955 visninger
|
Oprettet:
Indkald {{forumTopicSubject}}
Sidste dag da vi var ude og gå, mødte vi en sød labrador. Inden den kommer hen, kalder jeg Selma til mig og putter snor på hende. Den anden hund og dens menneske nærmer sig, og han spørger om de må hilse, det må de gerne. Tog snoren af hende og de pjattede lidt rundt.
Da vi alle mente det var nok kommer problemet - hunden lystrede ikke på indkald. Hvordan får man hund til at komme når man kalder uanset hvor sjove ting den har gang i ?
Vi har ingen problemer med det ellers, heller ikke til træning, hvor hun fluks lystrer, men altså ikke på gåture når hun leger med andre (hvilket ikke sker ofte)
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 83 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.720
jan 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 180
Det ville jeg jo så gerne have hun også gjorde på turerne hvis vi møder andre hunde, især når de er løse.
Går med vilje steder hvor der ikke så ofte kommer andre, og holder altid udkig om der er andre på vej imod os, så jeg kan nå at kalde ind. Det er nemlig intet problem, så længe hun ser nogen på afstand, men ikke har hilst endnu. Det blev vist lidt rodet, håber meningen er til at forstå.
Den anden hunds ejer kunne jo sagtens kalde hans hund til sig, sagde han, troede han, for vel kunne han ej..... Så det endte også med vi måtte hente dem - ikke dagens nemmeste opgave, hun er sq hurtig den lille Selma
jan 2011
Mon det er noget der kommer med tiden, hun er jo kun ½ år pt, så der er vel håb endnu ?
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 79
Derimod har jeg altid noget lækkert i lommen, som hun får, når hun selv opsøger mig - og så kan hun frit løbe hen og lege videre.
Som regel får hun først snor på 3-6 gang hun kommer, hun skal jo helst ikke kunne forudse, hvornår jeg stopper legen
Jeg bruger faktisk ikke indkald ret ofte, da hun er rigtig god til at komme hen til mig af sig selv. Når jeg så endelig bruger indkald, så ved hun også, at jeg mener det..
jan 2011
maj 2004
Som de andre siger, så må du endelig ikke ødelægge indkaldet ved at gøre det igen og igen uden succes.
I stedet kan du evt. hoppe og danse, rulle i græsset og stikke af i løb, så hunden frivilligt følger dig - uden indkald.. Hvis det da kan lade sig gøre? (kan jo være at den anden hund bare er AAAAALT for spændende uanset hvad du gør)
At hun ikke får lov at lege med andre hunde på turene ret ofte gør jo også, at det klart er mere spændende at lege end at lystre
jan 2011
maj 2004
Den anden hund er nok bare alt alt alt for spændende. Har du prøvet bare at gå? Jeg synes som regel hundene kommer farende, hvis ejerne bevæger sig væk - det kan måske virke, især når hun kun er omkring de 6 måneder (man vil jo helst ikke blive væk)
jan 2011
Har gjort det, altså gået hvor hun var optaget af snuseri, for at se hvor opmærksom hun er på hvor jeg er. Her kom hun styrtende ganske kort efter og fandt mig bag et træ
Det må prøves næste gang
Tusind tak for jeres input...
Indkald