{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Anja S
Anja S
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 180

Indkald {{forumTopicSubject}}

Sidste dag da vi var ude og gå, mødte vi en sød labrador. Inden den kommer hen, kalder jeg Selma til mig og putter snor på hende. Den anden hund og dens menneske nærmer sig, og han spørger om de må hilse, det må de gerne. Tog snoren af hende og de pjattede lidt rundt.

Da vi alle mente det var nok kommer problemet - hunden lystrede ikke på indkald. Hvordan får man hund til at komme når man kalder uanset hvor sjove ting den har gang i ?

Vi har ingen problemer med det ellers, heller ikke til træning, hvor hun fluks lystrer, men altså ikke på gåture når hun leger med andre (hvilket ikke sker ofte)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indkald
  • #2   13. maj 2011 Du har ikke en chance for at kalde ind midt i legen, og det eneste du får ud af at forsøge, er at du ødelægger dit indkald. Så siger som Krumme. Hen og hent hunden istedet smiley

• #3   13. maj 2011 Ok lidt forkert formuleret kan jeg se. Det er sjældendt på gåture hun leger med andre, det foregår som regel enten i vores kæmpehave eller i hundeskoven. Og der er der heller ikke problemer, der kommer hun når jeg kalder.

Det ville jeg jo så gerne have hun også gjorde på turerne hvis vi møder andre hunde, især når de er løse.
    Går med vilje steder hvor der ikke så ofte kommer andre, og holder altid udkig om der er andre på vej imod os, så jeg kan nå at kalde ind. Det er nemlig intet problem, så længe hun ser nogen på afstand, men ikke har hilst endnu. Det blev vist lidt rodet, håber meningen er til at forstå.

Den anden hunds ejer kunne jo sagtens kalde hans hund til sig, sagde han, troede han, for vel kunne han ej..... Så det endte også med vi måtte hente dem - ikke dagens nemmeste opgave, hun er sq hurtig den lille Selma smiley

• #4   13. maj 2011 Det er nemlig også det jeg lidt tænker at man kan ødelægge det. For når der alligevel intet sker ved hun ikke kommer i den situation, hvorfor skulle hun så komme i alle andre situationer...

Mon det er noget der kommer med tiden, hun er jo kun ½ år pt, så der er vel håb endnu ?

• #5   13. maj 2011 Jeg kalder aldrig på min hund, før der er en pause i legen - for jeg forventer ikke, at hun lystrer på det.. (unghund med selektiv hørelse). Jeg bruger som regel kun indkald, hvis jeg er helt sikker på at få succes med det.

Derimod har jeg altid noget lækkert i lommen, som hun får, når hun selv opsøger mig - og så kan hun frit løbe hen og lege videre.
    Som regel får hun først snor på 3-6 gang hun kommer, hun skal jo helst ikke kunne forudse, hvornår jeg stopper legen smiley

Jeg bruger faktisk ikke indkald ret ofte, da hun er rigtig god til at komme hen til mig af sig selv. Når jeg så endelig bruger indkald, så ved hun også, at jeg mener det..

• #6   13. maj 2011 Det skal lige siges også , at når jeg har hende med på arbejde, hvor chefs hund også er tilstede altid og de er ude, er der ingen problemer - her afbryder hun leg for at komme med det samme, men det er måske fordi de kender hinanden så godt ?

• #7   13. maj 2011 Hvis hun kun er 1/2 år vil jeg ikke lægge så meget i det, fordi hun jo netop er ved at nå den alder, hvor hun "kan selv og vil selv".

Som de andre siger, så må du endelig ikke ødelægge indkaldet ved at gøre det igen og igen uden succes.
    I stedet kan du evt. hoppe og danse, rulle i græsset og stikke af i løb, så hunden frivilligt følger dig - uden indkald.. Hvis det da kan lade sig gøre? (kan jo være at den anden hund bare er AAAAALT for spændende uanset hvad du gør) smiley

At hun ikke får lov at lege med andre hunde på turene ret ofte gør jo også, at det klart er mere spændende at lege end at lystre smiley

• #8   13. maj 2011 Jeg kalder hende også tit til mig og belønner under turerne på samme måde, og hun får også noget lækkert når hun selv kommer hen af nøjagtig samme årsag smiley

• #9   13. maj 2011 Okay - altså umiddelbart lyder det da som om du gør det rigtige, i og med at du også sørger for at få succes med indkald meget ofte.. smiley

Den anden hund er nok bare alt alt alt for spændende. Har du prøvet bare at gå? Jeg synes som regel hundene kommer farende, hvis ejerne bevæger sig væk - det kan måske virke, især når hun kun er omkring de 6 måneder (man vil jo helst ikke blive væk) smiley

• #10   13. maj 2011 Nej, prøvede ikke at gå, havde både kæreste og alle 3 unger med i situationen, så tænkte det var dømt til at mislykkedes smiley

Har gjort det, altså gået hvor hun var optaget af snuseri, for at se hvor opmærksom hun er på hvor jeg er. Her kom hun styrtende ganske kort efter og fandt mig bag et træ smiley

Det må prøves næste gang smiley

Tusind tak for jeres input...

Kommentér på:
Indkald

Annonce