det man muligvis skulle have gjort i den situation du beskriver, var at tage begge hunde i snor og gå en tur sammen, først med meget afstand og derefter forminske afstanden lidt efter lidt, men kun når jeres hund er tryk så den ikke bliver presset da det vil forstærke adfærden. Da det ikke blev gjort den dag det skete(eller hurtig derefter), tager det længere tid at arbejde med. Men det kan stadig gøres, jeg vil anbefale jer samme fremgangs måde ved andre hunde, og mange forskellige slags hunde, i skal dog være sikre på at de hunde i træner med ikke kunne finde på at farer ud efter ham hvad enten det er leg eller ej. Så nogle voksne velafbalanceret hunde ville være at forstrække. Det er vigtig at I hele tiden læser jeres hunds kropssprog. Nogle gange kan træningen gå hurtig andre andre gange lidt mere langsom, det afhænger helt at hundens psyke og hvor stor en stræk i livet hunde har fået. Men som sagt er det vigtig at lytte til hunden og ikke tvinge den til noget.
    Dejligt at din datter hurtig kan få kontakt til hunden igen, det er rigtig positivt.

• #3   30. mar 2011 Kan lige tilføje at Mille min egen hund begyndte på det samme, hun er blevet overfaldet nogle gange efterhånden, desværre. Det blev rigtig slemt op til hun blev opereret(patella luxsation) og efterfølgende, da hun jo ikke måtte være sammen med andre hunde og det forstærkede hende bare i at andre hunde var farlige. Nu har jeg arbejdet meget intens med hende og hun er blevet meget meget bedre. Så jeg syntes bestemt ikke at man skal afskrive en hund og sige jamen sådan er den bare, for der kan sagtens gøres noget ved det. Mille er 6 år, så det kan også læres til en gammel hund.

• #4   30. mar 2011 Noget jeg fandt ud af som virkede rigtig godt på Mille når vi var ude at gå ture og vi passerede en anden hund og hun begyndte at blive anspændt og knurre/gø var at så gik vi forbi den igen og igen og igen til hun slappede af og ikke gjorde antræk til noget eller virkede anspændt. Hvis det var en hund ikke stod stille men også gik, jamen så fuldte vi efter på behørig afstand til hun slappede af. Jeg snakker selvfølgelig hele tiden til hende og får kontakt hvis jeg kan se at hun begynder at fokosere på "faren"(den anden hund). Man får selvfølgelig lidt længere gåture en planlagt, men som sagt så virkede det rigtig godt på Mille.

• #5   30. mar 2011 tak for ideerne smiley max er vant til de andre hunde her i huset og der læser han flot deres kropssprog , men jeg tror slet ikke at han ser en fremmed hundes signaler, men han behøves bestemt heller ikke at skulle kunne lege med fremmed hunde det får han rigeligt gjort her hjemme ;-), mit mål er at han kan gå forbi og stå ved siden af fremmed hunde uden at snappe.

• #6   30. mar 2011 Det er også et godt mål, for nej alle hunde behøver ikke at kunne med andre hunde(lege osv.) men bare de kan opfører sig ordentligt, i nærvær med andre hunde er det jo fint.

Kommentér på:
at bide ud efter andre hunde

Annonce