Klikker/apporttræning? Klikker/apporttræning?
Jeg er begyndt at øve apport bagfra med klikker og en dummi. Indtil videre er han god til at dutte til dummien, men det næste skridt er jo at han skal åbne munden omkring den, og det kan jeg ikke få ham til. Når jeg afventer hans adfærd, så dutter han, og når det ikke gir' en godbid, så prøver han at kradse på den, rulle rundt, sitte, dække, gø, pive, rulle, gå rundt om sig selv - han prøver aldrig at bide i den/åbne munden! ..jeg har prøvet at lege trækkeleg med ham, men han er generelt ked af at tage fat i ting, sådan for alvor og holde fast, det vil han ikke, så gør han bare istedet....hvordan får i jeres hund til at tage fat på dummien? .. nogle gange går også simpelthen også bare, fuldstændig kold, som om han tænker "nåh, jeg får ikke en godbid ved at dutte, rulle, dække etc. så gider jeg ikke mere"...
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.137
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.137
Det der gik et halvt år før min hund kunne det var at apportere fra et søgefelt.
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
For mig lyder det som om at du sætter for store krav til hunden og i stedet bør læmpe på kriterierne for klik... Og så ellers være konsekvens med hvad man klikker for...
Hvis han ikke gider, så er det simpelthen fordi du stiller for store krav for hurtigt...
Klikker/apporttræning?