{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Indlæring af Dæk! {{forumTopicSubject}}

Har I nogle alternativer, til den måde, jeg forsøger at lære Polly at dække? Det fungerer nemlig overhovedet ikke.

Det jeg gør og har haft succes med, da jeg skulle lære Disen det er, at hunden står eller sidder og jeg fører så min hånd med godbid ned lige foran forpoterne. For Pollys vedkommende betyder det bare, at hun tager hovedet helt ned til gulvet og slikker ivrigt på min hånd. Jeg har prøvet, hvor hun sad helt op ad væggen, så der ikke var plads til at rejse sig og bakke, men så går hun bare sidelæns i stedet.

Det ville virkelig være rart med nogle forslag. Evt. med noget video-link til at vise hvordan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indlæring af Dæk!
  • #2   3. jun 2011 Prøv at sætte hende op på et bord og hold guffen lige under bordkanten. Eller sæt dig med bøjede ben på gulvet og få hende tin at kravle ind under dem for så dækker hun automatisk og så masser af ros =)

  • #3   3. jun 2011 Ellers så bare sæt dig (evt, foran fjernsynet) på gulvet, og hold en godbid nede på gulvet - til sidst vil hunden lægge sig, og så er det bare hurtigt at rose.

    Jeg havde prøvet alt med Nelly - INTET virkede - før vi prøvede den metode.

    Jeg ventede i 20 min første gang, før hun forstod hun skulle ligge sig.


  • #4   3. jun 2011 Ulla
    Så rejser hun sig og bakker for så at forsøge at slikke ind under hånden

    Du vil altid
    På bordet vil hun springe ned for at tage godbiden den vej og under benene stikker hun bare hovedet ind. Hvis jeg forsøger at tage hånden længere om på den anden side af benene, går hun udenom eller giver op. Hun vil ikke derind, hvis der er så lavt, at hun er nødt til at ligge.

    Hm, gad vide om det er mig eller hunden, der er noget galt med. Måske kan jeg vente på, hun alligevel vil lægge sig og så skynde mig at rose hende når hun gør det. Men det er vel ikke rigtig det samme hvis hun lægger sig for at slappe af?


  • #5   3. jun 2011 Camilla
    Blev hun stående i 20 minutter? Jeg har prøvet at blive siddende med hånden på gulvet men efter en tid giver hun jo op og går. Synes også, det er lidt synd, hun slet ikke forstår det smiley


  • #7   3. jun 2011 Ulla
    Vi taler om hundens ben ikke? Hvis hun sidder, rejser hun sig bare og går et skridt baglæns for så at bukke hovedet og slikke på hånden og hvis hun står, ja så går hun jo bare baglæns. Måske skulle jeg få en højere hund som ikke har så nemt ved at nå uden at lægge sig ned.

    Godbidderne vil hun rigtig gerne have, hun har sågar prøvet at grave sig igennem min hånd for at komme ind til dem.


  • #9   3. jun 2011 At de graver i hånden er meget normalt =)

  • #10   3. jun 2011 louise
    Måske skal jeg give hende noget for bare at bukke hovedet, når hun prøver at få fat i godbidden. jeg er slet ikke i tvivl om, hun rigtig gerne vil have den. Hun danser hele vejen fra køkkenet ind i stuen, når jeg henter dem og så går hun stuen rundt på bagben for at undersøge, om jeg skulle have lagt nogen et sted.

    Du vil altid
    Ja, men hun skal jo også gerne lægge sig smiley


    Iiih, jeg bliver så irriteret på mig selv, når jeg ikke kan finde en god løsning og så bliver jeg utplmodig, hvilket jo ikke er specielt fordrende for hundens indlæring smiley


  • #13   3. jun 2011 Det prøver jeg lige. I dag er det ost og ellers er pølse også vældig populært

  • #16   3. jun 2011 Det er også sådan, jeg gør med hånden og så prøvede jeg lige, at lægge den helt fladt. Jeg prøvede lige at filme, hvad jeg gør, men nu har hun mistet interessen og så kom den anden hund også brasende, så jeg prøver lige igen i morgen :D. Måske var der en smule håb at spore omkring, at det var tættere på at lykkes på sofaen, så det vil jeg prøve, når hun er mere oplagt

  • #18   3. jun 2011 Ja, det virkede nemlig som om, hun var mere tilbøjelig til at lægge sig der, så det er nok vejen frem. 1000 tak for tilbuddet, jeg husker på det og tilkalder dig INDEN jeg kaster mig ud fra et højt tårn i frustration smiley

  • #19   4. jun 2011 Jaaah, det lykkedes. Ved ikke helt hvordan, men jeg fandt ud af, at i min brede lænestol, kom hun nemt til at sidde helt oppe i hjørnet og så tog jeg hånden helt ind mellem hendes forben og så lagde hun sig sgu næsten. Efter to halvvejs vellykkede forsøg, rykkede vi over på sofaen og så har jeg lige optaget en lille film, som jeg linker til, når den engang bliver godkendt.

    Det er godt nok ret mørkt på filmen og Disen kommer brasende midt i det hele, men man kan vist godt fornemme, at Polly så småt fanger idéen. Bagefter fik jeg hende også til det et par gange på gulvet, men jeg tror, den lige skal have lidt mere i sofaen og stolen.

    1000 tak for opbakningen allesammen, det er bare skønt, når noget, man næsten havde opgivet, alligevel ser ud til at lykkes smiley


  • #21   4. jun 2011 http://hundegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=32318

    Så er den her :). Jow jow, der er et stykke endnu, men nu er der da kommet hul på bylden og noget at arbejde med


  • #22   6. jun 2011 Hej Marianne

    Jeg klikkertræner selv min hund og har ikke brugt lokke-metoden.

    Når hunden ikke er alt for "frisk" tager jeg den i helt løs snor og sætter mig ned så vi "keder" os :o). Jeg siger ingenting. Når hunden (af sig selv) lægger sig klikker jeg præcis når den lægger sig og tager så en super lækker godbid frem og smider den sådan at hunden må rejse sig for at nå den. Dermed er hunden klar til at lægge sig igen. Hvis du ikke klikker, men hunden forbinder et "dygtig" eller andet ord med en godbid kan du bruge dette i stedet for klik.

    Jeg begynder først at sige dæk, når hunden har forstået fidusen og tilbyder at lægge sig ned hurtigt efter den har rejst sig.


  • #23   6. jun 2011 Pernille
    Jeg klikker ikke, men det var også ca sådan det endte med at lykkes; at hun simpelthen opgav at forstå, hvad jeg mente og bare lagde sig ned af sig selv :). Jeg gør altid det, at jeg i starten bare roser for, at de gør det rigtige og når de så er ved at fange den, kommer kommandoen på.

    Hun er næsten blevet helt dygtig til det, nu virker det også som oftest på gulvet smiley


  • #24   6. jun 2011 Lyder godt - det er en super metode smiley
    Vent med at komme signal på til hunden virkelig har fanget det. Når du er helt helt tilfreds med hvordan hun lægger sig.

    Hun bliver snart en haj til det smiley


  • #25   6. jun 2011 Det tror jeg også. Hun ER normalt en lille haj til at forstå, men denne drillede "lidt" smiley

Kommentér på:
Indlæring af Dæk!

Annonce